Våler

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply
User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Våler

Post by Impracing » 31 May 2004, 12:46

Flott helg, jeg er veldig imponert over banen og anlegget. Rimelig startfelt til å være første løpet i en ny klasse....og kjempefight mellom Lotus Seven og Mustang i løp to.....må ha vært heftigste duellen denne helgen. Kudos, mine herrer, for skikkelig racing *uten* kontakt eller dirties!
Var selv litt spent, hadde ikke kjørt Impen en meter før løpet, og aldri vært rundt Vålerbanen før. Bilen fungerer supert chassismessig sett, kunne lene meg på'n skikkelig rundt svingene etterhvert. Men farten rett fram var stusselig, klarte aldri å få tømt 3 gearet så noe vesentlig var feil med en påstått nyoppbygget topp spec motor. Oljetrykket starte på 2kg og sank under løpet, jeg ville gjerne ha noen km på bilen og meg selv så bestemte meg for å fullføre if possible. Men råden på toer'n ventilerte blokka som de fleste har lagt merke til, og jeg skal obdusere motoren idag. Har en kmpl Hartwell motor i deler, må bare ha nye lagre og rådebolter før den kan monteres. Så om jeg får delene i tide, kommer jeg til Skogen.
Dette var moro, tross manglende krutt i motoren. Impen skal gå fort før sesongen er over, det lover jeg.
Doc

Post Reply