Rudskogen
Rudskogen
Hvilket ingneiør/arkitekt firma(er) har stått for prosjektering av nye Rudskogen? Det er ikke mulig å få zoomet inn på tittelfeltet på tegningene. Finnes det i det hele tatt ekspertise for sånt her til lands?
Øyvind Gunnarsjaa
68 mini pickup
68 mini pickup
Den nye banen er tegnet av det tyske ingeniør firma Tilke....
http://www.tilke.de/en/3_0/3_1/1_0.php? ... 0-01&pic=1
De har bl.a tegnet så og si alle moderne F1-baner verden over... (...desverre!)
http://www.tilke.de/en/3_0/3_1/1_0.php? ... 0-01&pic=1
De har bl.a tegnet så og si alle moderne F1-baner verden over... (...desverre!)
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
Må si at banen ser veldig spennende ut. Det bør bli en ryddig bane å kjøre raske biler på, kanskje ikke så grom for de med færrest cc
Flotte elevasjoner, og god utnyttelse av terrenget. Litt usikker på noe av sikkerheten (delinga av autovernet på langsiden der hvor sløyfene møtes etc), men dette er jo bare en visualisering.
Ellers hadde jeg blitt glad om de hadde fjernet langsvingen, da den er irriterende. Dvs 50% av den er kjip. Inngang og utgang er artig, men resten er et stort gjesp. Noen av de nye S-kombinasjonene er også kanskje litt over the top. Litt svinger for å ha svinger liksom, men godt mulig de også blir bedre i virkeligheten når man ser de i terrenget.
Men som jeg har mumlet om før, snu banens kjøreretning, rett ut S'ene på baksiden, juster avkjøringssonene etter dette, og bruk resten av pengene på at publikum + deltagere skal få det fint rundt banen, og vips...
Uansett er jeg veldig spent. Kudos til de for å ha kommet så langt! Gleder meg til fortsettelsen!
Flotte elevasjoner, og god utnyttelse av terrenget. Litt usikker på noe av sikkerheten (delinga av autovernet på langsiden der hvor sløyfene møtes etc), men dette er jo bare en visualisering.
Ellers hadde jeg blitt glad om de hadde fjernet langsvingen, da den er irriterende. Dvs 50% av den er kjip. Inngang og utgang er artig, men resten er et stort gjesp. Noen av de nye S-kombinasjonene er også kanskje litt over the top. Litt svinger for å ha svinger liksom, men godt mulig de også blir bedre i virkeligheten når man ser de i terrenget.
Men som jeg har mumlet om før, snu banens kjøreretning, rett ut S'ene på baksiden, juster avkjøringssonene etter dette, og bruk resten av pengene på at publikum + deltagere skal få det fint rundt banen, og vips...
Uansett er jeg veldig spent. Kudos til de for å ha kommet så langt! Gleder meg til fortsettelsen!