Hei
Det virker som om det det er en litt mer hyggelig atmosfære på dette forumet enn på andre jeg har vært innom, derfor tar jeg sjansen på å stille noen sprøsmål her og håper de blir besvart etter beste evne selv om de kanskje er litt "dumme".
Jeg leser meg gjerne opp på literatur på egenhånd, men det er en uoversiktlig jungel av info der ute og jeg trenger noen tips.
Jeg kan begynne med intensjonene mine. Jeg har lyst til å bygge en Escort MK2 (ja, enda en til av de) som kan brukes i historisk racing. Jeg vil ha skilter på bilen, bruke pinto-motor, men etter å ha lest det jeg har kommet over så langt skulle jeg bare ønske noen kunne gi meg en liste med instruksjoner og tittel: "deler og spesifikasjoner for tidsriktig (H) Escort Mk2 med pinto 150-180 hk ca 1975-1976 (evt. til 81 hvis dette er i ferd med å bli en klasse)", men det er som sagt mye jeg ikke har funnet ut av enda.
Jeg har forsøkt og sette meg litt inn i homologering, om MK2 ble brukt til racing på midten av 70-tallet uten BDA og i så fall hva hvilke specs jeg bør bruke som retningslinje mtp. nevnte ytelser.
Det er viktig for meg at bilen blir godkjent på BT, jeg kommer nok aldri til å kjøre for å vinne, men vil ha en tidsriktig bil og kanskje ha mulighet til å bruke bilen til både historisk rally (om det blir noe slikt i Norge) og til banekjøring.
Er det noen som komme med noen oppklarende råd og peke meg i riktig retning og så takker jeg.
Div. sprøsmål fra forvirret nybegynner
Da foreslår jeg du tar kontakt med Holm Jacob Matheson holm.matheson@online.no.
Han er klassepappa for Ford og spesielt Escort.
Han er klassepappa for Ford og spesielt Escort.