Page 7 of 9

Posted: 12 Jun 2006, 08:38
by Vegard
LKE wrote:
André Sæthern wrote:et par dårlige filmer, en av vegard og en der vi såvidt kan se min på slutten:)
http://www.midtmini.com/mini1.3gp
http://www.midtmini.com/mini1.3gp
greit nok, men når kommer dere på banen, og slutter å råne rundt i bartebyen? :twisted:

Prøv denne linken for film nummer to :)

http://www.midtmini.com/mini2.3gp

Når den kommer på banen:
-Rulle
-Hjulvinkler
-Småtterier
-Lavere startkontingenter
-NMBSF Eller hva de heter forteller meg at min hastighetslisens er gyldig..

Posted: 12 Jun 2006, 09:57
by LKE
Når den kommer på banen:
-Rulle
-Hjulvinkler
-Småtterier
-Lavere startkontingenter
-NMBSF Eller hva de heter forteller meg at min hastighetslisens er gyldig..
Jeg finner ikke et pkt her som skulle tilsi at en ikke kan få den klar på en uke for en som vi kjøre billøp......

Da har du jo god til til Våler!

Posted: 12 Jun 2006, 10:10
by Vegard
Det er et godt poeng...

Jeg har tid og mulighet, men ikke tilstrekkelig ££.

Posted: 12 Jun 2006, 10:29
by LKE
Vegard wrote:Det er et godt poeng...

Jeg har tid og mulighet, men ikke tilstrekkelig ££.
Har ikke du bla en 970 du skulle selge.... :lol: komplett med 333 kasse med SC og sperre også....

Det løser seg alltid om man har fokus og er tilpassningsvillig. :D
Utrolige ting hender siste uken før løp. Pr dags dato ligger mustang motor i tusen biter, parts på vei, gearkasse og bakaksel overhales. Papirer skrives, arv claimes, mor pleies osv. osv. Alt dette for å kjøre velodromen til helgen.

Fortsatt mye jobb på marcos også - faktisk mere enn på Aqua.

Posted: 12 Jun 2006, 11:25
by André Sæthern
kommer ikke på banen i år, mangler funds og CSM er når jeg er i england :cry:

Posted: 12 Jun 2006, 11:31
by bk
André: man har aldri penger til å kjøre billøp. Det er et faktum som må vris og vendes i filler, og idiotiske sjangser tas hele tiden for å drive å surre rundt i et bråkete transportmiddel på en stripe asfalt mot likesinnede...

Elektronikken din er jo en rear ARB/ en halv startavgift/vogn & førerlisens/to stk 032R/2 stk yellow spots/etc etc. Prioriteringer :wink:

Posted: 12 Jun 2006, 11:40
by André Sæthern
hehe, et annet problem er jo hastighetslisensen, var eksamen under kursene i vår.... Rear ARB trenger jeg ikke tror jeg så det går nok bra. problemet ligger i kjøreutstyr, transport, startavgifter og lisenser for øyeblikket.

Posted: 12 Jun 2006, 11:43
by LKE
André Sæthern wrote:hehe, et annet problem er jo hastighetslisensen, var eksamen under kursene i vår.... Rear ARB trenger jeg ikke tror jeg så det går nok bra. problemet ligger i kjøreutstyr, transport, startavgifter og lisenser for øyeblikket.
Nå snakker vi;

kjøreutstyr - låne. Kom med str.
transport - går det ikke veier helt opp til Trondheim?
startavgift - selg noe.
Lisens - møt opp, snakk med Kjell Aaen, Skjefstad, våler, etc etc...

Tror ikke dere der oppe tør...
Våga bøga!

Posted: 12 Jun 2006, 11:46
by bk
hehe LKE, inne på noe nå!

Kom igjen Trøndere: vis eders rattkunnskaper i skikkelig lag! Og slutt med dette gatebil-greiene!!

:lol:

Posted: 12 Jun 2006, 11:54
by André Sæthern
joda går nok veier, men har ingen transportbil da, jeg bruker sykkelen til vanlig jeg:) når du ber meg møte opp, vil det si at man får kjøre uten verken vognlisens eller hastighetslisens?? :roll:

Posted: 12 Jun 2006, 12:16
by LKE
André Sæthern wrote:joda går nok veier, men har ingen transportbil da, jeg bruker sykkelen til vanlig jeg:) når du ber meg møte opp, vil det si at man får kjøre uten verken vognlisens eller hastighetslisens?? :roll:
Jeg mener at du med løse ting selv. NBF er ikke noe som gjør dette for oss. Det er ikke slik at vi andre fikk julekort i posten med lisens. Jeg kjørte noen runder på fredag før løp med en NBF-utnevnt repr. som overvåket noe forbikjøringer etc på banen "mot" en lisensiert sjåfør.

Det finnes mange måter - det viktigste er selv å få dette til. Trodde dere hadde litt killerinstinkt der oppe - noe ala damene deres har på alle østlendinger på "Frakken" :twisted:

Om du hører med arrangøren, vil det ofte være en kontrollant på banen som kan ta årskontroll (vognlisens). Evt kan du jo gjøre som oss andre: kjør bilen til en av kontrollantene som står i bilsportsboka. Sikkert ganske mange av dem i trheim. Da kan dere bruke dette som oppkjøring isteden for å råne rundt på industrifelt.
Regner med at du ikke trenger reklamelisens, så da er det vel 800,- til NBF. Bilen din øker garantert det dobbelte i verdi med vognlisens.

Hvilken str bruker du? Har du hjelm?

Posted: 12 Jun 2006, 12:32
by bk
Tauebil: spør mor/far/svigers/besteforeldre. Det har jeg gjort alle gangene, ble dårlig å taue med en '74 Mini 1000 :)

Legg ut et lite stev om hvor mye kappkjøringen betyr for din sjels berikelse osv (masse svada fikser det meste)

Posted: 12 Jun 2006, 13:18
by Sandman
FYI, Det er ikke krav om reklamelisens på historiske biler - da reglemente så godt som forbyr reklame på bilene.

(Mao, det kreves ikke reklamelisens for å sette på reklame over og under startnr. som beskrevet i App.K)

Posted: 12 Jun 2006, 13:58
by André Sæthern
hehe, jeg er ikke trønder da, derimot omtrent fra orderud i sørum kommune :twisted: hehe. bare studerer her oppe. jeg er forresten 185 høy/90kg. Har ikke godkjent hjelm for øyeblikket tror jeg. dessuten har jeg og feil dekk... men hadde jo vært morro å vært med en gang.

Posted: 15 Jun 2006, 10:57
by LKE
André Sæthern wrote:hehe, jeg er ikke trønder da, derimot omtrent fra orderud i sørum kommune :twisted: hehe. bare studerer her oppe. jeg er forresten 185 høy/90kg. Har ikke godkjent hjelm for øyeblikket tror jeg. dessuten har jeg og feil dekk... men hadde jo vært morro å vært med en gang.
Har vel en dress du kan låne (selv om du er litt forvokst) - undertøy og sko må du skaffe selv. Hjelm er jo en litt svett affære :? men har du ikke tilgang til en som er godkjent, kan dette sikkert lånes også.

Jeg har 2 sett med brukte Dunlop CR65 i 10''. Et sett selges veldig billig, et sett ganske billig :lol:

Ring Laila på Våler - og hør vedr praktisk kjøring.