Capri RS2600

Spesifikt om Periode G; FIA App. K, teknisk, deltagere, planer, osv. osv.
Post Reply
Per Egil Moseby
Mid-fielder
Posts: 56
Joined: 16 Apr 2004, 11:46
Location: Bjørkelangen
Contact:

Capri RS2600

Post by Per Egil Moseby » 29 Oct 2005, 15:45

Med et klart mål om å komme på banen i 2005 er det flaut å bare ha vært tilskuer. Men det har vært morro å se på og ikke minst at det har vært stigning utover i sesongen. Takk og "Well done" til alle som har deltatt.

Kort rapport om prosjektet:
Har brukt veldig mange timer på bilen (og på lete frem dokumentasjon) i løpet av året. Utgangspunktet for å komme på banen 2006 er nå veldig bra, men sier denne gang ikke mer enn det!
Bilen har vært montert og på hjula med alt på plass, for så å bli demontert, blankslipt, lakkert (baksider) og så tilbake på hjula. I disse dager er en motor under montering, den er basert på std. RS2600 komponenter. I tillegg er mye skaffet til en Weslake motor. Weslake alu. topper har ikke vært enkelt å få tak i, men er nå på plass.
Har et håp om at Weslake motoren skal være klar til våren, men hvis ikke starter vi opp men den "snille" versjonen.

Ellers ligger det litt bilder etc. på:
http://home.online.no/~moseby/caprirs2600.cfm


Lykke til med forbredelsene til 2006

Per Egil
MOSEBY CC&M

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 30 Oct 2005, 01:35

Høres bra ut..
Så det er ikke bare til Mini at Weslake-topper er håpløse å få tak i altså.... :o

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 30 Jun 2006, 15:15

Her går det fremover ser jeg - tøff lakk Per Egil!

Image

(flere bilder på siden hans)
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

Per Egil Moseby
Mid-fielder
Posts: 56
Joined: 16 Apr 2004, 11:46
Location: Bjørkelangen
Contact:

Post by Per Egil Moseby » 14 Oct 2006, 01:13

Med mine "amatørevner og lave ressurser tar det vist bare så lang tid å bygge en slik bil. Som "Escortbygger", hvor deler kan kjøpes på RIMI blir man litt overrasket!
2 år(sverk) er brukt og det nærmer seg oppstart, bilen skal testes i høst/vinter. Forhåpentligvis er en driftssikker bil klar til våren.

Som "ufrivillig" tilskuer, TAKK FOR SEVERDIG RACING I 2006.

MVH
Per Egil
MOSEBY CC&M

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 17 Oct 2006, 07:50

Vi gleder oss veldig til å se deg på banen Per Egil. Stå på!
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 06 Feb 2007, 17:04

Hvordan går det oppå Bjørkelangen Per Egil - blir det noen motor brøl?
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
spitfire
Front-row qualifier
Posts: 101
Joined: 20 Nov 2006, 23:03
Location: Gjøvik

Post by spitfire » 06 Feb 2007, 17:11

Hadde engang en original RS 2600 1973 modell.
Sprek bil for tidsalderen det, fin å kjøre også
Skal bli fint å se din på bane, gleder meg.
Mvh Ketil
Ketil Frengen
Tlf 90974203
Gjøvik
Spitfire 4,0L 32V mk3 1969.
Transit 3,0L 24V 1968.
Mini 1275cc 1971.
Freelander 2005.
RangeRover 4,6L Autobiography 1997

User avatar
RS 1800
Class winner!
Posts: 329
Joined: 20 Feb 2005, 15:50
Location: Ringerike
Contact:

Post by RS 1800 » 16 Aug 2007, 18:16

Jørn M. Hanssen

Post Reply