Alan Mann Racing
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
- Fossil Racing
- Race winner!
- Posts: 365
- Joined: 22 Aug 2005, 18:57
- Location: Oslo
Vakkert tross alt (likner på min bil ?)......................Dag-Henning Nielsen wrote: - gir begrepet "utvanning" en ny dimmensjon for meg......
Mye som ikke "stemmer" her....... ; KPU 393C i "pre air-flow" utførelse...
Håndbrekk i gulvet.........Hva i all verden er dette ??
Team Fossil Racing
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Dag-Henning Nielsen wrote: - gir begrepet "utvanning" en ny dimmensjon for meg......
Mye som ikke "stemmer" her....... ; KPU 393C i "pre air-flow" utførelse...
Håndbrekk i gulvet.........Hva i all verden er dette ??
Nei ikke vet jeg(sa jenta.. ), men mere info her(med bilder av den Tatraen som ble nevnt i en annen tråd)..:
http://www.themastersseries.com/gallery.html
Jørn M. Hanssen
- Fossil Racing
- Race winner!
- Posts: 365
- Joined: 22 Aug 2005, 18:57
- Location: Oslo
Ja - dette er "fagspråk" blant Ford-nerder. De første Cortina'ene haddeVegard wrote:Pre Air-flow? Sånn som før " The Big Bang"?Dag-Henning Nielsen wrote: Mye som ikke "stemmer" her....... ; KPU 393C i "pre air-flow" utførelse...
Håndbrekk i gulvet.........Hva i all verden er dette ??
redusert ventilasjon og derfor åpningsbare bakre sidevinduer for å bedre på dette. Ford hadde "The Big Bang" med å innføre Air-flow, bedre ventilasjon gjennom C-stolpen og dermed ikke åpningsbare bakre sidevinduer. Ble markedsført som en stor forbedring i 1965 og bilen fikk samtidig ny grill. Derfor snakkes det om før og etter "air-flow".
Last edited by Fossil Racing on 15 Apr 2008, 22:19, edited 1 time in total.
Team Fossil Racing
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
- Fossil Racing
- Race winner!
- Posts: 365
- Joined: 22 Aug 2005, 18:57
- Location: Oslo
Hei DH - det er to biler, KPU 393C som "pre air-flow" og BUH 440C som "air-flow" den siste har håndbrekket i gulvet. Jeg kjenner bare til KPU 392C som Sir John Whitmore vant med i 1965 og det var en "air-flow" og det samme skulle vel gjelde for 393 C. Pene biler uansett og jeg liker farge-kombinasjonen.......Dag-Henning Nielsen wrote: - gir begrepet "utvanning" en ny dimmensjon for meg......
Mye som ikke "stemmer" her....... ; KPU 393C i "pre air-flow" utførelse...
Håndbrekk i gulvet.........Hva i all verden er dette ??
Team Fossil Racing
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Jeg tror det sjonglerers noe alldeles grovt med reg.nummer på øya, og "replikaer" dukker opp som paddehatter. KPU 392C var definitivt air-flow, og 393 burde være rimelig lik........Problemet er at noen ikke har peiling på historien, og egentlig dr....i det, bare det ser greit ut......
For andre blir det liksom helt "gæli"........
Helt greit med LHD Lotus-Cortina, men ikke i "pre air-flow" utførelse !!
DH
For andre blir det liksom helt "gæli"........
Helt greit med LHD Lotus-Cortina, men ikke i "pre air-flow" utførelse !!
DH
- Holm Jacob Matheson
- Class winner!
- Posts: 270
- Joined: 08 Jun 2004, 08:10
- Location: Høvik
- Contact:
Ken Shipley, stor Ford entusiast fra UK er i dag eier av to særdeles interessante Escorter.
Den ene er XOO262F (1968 Twin Cam) som tok Escortens første store seier i Ciquit of Ireland med Roger Clark bak rattet.
Men den i mine øyne mest interessante av Ken's Escorter, er XOO349F som ble driftet av teamet til Alan Mann og kjørt av Frank Gardner. Denne bilen ble kjørt med en 215 hk FVA motor. Bilen har vært i Ken's eie i mange år og sto sammen med XOO262F på Retro Show i Covetry i mars iår.
Ken og kona Ann var i Norge og kjørte Rally Viking i 1987, hadde gleden av besøk i garasjen av dette trivelige paret. Etter 21 år møtte jeg de igjen på Retro Show og fikk anledning til friske opp gamle minner og prøvesitting av Frank Gardners suksessrike Escort. Et bilde av oss foran bilen ble det også tid til.
Mathis
Den ene er XOO262F (1968 Twin Cam) som tok Escortens første store seier i Ciquit of Ireland med Roger Clark bak rattet.
Men den i mine øyne mest interessante av Ken's Escorter, er XOO349F som ble driftet av teamet til Alan Mann og kjørt av Frank Gardner. Denne bilen ble kjørt med en 215 hk FVA motor. Bilen har vært i Ken's eie i mange år og sto sammen med XOO262F på Retro Show i Covetry i mars iår.
Ken og kona Ann var i Norge og kjørte Rally Viking i 1987, hadde gleden av besøk i garasjen av dette trivelige paret. Etter 21 år møtte jeg de igjen på Retro Show og fikk anledning til friske opp gamle minner og prøvesitting av Frank Gardners suksessrike Escort. Et bilde av oss foran bilen ble det også tid til.
Mathis
Fordkjører