HTP

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Mr Bridger » 30 Apr 2012, 09:54

Dette likte jeg :

"Det gis anledning til å kjøre to prøveløp uten å søke om HTP. Dette gjøres for at nye førere med korrekt historisk bil kan kjenne på miljøet og historisk racing uten å måtte gå gjennom hele HTP prosessen! Søknad sendes styret i HRN v/ Dag-Henning Nielsen"

Slike tiltak er det som trengs :D

Bavaria
Mid-fielder
Posts: 67
Joined: 28 Nov 2008, 19:25
Location: Nesodden

Post by Bavaria » 30 Apr 2012, 11:05

Mr Bridger wrote:Dette likte jeg :

"Det gis anledning til å kjøre to prøveløp uten å søke om HTP. Dette gjøres for at nye førere med korrekt historisk bil kan kjenne på miljøet og historisk racing uten å måtte gå gjennom hele HTP prosessen! Søknad sendes styret i HRN v/ Dag-Henning Nielsen"

Slike tiltak er det som trengs :D
+1

Geir...

User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Mr Bridger » 03 May 2012, 10:34

Nok en alvorlig telefonsamtale til NBF (n'te i rekken) førte til at Jenssen har lovet å reise innom eier av Minien på vei hjem fra Rally Sørland for å se på bilen med selvsyn. Så da kan det se ut som det løser seg til slutt. Hvorfor andre med Mini som har søkt etter mai i fjor allerede har fått sin Htp kan man jo bare lure på...

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 03 May 2012, 14:05

Bare litt på siden vedr htp. Jeg har snakket med noen i HRN som mente at Danmark også innfører htp krav i år. Jeg spurte Roar Eriksen i DK om dette, og han svarte på denne måten:

Nej, der er ikke HTP krav i Danmark – og det kommer der heller ikke. Vores opfattelse er, at HTP krav reducerer antallet af aktive, og gør det vanskeligere for nye at komme ind i sporten. Vi opfordrer dog alle til at få HTP så de kan køre med i Svenske og Europæiske løb. – jeg vil tro omkring 80% af bilerne har HTP.

User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Mr Bridger » 11 Aug 2012, 12:44

15 måneder and counting... Fremdeles ikke noe Htp på bilen til Rolv.

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 12 Aug 2012, 20:35

Trist. :cry:
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

Post by LKE » 12 Aug 2012, 21:43

Mr Bridger wrote:15 måneder and counting... Fremdeles ikke noe Htp på bilen til Rolv.
Er det slik å forstå at om noen hjelper til slik at dere kommer videre med dette (og får et HTP-nr i det minste), vil stille på Våler til helgen?

I så fall kan jeg gjerne bruke en time på dette ila uken.
Jeg har bare god erfaring med Jan Egil Jensen - og har fått 3 stk HTP på slike rare små biler gjennom systemet. Den raskeste på en uke.

- men om dere bare vil sitte der nede å pille ræga og klage, så ser jeg liten nytte.... :)

Skjønner ikke hvor dette står - hva "butter"?
Bilen er jo fra Stressless racing, så den skal det ikke være noe galt med... 8)

I tillegg til de som er påmeldt p.t. kommer det vel minst 2 minier til !

Vegard & Kim; tilkjennegjør dere og meldt dere på.
"Noen" har tom testet på Rudskogen i dag med stort hell.
Lars Kristian Ekorness
406 03 083

User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Mr Bridger » 12 Aug 2012, 23:11

Det er nettopp det som er feil Lars Kristian! Noen får Htp på en uke, mens andre får ikke uansett hvor mye man maser. Hvorfor i all verden er det slik?

User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

Post by LKE » 12 Aug 2012, 23:43

Mr Bridger wrote:Det er nettopp det som er feil Lars Kristian! Noen får Htp på en uke, mens andre får ikke uansett hvor mye man maser. Hvorfor i all verden er det slik?
“You can't change the past, but you can ruin the present by worrying about the future" :wink:
Lars Kristian Ekorness
406 03 083

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 13 Aug 2012, 09:37

- hvis noen uten papirer vil kjøre , er det full anledning til det ! Er øvrige papirer i orden er det bare å gi beskjed til meg. Jeg ringer teknisk og informerer.

DH

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 13 Aug 2012, 10:23

Mr Bridger wrote:Det er nettopp det som er feil Lars Kristian! Noen får Htp på en uke, mens andre får ikke uansett hvor mye man maser. Hvorfor i all verden er det slik?
Hvor mange tusenlapper er det du legger ved HTP-søknaden?? ;)

User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

Post by LKE » 13 Aug 2012, 10:56

Vegard wrote:
Mr Bridger wrote:Det er nettopp det som er feil Lars Kristian! Noen får Htp på en uke, mens andre får ikke uansett hvor mye man maser. Hvorfor i all verden er det slik?
Hvor mange tusenlapper er det du legger ved HTP-søknaden?? ;)
Dette bli vel for dumt :?
Lars Kristian Ekorness
406 03 083

User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Mr Bridger » 13 Aug 2012, 11:37

Vegard wrote:
Mr Bridger wrote:Det er nettopp det som er feil Lars Kristian! Noen får Htp på en uke, mens andre får ikke uansett hvor mye man maser. Hvorfor i all verden er det slik?
Hvor mange tusenlapper er det du legger ved HTP-søknaden?? ;)
Alt for få tydeligvis :lol:

User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Mr Bridger » 13 Aug 2012, 11:38

Dag-Henning Nielsen wrote:- hvis noen uten papirer vil kjøre , er det full anledning til det ! Er øvrige papirer i orden er det bare å gi beskjed til meg. Jeg ringer teknisk og informerer.

DH
Joda, det har han fått beskjed om. Det er ikke det som er problemet. Forskjellsbehandlingen er det det handler om. En htp har mye å si for verdien på bilen for eksempel!

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 13 Aug 2012, 13:12

LKE wrote:
Vegard wrote:
Mr Bridger wrote:Det er nettopp det som er feil Lars Kristian! Noen får Htp på en uke, mens andre får ikke uansett hvor mye man maser. Hvorfor i all verden er det slik?
Hvor mange tusenlapper er det du legger ved HTP-søknaden?? ;)
Dette bli vel for dumt :?
Just joking :lol:

Spøk til side, denne forskjellsbehandlingen er vel et like stort problem som den totalt uakseptable behandlingstiden. (For noen).

Post Reply