Div. sprøsmål fra forvirret nybegynner

Spesifikt om Periode H; FIA App. K, teknisk, deltagere, planer, osv. osv.
Post Reply
Fagerhøy
Grease monkey
Posts: 1
Joined: 01 Nov 2011, 22:24
Location: Stange

Div. sprøsmål fra forvirret nybegynner

Post by Fagerhøy » 14 Nov 2011, 23:19

Hei

Det virker som om det det er en litt mer hyggelig atmosfære på dette forumet enn på andre jeg har vært innom, derfor tar jeg sjansen på å stille noen sprøsmål her og håper de blir besvart etter beste evne selv om de kanskje er litt "dumme".

Jeg leser meg gjerne opp på literatur på egenhånd, men det er en uoversiktlig jungel av info der ute og jeg trenger noen tips.

Jeg kan begynne med intensjonene mine. Jeg har lyst til å bygge en Escort MK2 (ja, enda en til av de) som kan brukes i historisk racing. Jeg vil ha skilter på bilen, bruke pinto-motor, men etter å ha lest det jeg har kommet over så langt skulle jeg bare ønske noen kunne gi meg en liste med instruksjoner og tittel: "deler og spesifikasjoner for tidsriktig (H) Escort Mk2 med pinto 150-180 hk ca 1975-1976 (evt. til 81 hvis dette er i ferd med å bli en klasse)", men det er som sagt mye jeg ikke har funnet ut av enda.

Jeg har forsøkt og sette meg litt inn i homologering, om MK2 ble brukt til racing på midten av 70-tallet uten BDA og i så fall hva hvilke specs jeg bør bruke som retningslinje mtp. nevnte ytelser.

Det er viktig for meg at bilen blir godkjent på BT, jeg kommer nok aldri til å kjøre for å vinne, men vil ha en tidsriktig bil og kanskje ha mulighet til å bruke bilen til både historisk rally (om det blir noe slikt i Norge) og til banekjøring.

Er det noen som komme med noen oppklarende råd og peke meg i riktig retning og så takker jeg.

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 15 Nov 2011, 09:30

Da foreslår jeg du tar kontakt med Holm Jacob Matheson holm.matheson@online.no.
Han er klassepappa for Ford og spesielt Escort.

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 17 Nov 2011, 20:58

Hvis det er en RS2000 så klasser den vel inn i Gruppe 1? Da er den relativt snilt modifisert. Ikke umulig å kjøre en slik på gata, eller på skogen.

Hvis flere kommer med Mk2 nå, så må snart jeg ha meg en også før det ikke er fler å få tak i :wink:

Mathis vet nok dette også!
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
4takt
Front-row qualifier
Posts: 135
Joined: 10 Mar 2008, 22:48
Location: Ski
Contact:

Post by 4takt » 17 Nov 2011, 22:11

Tar jeg ikke helt feil, så står det en "knallrød i allefall innvendig" RS2000 bakerst i Racehenger'n. 8)
Tom Herskedal


It ain't over untill the fat lady sings !

Post Reply