Rudskogen 23-24 August? Fredag?
Hei Henning, og takk for sist
Kjempefint at kval er flyttet til lørdag...men, uten å være negativ så tror jeg kanskje at det å få til medlemsmøte på de 2 timene mellom kval og race kanskje er litt optimistisk ??
Mulig at det blir mer oppmøte og 'ro i rekkene' hvis vi f. eks kunne brukt den garantert laaange timen mellom siste løp og premieutdeling ?
Kjempefint at kval er flyttet til lørdag...men, uten å være negativ så tror jeg kanskje at det å få til medlemsmøte på de 2 timene mellom kval og race kanskje er litt optimistisk ??
Mulig at det blir mer oppmøte og 'ro i rekkene' hvis vi f. eks kunne brukt den garantert laaange timen mellom siste løp og premieutdeling ?
Hei Atle, og takk selv.
Inspirert av løpene på ringen hadde jeg mitt eget race på vei mot Hamburg med en annen bmw. I en god time var vi knapt under 200
Men det gikk vel neppe saktere med bobilen ?
Har videreformidlet ditt forslag til resten av styret.
Vi må prøve å finne et tidspunkt som passer for flest mulig.
Inspirert av løpene på ringen hadde jeg mitt eget race på vei mot Hamburg med en annen bmw. I en god time var vi knapt under 200
Men det gikk vel neppe saktere med bobilen ?
Har videreformidlet ditt forslag til resten av styret.
Vi må prøve å finne et tidspunkt som passer for flest mulig.
Nytt tidsskjema her:
http://www.racingnm.no/wp-content/files ... ert_21.pdf
Warm-up og kval og race - alt flyttet til lørdag.
Som Mathis nevnte - vi setter alle pris på om dere blir med, Birgs.
Ser jo det er flere folk kommer helt i fra Trondheim - så dette bør jo kunne gå... Det ser ut til å bli rekord deltagelse i "lille klassen"... så her er det bare å henge seg på. Morsomt med mange nye fjes/biler og.
Jobber selv fullt ut med å få ferdig to biler til 'Rudskogen... )
http://www.racingnm.no/wp-content/files ... ert_21.pdf
Warm-up og kval og race - alt flyttet til lørdag.
Som Mathis nevnte - vi setter alle pris på om dere blir med, Birgs.
Ser jo det er flere folk kommer helt i fra Trondheim - så dette bør jo kunne gå... Det ser ut til å bli rekord deltagelse i "lille klassen"... så her er det bare å henge seg på. Morsomt med mange nye fjes/biler og.
Jobber selv fullt ut med å få ferdig to biler til 'Rudskogen... )
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
Takk til Henning & co for jobb med revidert tidsskjema. Vi står i ramma og trår i helgen for å få Impene klare, funker det OK stiller vi. Byttet motor i den gule, og håper jeg endelig har diagnostisert clutchlidelsen OG lagt om gasswire, ny pedal, forgasserledd og det hele på den blå. Fingers crossed...Sandman wrote:Nytt tidsskjema her:
http://www.racingnm.no/wp-content/files ... ert_21.pdf
Warm-up og kval og race - alt flyttet til lørdag.
Som Mathis nevnte - vi setter alle pris på om dere blir med, Birgs.
Ser jo det er flere folk kommer helt i fra Trondheim - så dette bør jo kunne gå... Det ser ut til å bli rekord deltagelse i "lille klassen"... så her er det bare å henge seg på. Morsomt med mange nye fjes/biler og.
Jobber selv fullt ut med å få ferdig to biler til 'Rudskogen... )
PS Ed, kudos for innsatsen på Ringen. Just desserts...
Doc
Etter at fatter har stått på skikkelig over sommeren fikk vi også en felles arbeidssesjon i går, og bilene er vel mer eller mindre good to go. Men...vi er fortsatt der at vi nesten forventer at det må skrus litt underveis på Impene
Vi er derfor ikke sikre på om vi kommer - det er litt enklere med 2-dagers arrangement for oss. Hvis vi får utfordringer, så har vi alltids mulighet til å skru i land race 2, men med så stramt tidsskjema kjenner vi at det blir få muligheter til både det og sosialisering.
Hvis noen har en klonemaskin tilgjengelig bestiller vi gjerne
Vi er derfor ikke sikre på om vi kommer - det er litt enklere med 2-dagers arrangement for oss. Hvis vi får utfordringer, så har vi alltids mulighet til å skru i land race 2, men med så stramt tidsskjema kjenner vi at det blir få muligheter til både det og sosialisering.
Hvis noen har en klonemaskin tilgjengelig bestiller vi gjerne
Se på Rudskogen som en test - de gjør vi!
