1275GT selges, Mini sjølvklårt!
1275GT selges, Mini sjølvklårt!
Jeg har kjøpt en 1275GT som jeg ikke får bruk for.
Den ble først registrert i 72, men papirene sier at den ble produsert 12/71 noe som gjør den "lovlig" etter hva jeg har forstått.
Bilen kommer som rent skall, null rammer og fiksfakserier, men med papirer selvfølgelig. Det eneste som mangler er å få bilen tollet inn i Norge, noe som koster den nette sum av 4200,-
Bilen er ikke i Norge foreløpig, men om noen er interesserte er det bare å maile i vei...
Jeg har nok med min egen, skjønt det hadde vært tøft og bygge to, og ha en reservebil, eventuelt lurt med sin far på banen ( med litt mindre motoreffekt forstås)
Den ble først registrert i 72, men papirene sier at den ble produsert 12/71 noe som gjør den "lovlig" etter hva jeg har forstått.
Bilen kommer som rent skall, null rammer og fiksfakserier, men med papirer selvfølgelig. Det eneste som mangler er å få bilen tollet inn i Norge, noe som koster den nette sum av 4200,-
Bilen er ikke i Norge foreløpig, men om noen er interesserte er det bare å maile i vei...
Jeg har nok med min egen, skjønt det hadde vært tøft og bygge to, og ha en reservebil, eventuelt lurt med sin far på banen ( med litt mindre motoreffekt forstås)
FYI, når bilen er produsert er helt uvesentlig så lenge den stemmer med de spesifikasjonene som er homologert innenfor perioden.
Du kan m.a.o ta en 2004 modell, eller en klump stål for den saks skyld - og bygge denne om til riktige specs. Kravet er kun at det må stemme med periodiske spesifikasjonene (dvs. den homologete modellen)
Du kan m.a.o ta en 2004 modell, eller en klump stål for den saks skyld - og bygge denne om til riktige specs. Kravet er kun at det må stemme med periodiske spesifikasjonene (dvs. den homologete modellen)
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
Det er et stort debatt-tema internasjonalt. Det er delt i "classic touring cars" ("ekte" biler) og "competition touring cars". Vi har vel ikke et så stort problem som de har i andre kategorier...tenk å knive med din ££££ Maserati 250F mot en som kjører en replica.
Tror dette kom på bane (åh, haha!! en vits!) fordi det egentlig ikke er så mange genuine biler som er med, kun chassisnr. Få som er så nøysommelige som edwin
Forskjellen er jo i bunn og grunn kun at man har registreringspapirer. Selv ikke works-biler i hine hårde dager var "originale" så veldig lenge. Spør noen på Abingdon hvor ofte de flytta chassisnr-plater Man kan jo diskutere seg blå på hvordan det skal bevises at en bil er original, evt hvor mange % som er originalt, hvor grensen skal gå etc...? Trøbbel nok å se om bilen er homologert & spec'et riktig imo. Selv for oss som bygger! Så jeg syntes det er en god idé - men enig med Edwin. FIA kunne vært høflige nok til å gjøre dette før vi kjøpte dyyyyyre biler
Tror dette kom på bane (åh, haha!! en vits!) fordi det egentlig ikke er så mange genuine biler som er med, kun chassisnr. Få som er så nøysommelige som edwin
Forskjellen er jo i bunn og grunn kun at man har registreringspapirer. Selv ikke works-biler i hine hårde dager var "originale" så veldig lenge. Spør noen på Abingdon hvor ofte de flytta chassisnr-plater Man kan jo diskutere seg blå på hvordan det skal bevises at en bil er original, evt hvor mange % som er originalt, hvor grensen skal gå etc...? Trøbbel nok å se om bilen er homologert & spec'et riktig imo. Selv for oss som bygger! Så jeg syntes det er en god idé - men enig med Edwin. FIA kunne vært høflige nok til å gjøre dette før vi kjøpte dyyyyyre biler
En ting er at karosseriet et byttet, det kan jo ses på som en del ( ikke i følge Biltilsynet) men det at chassisnummeret er riktig synes jeg er et viktig moment.
Huff nå ble jeg skuffet, men skjønner at dere er enda mer skuffet. Jeg trodde dette var litt av greia, at man skulle ha litt originale (dyre) biler slik at ikke alle krasjet veggis i hverandre. Nei, nå skal jeg bygge om min 86 Mini Piccadilly som er rusten som et hælvete og kjøre gærning på banen. Bilen er jo verdt £85.
Nei Edwin, skaff deg en 89modell du også, og spar godbilen.
Latterlig.
Huff nå ble jeg skuffet, men skjønner at dere er enda mer skuffet. Jeg trodde dette var litt av greia, at man skulle ha litt originale (dyre) biler slik at ikke alle krasjet veggis i hverandre. Nei, nå skal jeg bygge om min 86 Mini Piccadilly som er rusten som et hælvete og kjøre gærning på banen. Bilen er jo verdt £85.
Nei Edwin, skaff deg en 89modell du også, og spar godbilen.
Latterlig.
Det er nok kun Mini'n som er i et slik unikt tilfelle at man kan ta en ny bil og så bygge denne om til gamle specs.
Men husk at det er en del tings som må forandes, bl.a gulv, dash, torpedovegg, innerskjermer, festerhull til front-ramme m.m.
Replikaen som bygges må være identisk med orginalen. Det vil derfor være svært vanskelig å bygge om en 80-modell til Mk I eller II specs.
Men husk at det er en del tings som må forandes, bl.a gulv, dash, torpedovegg, innerskjermer, festerhull til front-ramme m.m.
Replikaen som bygges må være identisk med orginalen. Det vil derfor være svært vanskelig å bygge om en 80-modell til Mk I eller II specs.
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
- Mr Bridger
- Polesitter
- Posts: 192
- Joined: 22 Mar 2004, 15:05
- Location: Tønsberg
- Contact: