Spennende diskusjon på RHK vedr sporvidde på Koja

Spesifikt om periode E og F dvs. biler før '65; FIA App. K, teknisk, deltagere, planer, osv. osv.
Post Reply
User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

Spennende diskusjon på RHK vedr sporvidde på Koja

Post by LKE » 22 Jun 2007, 11:08

http://www.rhkswe.org/index_sve.html

Her er det mange finurlige løsninger for å holde seg innenfor....

Kjent problem for å få neg camber på kat F Cooper S. Vi har ennå ikke lykkes med å finne noe negativt ved vår hvite :)
Image

Håper noen rydder opp i dette i S, slik at vi kan bruke tilsvarende løsning. Ref. "brast vänster navcentrum rakt av och han tappade bromsarna och senare hjulet"
Lars Kristian Ekorness
406 03 083

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 22 Jun 2007, 11:24

hmm. Her tror jeg det er mange lavt-trukne nisseluer, og treg aksjon fra FIA. Mange glimrende argumenter her...som gjør at jeg neppe vil stille i løp i Sverige inntil de tar det litt mer piano. De har jo nok problemer med å få et bra felt i 65-klassen allerede, og man forstår jo hvorfor!

Har jeg standard deler /hjul, og bilen har lovlig høyde, og det allikevel ikke er lovlig begynner jeg heller med symaskiner:wink:

Kappe og modde hjulopphengsdeler som beskrevet her er jo uforsvarlig..
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

Post Reply