Formel Vee i Norge?

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply
Reidar
Grease monkey
Posts: 11
Joined: 06 Dec 2007, 00:42
Location: Stavanger

Formel Vee i Norge?

Post by Reidar » 03 Oct 2008, 16:32

Helt siden jeg leste Stener Svartrud sin bok da jeg var liten har Formel Vee ståt for meg som en rimelig realistisk klasse.

Jeg søkte litt på et dansk forum for noen dager siden og fant en del spennende biler. Den billigst kostet bare 20000kr og det var flere til rundt 50000kr.

Men er det en aktuell racingserie for disse her i Norge?

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 05 Oct 2008, 21:32

Tror det jobbes for å kjøre ihvertfall én samlet historisk formelklasse, delt i klasser (som på CSM - der var det opptil flere Formel V). Tipper det beste er å tromme sammen de som sitter på FVee-biler i norge, og de er det sikkert ganske mange av, og samlet heise flagget :wink:

Det hadde jo vært gromt å se et bra felt med disse!

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Post by Impracing » 06 Oct 2008, 11:36

bk wrote:Tror det jobbes for å kjøre ihvertfall én samlet historisk formelklasse, delt i klasser (som på CSM - der var det opptil flere Formel V). Tipper det beste er å tromme sammen de som sitter på FVee-biler i norge, og de er det sikkert ganske mange av, og samlet heise flagget :wink:

Det hadde jo vært gromt å se et bra felt med disse!
Helt enig. Det finnes også ganske mange FF1600 i bøtteskap og kott rundt omkring i dette landet, formelbiler skulle deff på banen i Historisk. Her hjemme er vi vel det eneste landet som ikke har minst en formelbil-klasse i nasjonale mesterskapsklasser (selv om Formel Basic nå er med og er en artig og rimelig start-klasse) på et rimelig høyt nivå, Historisk bør ta mål av seg til å knuse Norgescupen mht antallet deltakere også
i enseters-klassen!
Doc

Hotel
Grease monkey
Posts: 4
Joined: 25 Nov 2008, 22:57

Re: Formel Vee i Norge?

Post by Hotel » 26 Nov 2008, 21:57

Hei!
Reidar wrote: Jeg søkte litt på et dansk forum for noen dager siden og fant en del spennende biler. Den billigst kostet bare 20000kr og det var flere til rundt 50000kr.
Jeg har lurket på dette forumet så lenge det har eksistert uten å registrere meg, men nå kom et opp en tråd jeg ville svare på gitt... ;) Jeg er med på flere forumer og tråder om Formel V kommer opp innimellom, men så blir de borte...

Selv har fatter'n og jeg en Formel V i sammen. De som leser sportsvogn.no og vwnorge.no vil kjenne meg igjen. Bilen står mere eller mindre i deler, men vi håper på at vi kanskje får den på bane til neste høst. Hørt den før? ;) Vi sa det samme for et år siden og...

Det var en ferdig Formel V tilsalgs hos Autostrada eller no? En bekjent som hadde fått en flyer når han var innom der for litt siden, 85 000 skulle den selges for.

--
Ole Andreas

Post Reply