CSM - race 1: Rune = DQ?

Spesifikt om periode E og F dvs. biler før '65; FIA App. K, teknisk, deltagere, planer, osv. osv.
Post Reply
User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

CSM - race 1: Rune = DQ?

Post by Sandman » 20 Aug 2009, 23:13

Fikk ikke dette med meg på Våler, så jeg får sprre her..
Ser fra resultatene fra race 1 at Rune ble disket... noen som vet hvorfor?

Rune?
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 20 Aug 2009, 23:46

Tror det var en misforståelse med et gulflagg...

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 21 Aug 2009, 07:56

- da safety-car kom ut for å sikre Olof Cederberg som sto i sandfella etter "lång-rakan", ble det hengt ut ( stille) gul-flagg rundt banen etter anmodning fra race-kontroll i tårnet. I vass-spruten etter Lars Bondesson så ikke Rune de stille flaggene, og bremset seg forbi Lasse B. da Elanen saknet farten........ Too bad !! :(
Runes kommentar etterpå ; - " Jeg så ikke en dritt i rompa på Bondesson......" - hva han nå mente med det....... :shock:

DH

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 21 Aug 2009, 08:13

:D :D :D

Forøvrig ble jeg litt confused av plasseringen av post 1(?) - den før sjikanen. Hvorfor var ikke denne der hvor målflagget ble gitt? Når man kommer forbi den posten, er man jo fokusert på sjikanen. Hadde sikkert f.eks vært lettere å se svartflagget mitt om det var vist der. Når jeg har sett igjennom videoen så ble det vist 3 ganger, mens jeg så "noe" ved 2.gangs passering, og passet på å se nøyere etter neste gang..

Forøvrig syntes jeg alle kan unnskyldes mtp flagg i det første racet, det var smådårlig sikt :wink:

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Post by Impracing » 21 Aug 2009, 09:34

Dag-Henning Nielsen wrote:- da safety-car kom ut for å sikre Olof Cederberg som sto i sandfella etter "lång-rakan", ble det hengt ut ( stille) gul-flagg rundt banen etter anmodning fra race-kontroll i tårnet. I vass-spruten etter Lars Bondesson så ikke Rune de stille flaggene, og bremset seg forbi Lasse B. da Elanen saknet farten........ Too bad !! :(
Runes kommentar etterpå ; - " Jeg så ikke en dritt i rompa på Bondesson......" - hva han nå mente med det....... :shock:

DH
Språååget kan gi mange morsomme opplevelser....der jeg bor og arbeider, bruker folk uttrykket "har satt seg noe dritt i det" om noe som er blitt ondartet, en svulst med andre ord.
Bruken er ganske utbredt ,men kan få litt uheldige følger enkelte ggr. Som f eks en eldre kar som konsulterte meg for noen år siden, han sa "jeg har hatt hemorroider i mange år...men nå er jeg redd det har satt seg noe dritt i dem!"
Ikke lett for en dåkter å holde en profesjonell maske når det blir sagt på den måten :lol:
Doc

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 21 Aug 2009, 10:02

:lol: :lol: :lol:

User avatar
Peder
Mid-fielder
Posts: 62
Joined: 24 Apr 2009, 13:58
Location: Norge, Oslo, Høybråten
Contact:

Post by Peder » 21 Aug 2009, 19:53

Heheheh! Klassiker!
Peder Dahl-Nielsen

Penger gjør ingen lykkelig, men jeg dør heller i en Jaguar enn på bussen!
-------------------------------------------------------
08' Ford Mondeo Ghia X 2,0 TdCi Aut.
07' Volkswagen Golf

Post Reply