Posted: 11 Jan 2009, 22:59
Vil det bli noen slags dispensasjoner for RS 2000 mk II gp I mon tro?
Flatfront RS 2000 ble først homologert i februar 1978 ser det ut til og passer dermed dårlig med 1971-76. Flatfront gir vel ikke så mange fordeler kontra skråfront, bortsett fra kanskje vekt da..?
Originale RS gummifronter med fire lykter og de spesielle originalskjermene er det vel heller ikke flust av . Tviler på at så mange eiere av originale RS 2000 i OK stand vil velge å bruke bilene i racing... . Vil glassfiberfronter tillates?
Motorer da, vil det bli tillatt med OHC blokker av den nyere typen(de er kraftigere i konstruksjon, inkludert veivstengene, eks "202" og "205" blokker, "200" blokka utgår vel i hvertfall..).., eller er det kun de eldre og svakere OHC motorblokkene(merket 2.0) som kan benyttes..?
Vil man tillate f.eks firedørs biler(slik at disse også kan brukes opp... he he..)?
Hvis noen av disse spørsmålene avklares i positiv retning, så bør vel en escort mk II være en rimelig inngangsbillett i historisk racing..?!
Flatfront RS 2000 ble først homologert i februar 1978 ser det ut til og passer dermed dårlig med 1971-76. Flatfront gir vel ikke så mange fordeler kontra skråfront, bortsett fra kanskje vekt da..?
Originale RS gummifronter med fire lykter og de spesielle originalskjermene er det vel heller ikke flust av . Tviler på at så mange eiere av originale RS 2000 i OK stand vil velge å bruke bilene i racing... . Vil glassfiberfronter tillates?
Motorer da, vil det bli tillatt med OHC blokker av den nyere typen(de er kraftigere i konstruksjon, inkludert veivstengene, eks "202" og "205" blokker, "200" blokka utgår vel i hvertfall..).., eller er det kun de eldre og svakere OHC motorblokkene(merket 2.0) som kan benyttes..?
Vil man tillate f.eks firedørs biler(slik at disse også kan brukes opp... he he..)?
Hvis noen av disse spørsmålene avklares i positiv retning, så bør vel en escort mk II være en rimelig inngangsbillett i historisk racing..?!