Rudskogen NM Finale 2012
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Ja Rune, jeg ser hva du sier, og kritikk er det jo ingen som vil ha...Det er klart det er lov å være ny, og det klart det er lov å gjøre feil - alle gjør og har gjort det ! Men, vi har en svært viktig diskusjon gående i kulissene, og den går på hva vi skal gjøre for å unngå platekontakt......
Jeg er hellig overbevist om at noe av svaret er å finne allerede i starten på våre heat, fordi noen synes å mene at de skal vinne heatet inn i første sving. Jeg har ingen tro på det.... Når du så sier at noen må fokusere på startteknikk, blir jeg provosert, fordi det har vi gjort til gangs - opptil mange ganger, over mange år.....Forandringen må komme fra innsiden av panna til folk !
Det er nye førere i andre klasser også, men vi er desidert dårligst på starter. Samtidig skriker vi opp når premieutdelingen er 20 minutter etter skjema fordi vi vil hjem.....Da er det kanskje greit å se på om vi selv har bidratt til forsinkelsen...?
Hva tror vi skremmer folk fra å kjøre historisk ? - en skarp forumdiskusjon, eller for mye platekontakt...?? Den dagen vi får bukt med platekontakt og rotete kjøring, skal jeg love å ikke bli sinna på forumet mer.....
Jeg er hellig overbevist om at noe av svaret er å finne allerede i starten på våre heat, fordi noen synes å mene at de skal vinne heatet inn i første sving. Jeg har ingen tro på det.... Når du så sier at noen må fokusere på startteknikk, blir jeg provosert, fordi det har vi gjort til gangs - opptil mange ganger, over mange år.....Forandringen må komme fra innsiden av panna til folk !
Det er nye førere i andre klasser også, men vi er desidert dårligst på starter. Samtidig skriker vi opp når premieutdelingen er 20 minutter etter skjema fordi vi vil hjem.....Da er det kanskje greit å se på om vi selv har bidratt til forsinkelsen...?
Hva tror vi skremmer folk fra å kjøre historisk ? - en skarp forumdiskusjon, eller for mye platekontakt...?? Den dagen vi får bukt med platekontakt og rotete kjøring, skal jeg love å ikke bli sinna på forumet mer.....
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
- vi kan iallefall være enige om at stående start er gromt, og godt mulig at det hadde funka bedre hos oss .....Historisk riktig er det dessuten !
Drivverket var en del av diskusjonen kan jeg huske, og så ble sikkerheten brukt som argument. Vi bør kanskje ta en liten inntern votering blant førerne ? Jeg tror vi får det som vi vil, dersom vi ønsker en endring.
Drivverket var en del av diskusjonen kan jeg huske, og så ble sikkerheten brukt som argument. Vi bør kanskje ta en liten inntern votering blant førerne ? Jeg tror vi får det som vi vil, dersom vi ønsker en endring.
Nei, vi er redde for å få en Escort i rævva hvis det har tørket opp etter et vått kval ;Rune R wrote:At vi er uenig er greit nok, jeg blir ikke lei meg for det.
Jeg innser mer og mer hvor mye bedre stående start faktisk fungerer. Er det kun det at vi er redd for driv-verket som gjør at vi kjører rullende?
Ble ikke denne "voteringen" gjort på medlemsmøte på Hvervenbukta høsten 2011 da? Samme møte som det også var enighet om å "heller få det som vi vil fremfor NM-status"... - eller har jeg drømt?Dag-Henning Nielsen wrote:- vi kan iallefall være enige om at stående start er gromt, og godt mulig at det hadde funka bedre hos oss .....Historisk riktig er det dessuten !
Drivverket var en del av diskusjonen kan jeg huske, og så ble sikkerheten brukt som argument. Vi bør kanskje ta en liten inntern votering blant førerne ? Jeg tror vi får det som vi vil, dersom vi ønsker en endring.
Som Dag sier, vi er ekstremt dårlig på starter og av en eller annen grunn særlig på Rudskogen... ??
Vi kjører stående på Velodromloppet så hvorfor ikke?
