Rudskogen 23-24 August? Fredag?

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Rudskogen 23-24 August? Fredag?

Post by bk » 12 Aug 2013, 09:08

Eh? Er arrangementet fredag og lørdag? Hva skjer?
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 12 Aug 2013, 12:05

Ja - fredag og lørdag... !

Tidskjema, invitasjon, etc. på http://www.racingnm.no
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 12 Aug 2013, 12:27

bummer - da dropper fatter og jeg ut :cry:
Jobb + unger + logistikk = greit med løp i helgene, men å begynne torsdag ettermiddag passer dårlig.

Satser på å få meg oss siste løpet til danskene på knutstorp siden våler kræsjer med Goodwood.
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Holm Jacob Matheson
Class winner!
Posts: 270
Joined: 08 Jun 2004, 08:10
Location: Høvik
Contact:

Post by Holm Jacob Matheson » 12 Aug 2013, 12:58

Men Birger....torsdag??, du må da ikke være der da!

Kvalifisering starter fredag ettermiddag kl 1700, og med all kjøring lørdag kan du ta fri HELE søndag. Er det så gæli a!!?

Meld dere på!

Mathis
Fordkjører

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 12 Aug 2013, 13:18

Ja, med så kort vei til banen så bør da det være mulig...?

Alt. starte bakerst og satse på en forykende oppkjøring... (det har du jo gjort før :) ! )

Skal du dra til Knutstorp så må du også ta minst halve fredagen fri...er vel kjapt 7-8 timer kjøring dit..
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Post by Impracing » 12 Aug 2013, 14:11

Holm Jacob Matheson wrote:Men Birger....torsdag??, du må da ikke være der da!

Kvalifisering starter fredag ettermiddag kl 1700, og med all kjøring lørdag kan du ta fri HELE søndag. Er det så gæli a!!?

Meld dere på!

Mathis
Ikke så enkelt for alle. Jeg klarer ikke være ferdig på jobb fredag til kl 17, og å kansellere pasientavtaler på så kort varsel er rett og slett ikke mulig. Å starte bakerst uten annet enn warmup på en bane jeg ikke har kjørt annet enn fem runder i Ranault Clio er ingen opsjon.
Dette var triste greier!
Doc

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 12 Aug 2013, 14:20

Knustorp er jo tur, "rudskogen 1-dagers" har jeg prøvd før :wink:

og prøv å komme dere fra Sarp til Rudskogen en fredag mellom 15 og kl 18 - bedre å kjøre om Oslo. Det er et par genier som har planlagt trafikkavviklingen i området, spør noen som bor på Hafslundsøy om det :lol:

Eneste opsjon slik jeg ser det er å møte tidlig på lørdag, prøve å få med seg insjekk, teknisk, warm-up og så la det stå til på uprøvd bane. Kanskje jeg såvidt rekker å nikke til et kjent fjes i løpet av dagen også?

Frister ikke akkurat nå, vi får se om lysta kommer...
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

1 dags

Post by LKE » 12 Aug 2013, 18:39

Hei!

Jeg vurderer dette med kun lørdag, og heller stille bakerst.

Må ta "kjentmannsprøven" på warmup (om det blir 5 runder, da :D ), da jeg kun har "kjørt" noen runder via GoPro.

Blir vel en aktiv lørdag i så fall.

Anyway, på tide å få testet den nye Riksanlegget.

Vi får prøve å holde oss midt i, da jeg leser:

"11.8 Skader på banen
Skader som forårsakes på banen, som f.eks. ødelagt rails, må påregnes etterfakturert den fører som er
ansvarlig for skaden."
Lars Kristian Ekorness
406 03 083

User avatar
Holm Jacob Matheson
Class winner!
Posts: 270
Joined: 08 Jun 2004, 08:10
Location: Høvik
Contact:

Post by Holm Jacob Matheson » 12 Aug 2013, 22:01

Birger.

Terminlisten på bilsport.no har meg bekjent gjennom dette året beskrevet augustløpet på Rudskogen til fredag 23. og lørdag 24. Jeg er overrasket hvis ingen av dere har vært innom denne listen i løpet av vår og sommer og fanget opp dette!

Det er helt frivillig å stille til start, det er ingen grunn til å bruke energi på å beskrive alle hindringene for å melde seg på. At vi trykker "litt" på her skal dere ta som et kompliment, det er trivelig å ha dere med!

At hverken du eller Fredrik har klart å komme utpå denne gromme banen er tråkig, den erjo rett "utenfor stuedøren" for dere i Østfold. Kan ikke si annet enn at dere har noe til gode!

Holm Jacob
Fordkjører

atle
Polesitter
Posts: 241
Joined: 22 Apr 2009, 16:27

Post by atle » 13 Aug 2013, 07:37

Jeg har ment dette hele tiden, helt enig med Knutsens, når man flytter hælja til midt i uka, da er man ute og kjører.. :cry:
Tror ikke at det er noen fordel for rekruttering til Racing hvis dette er blir en tradisjon. Får håpe det er en enkeltstående glipp.....

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 13 Aug 2013, 08:05

Mathis: jeg planlegger ikke året mitt bare rundt billøpene, er et par andre morsomme ting som skjer også :wink:
Uansett er det jo tradisjon å kjøre race i helgen, så ikke heeelt unaturlig at man blir overrasket?
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 13 Aug 2013, 08:29

atle wrote:Jeg har ment dette hele tiden, helt enig med Knutsens, når man flytter hælja til midt i uka, da er man ute og kjører.. :cry:
.....
Er ikke det hele poenget da? 8)

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Post by Impracing » 13 Aug 2013, 09:33

Holm Jacob Matheson wrote:Birger.

Terminlisten på bilsport.no har meg bekjent gjennom dette året beskrevet augustløpet på Rudskogen til fredag 23. og lørdag 24. Jeg er overrasket hvis ingen av dere har vært innom denne listen i løpet av vår og sommer og fanget opp dette!

Det er helt frivillig å stille til start, det er ingen grunn til å bruke energi på å beskrive alle hindringene for å melde seg på. At vi trykker "litt" på her skal dere ta som et kompliment, det er trivelig å ha dere med!

At hverken du eller Fredrik har klart å komme utpå denne gromme banen er tråkig, den erjo rett "utenfor stuedøren" for dere i Østfold. Kan ikke si annet enn at dere har noe til gode!

Holm Jacob
Hyggelig sagt Mathis, takk for det.

Ser at det står 23/24 aug i terminlisten, men har altså ikke sjekket hvilke ukedager dette gjelder før nå. Jeg har gått ut fra at det dreier seg om en helg, altså lørdag/søndag.

Som jeg har redegjort for, er det jobbmessige hensyn som gjør at kjøring på fredag ikke lar seg gjennomføre. Og tanken på å ankomme grytidlig, for å stresse gjennom innsjekk, teknisk, kval og to løp i løpet av noen få timer er ikke fristende. Særlig ikke på en bane hvor jeg må regne med å bruke en del tid på å bli kjent. Hadde nok vært annerledes for 20 år siden... :lol:
Doc

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 14 Aug 2013, 17:14

Til Doc og Baby Doc :wink:
Har nettopp snakket med Ulf.
Tidsskjema blir endret. Tidskval blir på lørdag morgen.

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 15 Aug 2013, 00:35

Forøvrig mulig å både teste og kjøre race på Rudskogen førstkommende søndag - 18. aug.

Sjekk Trackday.no for mere info.
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

Post Reply