71 GT
Sånn, da er vi igang igjen.
Bakrammen er ferdig montert, motoren er i gang ( ikke den riktige dessverre) og bilen er faktisk KJØRBAR!! Bremsene mangler foreløpig, men planen er å fikse disse på onsdag.
I morgen skal jeg frese ut metall av girkassehuset for å få plass til diffen, og da er girkassebygging straks i gang.
Veiva skal også "wedges" til uka, og da har jeg alt jeg trenger til motoren.
Bakrammen er ferdig montert, motoren er i gang ( ikke den riktige dessverre) og bilen er faktisk KJØRBAR!! Bremsene mangler foreløpig, men planen er å fikse disse på onsdag.
I morgen skal jeg frese ut metall av girkassehuset for å få plass til diffen, og da er girkassebygging straks i gang.
Veiva skal også "wedges" til uka, og da har jeg alt jeg trenger til motoren.
Driver du å bygger på feil motor?? Neimen - huff - det går jo ikke ann
Eller er det bare en gatemotor du tusler med... ?
Btw, om du har spørsmål til teknisk seminar men ikke kan komme - så kan jeg godt ta de med for deg og så rapportere tilbake..
Eller er det bare en gatemotor du tusler med... ?
Btw, om du har spørsmål til teknisk seminar men ikke kan komme - så kan jeg godt ta de med for deg og så rapportere tilbake..
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
Nå har jeg bremser, men ingen motor lenger..
Får vel sette opp farten og gjøre fredig den som egentlig skal i.
Når det gjelder teknisk ja..
Er ikke kam, topp og svinghjul osv. fritt?? Det er jo dette som er greia.
Hvordan ble det forresten med diff-brems og Weber?
og... Kan jeg bruke Gp5 breddere på kojen? Jeg har noen liggende, og de er ikke mye bredere enn Gp2.
Får vel sette opp farten og gjøre fredig den som egentlig skal i.
Når det gjelder teknisk ja..
Er ikke kam, topp og svinghjul osv. fritt?? Det er jo dette som er greia.
Hvordan ble det forresten med diff-brems og Weber?
og... Kan jeg bruke Gp5 breddere på kojen? Jeg har noen liggende, og de er ikke mye bredere enn Gp2.
Jeg tror det er på tide du setter deg ned å leser regelverket Vegard
Kam og topp er fritt, sving hjul så er det homologerte saker som gjelder.
Dette kan i gjen maskineres så slenge det ikke hersker noen tvil om at det er en serie-produsert homologert bit man har.. mao man skal kunne se at den er "orginal".
Dette med skjermbreddere står omtalt i det tekniske regelverket - Appdiks J - 1971. Kan lasted ned i fra www.fia.com
Diff er homologert... Weber er lovlig men om du har lov til å bygge en Weber-kasse er noe uklart.
Uansett - bilen skal bygges/trimmes slik det ble [lovlig] gjort i perioden, med de deler/teknoloigi som var tilgjenglige da.
Det betyr, bl.a., at du må kjøre med stifte-tenning, remote-gear-kasse og orginale bremser (mulig Minifins er ok..?).
Kam og topp er fritt, sving hjul så er det homologerte saker som gjelder.
Dette kan i gjen maskineres så slenge det ikke hersker noen tvil om at det er en serie-produsert homologert bit man har.. mao man skal kunne se at den er "orginal".
Dette med skjermbreddere står omtalt i det tekniske regelverket - Appdiks J - 1971. Kan lasted ned i fra www.fia.com
Diff er homologert... Weber er lovlig men om du har lov til å bygge en Weber-kasse er noe uklart.
Uansett - bilen skal bygges/trimmes slik det ble [lovlig] gjort i perioden, med de deler/teknoloigi som var tilgjenglige da.
Det betyr, bl.a., at du må kjøre med stifte-tenning, remote-gear-kasse og orginale bremser (mulig Minifins er ok..?).
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
Edwin, regelverket er altfor komplisert for meg.
Jeg har utelukkende tenkt å spørre deg om råd
Er klar over dette med remote girkasse og stifter i tenninga.
Hvordan er det med U/L svinghjul? De hadde vel dette i ST katalogen noe som igjen betyr at det er homologert???
Jeg bygger bilen med Twin H4 i første omgang, vi får se hvor mye effekt man kan tjene på en Weber i framtida.
Jeg har utelukkende tenkt å spørre deg om råd
Er klar over dette med remote girkasse og stifter i tenninga.
Hvordan er det med U/L svinghjul? De hadde vel dette i ST katalogen noe som igjen betyr at det er homologert???
Jeg bygger bilen med Twin H4 i første omgang, vi får se hvor mye effekt man kan tjene på en Weber i framtida.
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Vi er ikke så interessert i hva du spiste, men du skylte maten ned med.
Og har du ikke hørt om British Leylands Oselli diesel ??
Hr. Eia og min bror vanker visst i samme kretser.
Og hvis Eia er like bil-interessert/kyndig som min bror, håper jeg inderlig det ikke er han på bildet...for Vegards skyld.
Og har du ikke hørt om British Leylands Oselli diesel ??
Hr. Eia og min bror vanker visst i samme kretser.
Og hvis Eia er like bil-interessert/kyndig som min bror, håper jeg inderlig det ikke er han på bildet...for Vegards skyld.
- Peder Nielsen
- Class winner!
- Posts: 261
- Joined: 30 Apr 2004, 15:47
- Location: Borgen, Norway
- Contact: