Capri RS2600
-
- Mid-fielder
- Posts: 56
- Joined: 16 Apr 2004, 11:46
- Location: Bjørkelangen
- Contact:
Capri RS2600
Med et klart mål om å komme på banen i 2005 er det flaut å bare ha vært tilskuer. Men det har vært morro å se på og ikke minst at det har vært stigning utover i sesongen. Takk og "Well done" til alle som har deltatt.
Kort rapport om prosjektet:
Har brukt veldig mange timer på bilen (og på lete frem dokumentasjon) i løpet av året. Utgangspunktet for å komme på banen 2006 er nå veldig bra, men sier denne gang ikke mer enn det!
Bilen har vært montert og på hjula med alt på plass, for så å bli demontert, blankslipt, lakkert (baksider) og så tilbake på hjula. I disse dager er en motor under montering, den er basert på std. RS2600 komponenter. I tillegg er mye skaffet til en Weslake motor. Weslake alu. topper har ikke vært enkelt å få tak i, men er nå på plass.
Har et håp om at Weslake motoren skal være klar til våren, men hvis ikke starter vi opp men den "snille" versjonen.
Ellers ligger det litt bilder etc. på:
http://home.online.no/~moseby/caprirs2600.cfm
Lykke til med forbredelsene til 2006
Per Egil
Kort rapport om prosjektet:
Har brukt veldig mange timer på bilen (og på lete frem dokumentasjon) i løpet av året. Utgangspunktet for å komme på banen 2006 er nå veldig bra, men sier denne gang ikke mer enn det!
Bilen har vært montert og på hjula med alt på plass, for så å bli demontert, blankslipt, lakkert (baksider) og så tilbake på hjula. I disse dager er en motor under montering, den er basert på std. RS2600 komponenter. I tillegg er mye skaffet til en Weslake motor. Weslake alu. topper har ikke vært enkelt å få tak i, men er nå på plass.
Har et håp om at Weslake motoren skal være klar til våren, men hvis ikke starter vi opp men den "snille" versjonen.
Ellers ligger det litt bilder etc. på:
http://home.online.no/~moseby/caprirs2600.cfm
Lykke til med forbredelsene til 2006
Per Egil
MOSEBY CC&M
-
- Mid-fielder
- Posts: 56
- Joined: 16 Apr 2004, 11:46
- Location: Bjørkelangen
- Contact:
Med mine "amatørevner og lave ressurser tar det vist bare så lang tid å bygge en slik bil. Som "Escortbygger", hvor deler kan kjøpes på RIMI blir man litt overrasket!
2 år(sverk) er brukt og det nærmer seg oppstart, bilen skal testes i høst/vinter. Forhåpentligvis er en driftssikker bil klar til våren.
Som "ufrivillig" tilskuer, TAKK FOR SEVERDIG RACING I 2006.
MVH
Per Egil
2 år(sverk) er brukt og det nærmer seg oppstart, bilen skal testes i høst/vinter. Forhåpentligvis er en driftssikker bil klar til våren.
Som "ufrivillig" tilskuer, TAKK FOR SEVERDIG RACING I 2006.
MVH
Per Egil
MOSEBY CC&M
Hadde engang en original RS 2600 1973 modell.
Sprek bil for tidsalderen det, fin å kjøre også
Skal bli fint å se din på bane, gleder meg.
Mvh Ketil
Sprek bil for tidsalderen det, fin å kjøre også
Skal bli fint å se din på bane, gleder meg.
Mvh Ketil
Ketil Frengen
Tlf 90974203
Gjøvik
Spitfire 4,0L 32V mk3 1969.
Transit 3,0L 24V 1968.
Mini 1275cc 1971.
Freelander 2005.
RangeRover 4,6L Autobiography 1997
Tlf 90974203
Gjøvik
Spitfire 4,0L 32V mk3 1969.
Transit 3,0L 24V 1968.
Mini 1275cc 1971.
Freelander 2005.
RangeRover 4,6L Autobiography 1997