Page 1 of 1

Justerbar fjærhøyde Hi-Lo på mini i G2

Posted: 05 May 2014, 11:13
by kåem43
Har lurt veldig på om justerbar høyde på mini i G2 klassen.
Mener i hh til appJ 1971 art 260 N,O at dette er lovlig.
Har jeg tolket dette riktig?

Ser også i Referat fra Teknisk Seminar 20.11.2004 i regi av HRC at dette er tillatt:
11. Støtdempere
Tidsriktig type støtdemper skal benyttes, dvs olje- og gassdempere. Moderne støtdempere type Øhlins er ikke tillatt. Justerbar fjærhøyde er tillatt fra og med periode G2.

Posted: 05 May 2014, 15:59
by bk
"Justerbar fjærhøyde er tillatt fra og med periode G2."

Betyr vel at Hi-lo er ok ja i G2. Tror mange kjører med dette uansett, da det er usannsynlig knotete å heve/senke uten. En Mini beholder jo ikke en satt høyde for evig heller da fjærene gradvis blir sammenklemte og dermed lavere- noe som gjør det nesten dødfødt å finne rikitg høyde ved å kappe/shimse trompeter. Knokepoker uansett.

Posted: 05 May 2014, 16:02
by bk
...når det er sagt er det jo bare å begynne å gnåle om minimum bakkeklaring og tolkning av det :wink:

Her hjemme skal vi kjøre over en 80cm bred, 10 cm høy kasse uten at noe tar i, i Sverige målte de med et 10cm hjul de trillet inn under bilen fra alle sider, slik at eksosen ikke blir med i regnestykket.

Med eksos på plass og modding etter alle kunstens regler blir jo bilen rimelig høy om du skal ha 10cm frigang overalt. Kjørte dermed positiv camber og høyere enn en 1965 gatebil foran på Velodromloppet i 09, og ble litt satt ut når de målte høyden og kommenterte at her var det mye å gå på....

Posted: 05 May 2014, 16:52
by kåem43
Takker for avklaringen. Veldig bra :-)