Det våres!!

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply
User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Det våres!!

Post by Marius » 29 Mar 2004, 18:50

Da gradestokken viste 20+,måtte jeg en tur bort til garasjen til "de gamle"hvor "rasærn"har bodd i vinter,min egen er full av MGBGTrenovering.
SU og Bluetop fikk ca et minutt på seg,5 trykk på gassen,startet på første....Ååh,så deilig litt harking av Webertrakter og noen stikkflammer ut bak er :twisted:
Steady 75psi oljetrykk fra oppstart gjennom hele varmkjøringen. :D
Mathis,kan du ikke få Castrol til å fikse litt R lukt på TWSen og lykken hadde vært total..... :lol:
Men,en bitte liten dampstråle fra registeret i radiatoren,lagde ett lite skår i gleden. :(
Noen som vet om hvor man får tak i aluradiatorer i Norge?
Marius Heggstad MGB68

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 29 Mar 2004, 19:58

mmm-hmmm :) Kjenner følelsen! Tok ut S'en og kjørte til Oslo på Onsdag. Var 90% døv når jeg kom fram (Vegar også...) . Snøkjerringer på størrelse med vedkubber på veien hjem var heller ingen hindring, selv ikke på sommerdekk. 8)
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

vegar
Polesitter
Posts: 241
Joined: 22 Mar 2004, 16:22
Location: Plankebyen

Post by vegar » 29 Mar 2004, 21:26

Det var en deilig tur selv om jeg har øresus enda 8)
Anybody can buy four letters, but legends aren't for sale!

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 31 Mar 2004, 10:12

Lørdag var 2 Se7ens ute og gjorde småveiene til Ski utrygge 8)
Mer utrygge enn planlagt da telehivene sto opp som store maurtuer, og gjorde små, lette Se7ener vektløse ganske ofte...
Med ny potte som skal krype under 100 db, var venstre øre faktisk ikke veldig skadet etter turen :)
Bilen funker bra etter div. fiks gjennom vinteren. Til helgen får den ny olje og nytt filter, og neste uke reiser vi en gjeng ned til ringen (Nürburgring) i Tyskland :D

Henning (gleder seg)

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 11 Apr 2004, 21:02

Påskemorgen slukker sorgen!!!
Men etter kirketid,skulle Junior og jeg bort å inspisere farkosten og å skrive liste over utbedringer som må gjøres før vi skal til EU kontroll.
Et hagereskap hadde falt ned over bakenden på bilen,ÅÅh skrekk og gru,slått opp en "tidligere skade",lakk og sparkel borte,Wasa knekkebrød fremme....
Ok,hvor galt er det? Ser fælt ut,men virker konsentrert.Må bytte ca 25x5 cm av bakplaten,og det bør se pent ut.
Noen som kjenner noen som gjør slikt?
Marius Heggstad MGB68

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 15 Apr 2004, 09:44

Kjenner en meget dyktig oppretter.
Om han vil ta jobben vet jeg ikke.
Ring meg om interessert.

mvh
Henning

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 27 May 2004, 20:41

aaarghh..urettferdig!

Fant akkurat ut at jeg blir nødt til å bygge motor før første løp - originalmotoren har ikke race pick-up til olja og dermed null oljetrykk i høyresvinger..lite gunstig i langsvingen på Rudskogen f.eks!

Ergo ikke lurt å kjøre med standardmotoren. Satser på høsten...

Post Reply