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
Litt av problematikken med diskusjon omkring endring av det ene eller det andre, blir fort at alle tenker på hva som gagner en sjøl. Det er derfor jeg spør etter hvilke argument som ble brukt. Her er de pros and cons jeg kommer på i farten:
Stående start kan være positivt pga
- Langt mer publikumsvennlig
- Langt mer ryddig
- Korrekt historisk
Stående start kan være negativt pga
- Hardt mot driv-verk om en absolutt må være brutal
- Fare for påkjørsel av bil langt fremme som ble stående rolig når starten gikk.
Selv om det ble votert i 2011 er jo ikke det noen grunn for å prøve noe nytt. Starten på Velodromloppet er ÜBERGRYM ift det vi holder på med.
Stående start kan være positivt pga
- Langt mer publikumsvennlig
- Langt mer ryddig
- Korrekt historisk
Stående start kan være negativt pga
- Hardt mot driv-verk om en absolutt må være brutal
- Fare for påkjørsel av bil langt fremme som ble stående rolig når starten gikk.
Selv om det ble votert i 2011 er jo ikke det noen grunn for å prøve noe nytt. Starten på Velodromloppet er ÜBERGRYM ift det vi holder på med.
Ja det kan skje at noen blir stående, og det er skummelt. Men nå er ikke de fleste bilene i HRN så ekstremt startraske, og med rullende start har vi mye større fart inn i første svingen hvor det alltid blir litt party...
Jeg syntes stående er mye mer spennende både som sjåfør og publikum, det er ekte racing, samtidig lider jeg litt på bilens vegne. Men med erfaringen fra mange rullende HRN-starter hadde jeg absolutt vært med på å prøve stående for å se om vi fikser det som klasse.
Det funker fint på Velodromen, og de Corsa Italiana-startene jeg har vært med på har fungert kjempebra, selv om den klassen i teorien skal være mer brokete...
Jeg syntes stående er mye mer spennende både som sjåfør og publikum, det er ekte racing, samtidig lider jeg litt på bilens vegne. Men med erfaringen fra mange rullende HRN-starter hadde jeg absolutt vært med på å prøve stående for å se om vi fikser det som klasse.
Det funker fint på Velodromen, og de Corsa Italiana-startene jeg har vært med på har fungert kjempebra, selv om den klassen i teorien skal være mer brokete...
En del vet at jeg har sendt forslag til det nye styret om å endre til stående start i 2013. Men jeg burde ha fulgt bedre med i timen, antall runder og rullende start er jo faktisk beskrevet i bilsport boka.Rune R wrote:Litt av problematikken med diskusjon omkring endring av det ene eller det andre, blir fort at alle tenker på hva som gagner en sjøl. Det er derfor jeg spør etter hvilke argument som ble brukt. Her er de pros and cons jeg kommer på i farten:
Stående start kan være positivt pga
- Langt mer publikumsvennlig
- Langt mer ryddig
- Korrekt historisk
Stående start kan være negativt pga
- Hardt mot driv-verk om en absolutt må være brutal
- Fare for påkjørsel av bil langt fremme som ble stående rolig når starten gikk.
Selv om det ble votert i 2011 er jo ikke det noen grunn for å prøve noe nytt. Starten på Velodromloppet er ÜBERGRYM ift det vi holder på med.
Jeg har derfor trukket mitt forslag for 2013.
Hei Rune,
synes på ingen måte det er noen grunn til å trkke det forslaget bare fordi boka sier noe annet... det som står der stemmer jo sjelden uansett
Som amn ser over så er du jo ikke alene om å ha slike ønsker... og det jo en god stund siden dette forslaget ble "sendt inn". Jeg lurer fælt på hva som har skjedd med det i frem til nå.... kanskje styret kunne kaste litt lys på saken?
synes på ingen måte det er noen grunn til å trkke det forslaget bare fordi boka sier noe annet... det som står der stemmer jo sjelden uansett
Som amn ser over så er du jo ikke alene om å ha slike ønsker... og det jo en god stund siden dette forslaget ble "sendt inn". Jeg lurer fælt på hva som har skjedd med det i frem til nå.... kanskje styret kunne kaste litt lys på saken?
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!