Grattis til alle for vel gjennomført race!

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply
User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Grattis til alle for vel gjennomført race!

Post by bk » 29 May 2005, 18:08

Nettopp tilbake fra et meget forblåst race på Rudskogen. Jeg sto over i går da det var skruing for alle penga :)

Spesielt moro å se Christer vs Knut i Alfa og Morgan, dette lover bra! En meget god fight - spennende men samtidig med klasse. Thomas' Camaro er nok uslåelig inntil vi får noen flere gromme G biler på banen - kanskje en Excort BDA er det rette våpenet? Bra kjøring, og riktig lyd!

Gleder meg til fortsettelsen!

Her er shortlista over de jeg håper vi vil se på neste race (inkl meg...). Det hadde vært noe folkens, da hadde vi hatt et startfelt å skryte av! Tør vi håpe på 20+ ?

Noen som kan gi noen rykter/hint om hvordan disse ligger an?

- Sverre Ferd, Hillman Imp - STD2 * kommer svært sannsynlig
- Doc Knutsen, Hillman Imp - STD2 * kommer svært sannsynlig
- Birger Knutsen, Morris Cooper S - STD2 * kommer svært sannsynlig
- Ulf Johannesen - ? - STD1
- Marius Heggstad, MGB - GT1
- Yngvar Ekorness, Mustang GT 350 - GT1
- Andreas Glestad, Volvo 142 - STD1 * kommer svært sannsynlig
- Ørnulf Hjort Sørensen, MGB - GT1
- Kai Roger Eriksen, MG Midget - GT2
- Jens E Heen, Lotus Elan - GT2
- Rolf Busch, Lotus Elan - GT2
- Knut Aas, MG Midget, GT2
- Peer Høvik, Porsche 356 - GT2
- Bjørn Tore Teigen, Mustang, GT1

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 30 May 2005, 07:51

Henger meg på gratulasjonene.

Tror ikke Kai Roger stiller i år.
Men Mads Gjerdrum har lovet å komme m/Alfa Bertone STD1.
Det samme har jr. Ekorness.

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 30 May 2005, 12:24

Må bare fikse litt kosmetisk....og nye dekk!
Kan noen bekrefte at "minstemål"på 15"i G er 590mm?
..i så fall er "livet litt enklere"....mange 595mm på markedet..
Marius Heggstad MGB68

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 30 May 2005, 13:28

Supert Marius! :-) Forza BMC etc..

Vi håper å se Christer neste gang også, dersom han får utsatt krav om endringer. Tror uansett vi ikke vil ha de endringene for da vil bilen hans gå bedre!

Glestad Jr var også svært optimistisk til neste race, Volvo'en blir flott å se på banen! Det må være minst 1 Volvo i et skikkelig historisk felt!

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 30 May 2005, 14:45

- hva var problemet med bilen til Christer ??? :shock:
DH

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 30 May 2005, 14:49

Vet ikke nøyaktig, men han fikk visst en smørbrødliste av teknisk kontrollant (som fikk gode skussmål). Dette var visst relatert til homologering. Og det er ikke allverden man får gjort på 2 uker..

Satser på at styret tar for seg dette..?

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 30 May 2005, 16:35

Marius,

Sjekket nettopp App. K - og kan bekrefte at minstemål for 15" i 'G' er 590mm.

Stå på!! Vi savner hjulløftet ditt :)
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

Zagato
Pitcrew
Posts: 16
Joined: 19 May 2005, 14:14

Post by Zagato » 30 May 2005, 23:14

Dag-Henning Nielsen wrote:- hva var problemet med bilen til Christer ??? :shock:
DH
Siterer en svensk programleder her: "Det finns inga fel med Alfa Romeo, det er dom som inte gillar Alfa Romeo det är fel på!"

Spøk til side. Bilen min ble hastig skrudd i sammen og har kjørt racing i Sverige...sist i 1993. Stakkar liten, dette ble litt av en ildåp for bil - og fører. Problemet er at noe i bilen som er GTAm og noe er GTV. Skal jeg følge blindt GTAm reglementet tilsier dette dobbeltenning, innsprut og kompressor mm. Moro, men utrolig ekstremt ufattelig osv kostbart. Så det blir nedtuning til 2000 GTV. Motoren er uansett en vanlig 2 liter og det tilsier litt ombygging av undervognen. Men den var rute av synk allikevel og blir iallefall ikke verre. Selvfølgelig er det knapt med tid og penger, så jeg får skifte toppakning først. Bilen gikk ufattelig varm etter runde seks og jeg måtte slakke av, dessverre.

Men det var gøy, og hvis jeg for solgt en bil ser dere meg sikkert igjen om ikke på neste løp, senere i sesongen. Må prioritere litt bladlaging og promotering av historisk nå.Takk til alle som tok meg vel imot, både konkurrenter og folk i depoet. Birger og Edwin for psykisk støtte. Bjørn for salg av dekk, Jon-Even for tidtaging og lån av Luftwaffewagen og spesielt Knut, takk, du ga en god fight! Smilet på oss begge etter endt løp var ikke til å misforstå :D :D :D

User avatar
Peder Nielsen
Class winner!
Posts: 261
Joined: 30 Apr 2004, 15:47
Location: Borgen, Norway
Contact:

Post by Peder Nielsen » 30 May 2005, 23:27

Gratulerer med flott debut! Ser frem til å se deg på banen igjen!
Hang in there! :wink:
'72 Volvo 142-110 DL
'91 Ducati 906 Paso
'13 Volkswagen Polo GT
'14 Volvo V60-R design AWD

Post Reply