Jobber som en helt for å få ferdig nybygget bil, slik at det blir debut for både bil og sjåfør på Rudskogen...
Er jo tross alt litt mindre plagsomt å måtte bryte et løp som er en time reise unna - enn å måtte kjøre i timersvis for så å måtte dra hjem uten å fått fullført alt.
Etter hva jeg kan se så er det flere andre som også debuterer på til helgen..så dere er iallefall ikke alene om å still med uprøvet redskap
Jobber som en helt for å få ferdig nybygget bil, slik at det blir debut for både bil og sjåfør på Rudskogen...
Er jo tross alt litt mindre plagsomt å måtte bryte et løp som er en time reise unna - enn å måtte kjøre i timersvis for så å måtte dra hjem uten å fått fullført alt.
Etter hva jeg kan se så er det flere andre som også debuterer på til helgen..så dere er iallefall ikke alene om å still med uprøvet redskap
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
Bekymringen på den blå er at fordeleren av en eller annen grunn slår i stykker rotorarmer, har egentlig aldri opplevet et sånt problem før - og det er begrenset til den ene fordeleren. (Først gang CSM Våler 2011). Vi skylte på El Cheapo Grande rotorarmer først - det er jo ikke noe ukjent, spør klassiske Jaguar-eiere - men på Velodromen knekte samme fordeler to Swift-rotorer til, og da stiller det seg annerledes. Atle foreslo at det må være kast i fordeleraksel, men det ser ikke slik ut ved å kjøre motoren på starteren - skjønt det er andre krefter ute og går ved 9K rpm. Uansett, nå har jeg hatt ut motoren for n'te gang for å løse mangelen på clutch, og fant endelig at fjærene som holder utløserlageret på plass popper ut, lageret satt bare på hø siden. Løsningen er enten nye fjærer - som ikke er å oppdrive - eller å bygge om til slavecylinder inne i clutch-huset, konsentrisk med akselen. Men da må diffen splittes, og settes opp pånytt, og det må gjøres hos en som har spesialverktøy for dette. Jeg har festet fjærene med gul loctite og kryssede fingre sålenge. Og så har jeg bygget om gasswire/pedal/linkage for å gi en pedal som går å dosere, og her var det også mange småting som sammen gjorde pedalen steinhard (og til slutt knekte gasswire to svinger før mål på Velodromen... Dette er bare detaljer, men detaljer som det tar lang tid å finne ut av, og rette på. Skal montere ombygget fordeler i aften, og håper vi kan stille til lørdag.bk wrote:Har et par småting på den ene bilen som skal løses, hvis det går i boks innen rimelig tid så lar vi det stå til med Impene. Har etter kraftige bestikkelser fått logistikkkabalen til å nesten gå opp også.
Får se positivt på det - hvis Impene krangler så blir det mer tid til kaffeslaberas
Alt hadde vært lettere his sjefsmek'en ikke hadde 55 timers arbeidsuker før verkstedjobbing tar til, døgnet har dessverre for få timer her nede i Østfold...
Doc
Kanskje de her lager nye, forbedrede fjærer til deg?Impracing wrote: Uansett, nå har jeg hatt ut motoren for n'te gang for å løse mangelen på clutch, og fant endelig at fjærene som holder utløserlageret på plass popper ut, lageret satt bare på høyre siden. Løsningen er enten nye fjærer - som ikke er å oppdrive - ...
http://www.fjerfabrikk.no/
Var det ikke en fjærfabrikk i Oslo før også?
Jørn M. Hanssen
Takker for tips Men etter å ha testet er ikke siste fiks heller en 100% løsning. Vi lurer på om problemet ligger i det at clutchpakke & svinghjul som vi har er tilpasset s.k B1-blokk som motoren opprinnelig ble bygget i. Vi måtte jo bygge alle motorene over i gamle blokker pga HTP (ikke noen gevinst i det hele tatt med de "nye", og man må være nerd for å se forskjellen. Akkurat som Mini med S-blokk vs 1300-blokk).RS 1800 wrote:
Kanskje de her lager nye, forbedrede fjærer til deg?
http://www.fjerfabrikk.no/
Var det ikke en fjærfabrikk i Oslo før også?
Så enten må vi pælme svinghjula, skaffe nye, og få alt balansert opp på nytt, ellers er det en mulighet for å få bygget om til annen type pumpe/lager, men det må gjøres i UK.
Nå har jeg klart å kjøre uten clutch, det er jo ikke optimalt ved nedgiring og på vått for å si det mildt, men mulig. Fatter jobber fortsatt med utfordringer på den blå, så tiden renner muligens fra oss denne gangen. Er ikke noe som er fort gjort når man må konstruere modifikasjoner selv