Forgassere i F...
Forgassere i F...
fra App K
APPENDIX IX: MODIFICATIONS AUTHORISED FOR CARS OF PERIOD E AND F, FOR COMPETITION
TOURING CARS AND COMPETITION GRAND TOURING CARS UNTIL 31/12/2005
NO OTHER MODIFICATIONS ARE PERMITTED
CARBURETTORS AND AIR FILTERS
9.1
Carburettors may be replaced with others different from those specified on the homologation form
for the model concerned if:
9.1.1
the make and all details of design and operational principles remain identical to those of the
carburettor(s) in the period specification for the model concerned (jets, throttles, pumps, number of chokes,
etc.) and,
9.1.2
these carburettors can be fitted directly on to the inlet manifold using the original attachment.
9.2
Air filters and their housings may be replaced with inlet trumpets to period specifications.
-----------
Men, vil ikke dette bety at man faktisk kan kjøre HS- forgassere istedet for H på Mini? De fungerer jo helt identisk, det er kun en forbedring av flottørkammere og dyser....
Noen som aner, eller er det noe jeg ikke ser her?
APPENDIX IX: MODIFICATIONS AUTHORISED FOR CARS OF PERIOD E AND F, FOR COMPETITION
TOURING CARS AND COMPETITION GRAND TOURING CARS UNTIL 31/12/2005
NO OTHER MODIFICATIONS ARE PERMITTED
CARBURETTORS AND AIR FILTERS
9.1
Carburettors may be replaced with others different from those specified on the homologation form
for the model concerned if:
9.1.1
the make and all details of design and operational principles remain identical to those of the
carburettor(s) in the period specification for the model concerned (jets, throttles, pumps, number of chokes,
etc.) and,
9.1.2
these carburettors can be fitted directly on to the inlet manifold using the original attachment.
9.2
Air filters and their housings may be replaced with inlet trumpets to period specifications.
-----------
Men, vil ikke dette bety at man faktisk kan kjøre HS- forgassere istedet for H på Mini? De fungerer jo helt identisk, det er kun en forbedring av flottørkammere og dyser....
Noen som aner, eller er det noe jeg ikke ser her?
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Dette er nok ( muligens )en tillemping for å avhjelpe mangelen på nye Weber DCOE, som jo var påtagelig ifjor. I mellomtiden ble en "hybrid" produsert i England, som ikke ligna grisen, men som foråvidt var lik....Nå er jo DCOE igjen i produksjon, - så da blir vel denne tillempings-regelen borte igjen.....
Da stiger verdien på Vegards gassere igjen.....
DH
Da stiger verdien på Vegards gassere igjen.....
DH
Ett par punkter å legge merke til.. (hehehe )
- Det reglementet du har der "går ut på dato" 31.12.2005... men, når det er sagt så kan jeg jo nevne at ordlyden i det "nye" reglementet - er nesten identisk.
- Du nå gjerne bruke HS gassere - men da er du stuck med 1 1/4" HS2 gasserene.
- H4 er meg bekjent de eneste 1 1/2" gasserene som tilfredstiller App. K og som passer direkte på det orginale [Mini Cooper S] innsuget. (HS4 har annet boltemønster)
- Det reglementet du har der "går ut på dato" 31.12.2005... men, når det er sagt så kan jeg jo nevne at ordlyden i det "nye" reglementet - er nesten identisk.
- Du nå gjerne bruke HS gassere - men da er du stuck med 1 1/4" HS2 gasserene.
- H4 er meg bekjent de eneste 1 1/2" gasserene som tilfredstiller App. K og som passer direkte på det orginale [Mini Cooper S] innsuget. (HS4 har annet boltemønster)
9.1.1
the make and all details of design and operational principles remain identical to those of the
carburettor(s) in the period specification for the model concerned (jets, throttles, pumps, number of chokes,
etc.) and,
9.1.2
these carburettors can be fitted directly on to the inlet manifold using the original attachment.
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
Innsuget VegarD snakker om kom vel først i '67 eller noe sånt.. altså kun lovlig for "G-biler".
En spacer (eller konverter om du vil) er heller ikke lov da gasseren må sitte i de [umodifiserte] orginale festene.
Birgs,
Den spacere'n du snakker om tror jeg er der i orginalt også... har sikkert noe med å stive av varmeskjoldet eller distansere gasserene i fra eksosmanifolden... Skal sjekke om de sitter på mine gassere også.
En spacer (eller konverter om du vil) er heller ikke lov da gasseren må sitte i de [umodifiserte] orginale festene.
Birgs,
Den spacere'n du snakker om tror jeg er der i orginalt også... har sikkert noe med å stive av varmeskjoldet eller distansere gasserene i fra eksosmanifolden... Skal sjekke om de sitter på mine gassere også.
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
- André Sæthern
- Mid-fielder
- Posts: 89
- Joined: 09 Sep 2005, 14:10
- Location: Gjerdrum, Akershus
.....og ditt oppsett er jo heeeeeeelt originaltAndré Sæthern wrote:jeg har verken noen spacere eller varmeskjold på mitt oppsett.
På de settene jeg har med doble gassere, sitter det en 4-5mm spaver mellom varmeskjoldet og gasserne. På H4 blir jo dette litt "synsing" siden Minien aldri er levert med slike.
Ingen av spacerne jeg har, har 1,5" hull.
- André Sæthern
- Mid-fielder
- Posts: 89
- Joined: 09 Sep 2005, 14:10
- Location: Gjerdrum, Akershus
og siden det aldri har blitt levert sånn så kan ikke mitt sett være uorginalt heller neida men jeg kan godt holde kjeft og ikke si noe jegVegard wrote:
På de settene jeg har med doble gassere, sitter det en 4-5mm spaver mellom varmeskjoldet og gasserne. På H4 blir jo dette litt "synsing" siden Minien aldri er levert med slike.
Ingen av spacerne jeg har, har 1,5" hull.