NSU bilder

Foto og film relatert til Historisk Racing - alt fra gamle minner og frem til i dag!
Post Reply
User avatar
Miniss.com
Race Engineer
Posts: 39
Joined: 23 Apr 2005, 11:39
Contact:

NSU bilder

Post by Miniss.com » 14 Feb 2008, 13:48

Hei,
Arne Hansen hos www.nsuclubnorway.com har oversendt meg disse fine bildene. Noen som har kommentarer?

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image


Stor takk til Arne og NSU Club Norway for disse fine bildene.
Last edited by Miniss.com on 14 Feb 2008, 20:51, edited 1 time in total.

User avatar
Per I
Class winner!
Posts: 271
Joined: 28 Aug 2007, 21:59
Location: 10 rom & kjøkken
Contact:

Post by Per I » 14 Feb 2008, 19:07

Herlig!! Tenk om vi kunne få slike startfelt og tykk nok is i dag!!!
Lurer på hvor mange av disse bilene som har endt sine dager i bilcross.. :cry:
...hvorfor sloss om en ball når vi kan leke med biler..!!
JA til periode H !

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 15 Feb 2008, 08:25

Hoi!

Her var det mye tøft gitt! Stor takk til Arne og Magnus for posten.

Noen som vet hvem det er bilder av?

Regner med at en av dem heter Egil... :)
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Post by Impracing » 16 Feb 2008, 16:39

Sandman wrote:Hoi!

Her var det mye tøft gitt! Stor takk til Arne og Magnus for posten.

Noen som vet hvem det er bilder av?

Regner med at en av dem heter Egil... :)
Mange fra vinteren 73....bilen med "Hjelpis Motor Stall" på er Hermann Dalbakk. Den med Mennen-spons er Egil Alver, og den med "Merlino" er vel Arvid Rosenberg mens den andre av de hotte i duell er Geir Tørmoen.
Synd at ikke Jan Prøysmos Fiat 128 og senere 128 Coupe er med på noen av bildene, den var i høyeste grad med i teten. Løchens Cooper S var svart med gull-dekor a la JPS det året, og Stenshagen hadde en BT-støttet Cooper S med 4 Amal-forgassere, med kopper-rør som ledet varmt vann rundt gasserne. Løchen stilte med Longmans split-Weber innsug i 73, etter at Longmans egen bil, kjørt av Jonathan Buncombe, hadde vekket 1300-klassen i BTCC igjen for Mini, den var blitt litt kjørt av lasset av 1300 Escort'ene. Men Ford fant seg ikke i det svært lenge, de klasset BDH i Escort og da var alt kjørt for konkurrerende merker.
Jeg var med og skrudde for "Prøysen" den is-sesongen, men festet til NSU'ene var overlegent selv om Fiaten hadde 156 hester....særlig ut fra start tjente NSUene mange meter.
Doc

Post Reply