Ny bil!

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply
User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Ny bil!

Post by Impracing » 23 Apr 2005, 11:04

Kunne sett bedre ut med senkesett ja, men hvor realistisk er det å kjøre på veiene våre? Byen her har fått en megavekst av "fartsdumper" siste årene,
selv i krypefart er det ofte så plombene skrangler i en standard 306 GTI. Mange av de "gatebilene" som synes er neppe særlig kjørbare, i hvert fall ikke for tilnærmet fortkjøring. Har litt sansen for salige James Hunt, jeg...hans "gatebil" var en Austin A35 van....han kunne stille den opp og firehjuls-drifte den ( altså ikke det som feilaktig kalles "drifting" nå om dagen, dvs power oversteer eller bakjulsskrens)....uten å bryte fartsgrensene i det hele tatt. Er vel strengt tatt noe av det vesentlige ved gammelbil-sjarmen, det å kunne kjøre på grensen og ha det moro, uten å være oppe i hastigheter som kvalifiserer til ubetinget opphold på institusjon på Statens bekostning....
En annen sak med denne Citroen' en, og med de fleste moderne biler som gjør dem uattraktive i mine øyne: De er høye, og med ekstremt høy "belt line" dvs vindusareale på siden som nærmer seg skyteskår i dimensjoner. I mine øyne får det bilene til å se ut som de er bygget på sokkeletasje, jeg mener, vi trenger da ikke en drøy halvmeter skjermkasse over toppen på hjulet? KJørte en tur med studenten som er i praksis hos meg her om dagen, hun har en ti-tolv år gammel Honda Civic med veldig fin lav "midje" og store ruter...suveren oversikt, og meget luftig følelse i drivhuset, samtidig ser bilen lav og fin ut fra utsiden.
Jaja, snart får jeg min C-type replica hjem fra Proteus i UK med håndbanka aluminium-karosseri på, det skal bli gatebil med høy "fluer i fortenna"-faktor! Men nå...verkstedet kaller!
Doc

Post Reply