Hvis man søker på Bilsporthistorie: https://sites.google.com/site/bilsporthistorie/1968 ... årstall, la oss si fra 67 til 70 og ruller langt ned på sidene vil man finne diverse baneløp med resultater inkludert gruppe 5. I 1970 slo man sammen gamle gruppe 5 og nye gruppe 2. Alle løp i Norge var sikkert da som nå i tråd med FIA sitt regelverk. App. J 1969 gir en del spennende muligheter med f.eks. en Amazon. Svebra Amazonen til Gunnar Birkheim var en vinner når den kom hel til mål...
Mvh Gudmund Gulbrandsen
Reglement 2017
Re: Reglement 2017
Det er kommet forslag til forbedring av NM klasser.
I år kjørte vi med denne inndeling:
Klasse 8:
F inntil 1300 ccm
F-STD inntil 1600ccm
F-STD over 1600 ccm
F-GT over 1300 ccm.
Klasse 9:
F+G under 1150ccm
G inntil 1300 ccm.
G inntil 1600 ccm.
H inntil 1300 ccm.
Klasse 10:
G over 1600 ccm.
H 1301-2500ccm.
H over 2500 ccm.
Periode I
Periode J1 utenom NM
Det nye forslaget er:
Klasse 8:
F inntil 1300 ccm
F-STD inntil 1600ccm
F-STD over 1600 ccm
F-GT over 1300 ccm.
Klasse 9:
F+G under 1150ccm (std+GT)
G inntil 1300 ccm.
H inntil 1300 ccm.
Klasse 10:
G 1300-2500ccm 2V
G 2V o/2500, 4V, Wankel, overlading.
H og I 1301-2500ccm 2V
H og I 2500-3000ccm, 4V, Wankel, overlading
H og I over 3000ccm
Periode J1 (ikke NM)
Forslaget vil bli diskutert på medlemsmøtet fredag.
I år kjørte vi med denne inndeling:
Klasse 8:
F inntil 1300 ccm
F-STD inntil 1600ccm
F-STD over 1600 ccm
F-GT over 1300 ccm.
Klasse 9:
F+G under 1150ccm
G inntil 1300 ccm.
G inntil 1600 ccm.
H inntil 1300 ccm.
Klasse 10:
G over 1600 ccm.
H 1301-2500ccm.
H over 2500 ccm.
Periode I
Periode J1 utenom NM
Det nye forslaget er:
Klasse 8:
F inntil 1300 ccm
F-STD inntil 1600ccm
F-STD over 1600 ccm
F-GT over 1300 ccm.
Klasse 9:
F+G under 1150ccm (std+GT)
G inntil 1300 ccm.
H inntil 1300 ccm.
Klasse 10:
G 1300-2500ccm 2V
G 2V o/2500, 4V, Wankel, overlading.
H og I 1301-2500ccm 2V
H og I 2500-3000ccm, 4V, Wankel, overlading
H og I over 3000ccm
Periode J1 (ikke NM)
Forslaget vil bli diskutert på medlemsmøtet fredag.
Re: Reglement 2017
Det er også kommet forslag om:
- Finaler fra siste løpshelg kan også strykes, men en kan ikke stryke 0 poeng finale fra siste løpshelg.
- Å gå over til 1 bonus poeng per deltager i stedet for dagens 2 bonus poeng. (Opp til 5 deltagere som før)
- Finaler fra siste løpshelg kan også strykes, men en kan ikke stryke 0 poeng finale fra siste løpshelg.
- Å gå over til 1 bonus poeng per deltager i stedet for dagens 2 bonus poeng. (Opp til 5 deltagere som før)
Re: Reglement 2017
Forslaget fekk ikkje fleirtal. HRN vil foreslå for NBF å kjøre same inndeling for NM i 2017 som i 2016.Rune R wrote:Det er kommet forslag til forbedring av NM klasser.
I år kjørte vi med denne inndeling:
Klasse 8:
F inntil 1300 ccm
F-STD inntil 1600ccm
F-STD over 1600 ccm
F-GT over 1300 ccm.
Klasse 9:
F+G under 1150ccm
G inntil 1300 ccm.
G inntil 1600 ccm.
H inntil 1300 ccm.
Klasse 10:
G over 1600 ccm.
H 1301-2500ccm.
H over 2500 ccm.
Periode I
Periode J1 utenom NM
Det nye forslaget er:
Klasse 8:
F inntil 1300 ccm
F-STD inntil 1600ccm
F-STD over 1600 ccm
F-GT over 1300 ccm.
Klasse 9:
F+G under 1150ccm (std+GT)
G inntil 1300 ccm.
H inntil 1300 ccm.
Klasse 10:
G 1300-2500ccm 2V
G 2V o/2500, 4V, Wankel, overlading.
H og I 1301-2500ccm 2V
H og I 2500-3000ccm, 4V, Wankel, overlading
H og I over 3000ccm
Periode J1 (ikke NM)
Forslaget vil bli diskutert på medlemsmøtet fredag.