Vognlisens

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply
User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Vognlisens

Post by Marius » 12 May 2004, 00:31

Det begynner og nærme seg 29mai,og kjeledressen må nok vike for mindre mekkeegnede klær både titt og ofte før den store dagen.Bra med alt som er gjort.
EU kontroll fikset Nordhagen bil på fredag,måtte dog en tur til Biltema for å handle stålull,og noen kjempefrekkeforniklede 32mm enderør,som ble slått inn i bakre potte etter først å ha fylt med stålull.
Da bilen ikke ville starte på lørdag,var jo dette glemt,og gamle Webertrix satt i verk,Booom....klirrr :shock: ,det enderøret som var presset inn i det korteste av rørene i potta hadde anstendighet til å forlate bilen i en viss fart,og bilen gikk som normalt :lol:
Nytt OMP sete montert,og vårmønstring på søndag.
Traff vår kjære Uwe Witthøft,og fikk gjort vognlisensen unna der.
Sto parkert ved siden av Hr.Heen`s Elan,så det ble fikset vognlisens for ham også.
Nå gjenstår "bare" 4nye synch.ringer,og en simring i bakakselen,før..... :twisted:
Marius Heggstad MGB68

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 12 May 2004, 08:21

Selv om jeg ikke står på startstreken selv gleder jeg meg som et barn til å se på :)

Kan vi ikke fikse dispans for lyddemping i historisk da? pleeease Mr. FIA... :wink:

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 12 May 2004, 09:31

Marius, -hadde jeg visst du sto ved siden av Heen's Elan, - kunne du ikke ha foretatt litt "småsabotasje" på mine vegne... :wink: Hører han har en sprek motor......Du kjører vel i +1600, så med deg er det jo greit...
Husk ; Det viktigste er å delta !!. - tror jeg.... :lol:
Dag-H.

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 12 May 2004, 15:48

:D "disp" for lyd har vi jo....86db sier jo biltilsynet,det var jo bare for å få EU`n ok.
Problemet med siamesmotorer med litt kam og komp er jo at det rakler og smeller noe forjæ...når bilen går uten belastning,min blir jo helt"stille" når det står på.
Svenskene vet dette, så der er det forbipasserings støy som måles,veldig ok for BMC,værre for Climax,Twink og BDA......
Marius Heggstad MGB68

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 12 May 2004, 22:39

Er du redd hr Heen,da Dag-H?
Joda,den Elanen går veldig bra..... :twisted:
Hadde det vært opp til meg,kunne vi gjerne delt klassen i over og under 2 liter,det føles litt underdogmessig å kjøre 950kg bil,med 5 hull i toppen,blandt B6 og V8..... :roll:
Marius Heggstad MGB68

Post Reply