E-Type

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 14 Feb 2008, 08:44

Nei, egentlig ikke ;)

Ok, Så denne er helt grei da Tore? Går jo an å sette på lykteglass for de siste fire kmh i toppfart, eller blir man lynsjet på vårmønstringen da?

Denne er kanskje bedre?

http://cgi.ebay.co.uk/Jaguar-E-Type-Rac ... dZViewItem

User avatar
TSM
Polesitter
Posts: 237
Joined: 15 Aug 2006, 11:02
Location: Lommedalen

Post by TSM » 14 Feb 2008, 09:42

Vegard wrote:Nei, egentlig ikke ;)

Ok, Så denne er helt grei da Tore? Går jo an å sette på lykteglass for de siste fire kmh i toppfart, eller blir man lynsjet på vårmønstringen da?

Denne er kanskje bedre?

http://cgi.ebay.co.uk/Jaguar-E-Type-Rac ... dZViewItem
Kjøper du denne Vegard,så blir du helt konge.E-Type i historisk har vi ikke enda. :D
På Vårmønstringen blir alle lynsjet :shock:
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2

User avatar
spitfire
Front-row qualifier
Posts: 101
Joined: 20 Nov 2006, 23:03
Location: Gjøvik

Post by spitfire » 14 Feb 2008, 17:59

Vegard wrote:Nei, egentlig ikke ;)

Ok, Så denne er helt grei da Tore? Går jo an å sette på lykteglass for de siste fire kmh i toppfart, eller blir man lynsjet på vårmønstringen da?

Denne er kanskje bedre?

http://cgi.ebay.co.uk/Jaguar-E-Type-Rac ... dZViewItem
Den var lekker :D
Ketil
Ketil Frengen
Tlf 90974203
Gjøvik
Spitfire 4,0L 32V mk3 1969.
Transit 3,0L 24V 1968.
Mini 1275cc 1971.
Freelander 2005.
RangeRover 4,6L Autobiography 1997

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Post by Impracing » 14 Feb 2008, 19:14

Kamdekslene sladrer om noen som ikke har helt peiling. Og hele konseptet
vakler litt imo, rå motor med alle moderne mods.con. som ikke er historisk korrekt, ultralettet karosseri (som langt på vei ekskluderer veibruk) og
moderne bremser....men smale eikehjul som ikke har sjans til å få alle de kreftene ned i bakken. Ikke historisk racerbil men en halvveis historisk look
trackday car...ikke rart det er litt trøbbel å selge den.
Doc

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Post by Impracing » 14 Feb 2008, 19:17

Vegard wrote:Waddaya mean? Den der er jo manuell....
V12 ble bare levert som automat....en riktig feit boulevard cruiser, milelangt
fra det E-typen var da den kom. Og stålplatefelger...yecchh!

OK, OK, jeg kan historien om Group 44....men det var ikke den bilen Jaguar bygde - det var den de skulle ha bygget!
Doc

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 14 Feb 2008, 20:38

Jeg stemmer JA - for en "Hardtop" Lightweight Special... Hvem vet... kanskje vi kan klare å lurer Gregor Fisken til å ta en tur til CSM... Er'n riktig snill så kan han få ta med seg'n Pirro også! ;) :shock:
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 14 Feb 2008, 22:54

Joa Doc, men en Serie3 kan vel være en coool bil det også? Lurer på om det blir Kongsbergtur neste helg. Kan bli artig det ;)

User avatar
André Sæthern
Mid-fielder
Posts: 89
Joined: 09 Sep 2005, 14:10
Location: Gjerdrum, Akershus

Post by André Sæthern » 15 Feb 2008, 10:44

kongsberg?
André Sæthern, 95877644
63 Morris Mini 1293cc

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 15 Feb 2008, 18:24

Kongsberg, Kongsvinger, det er nå i samma gata! ;)

User avatar
oyvind
Qualified driver
Posts: 41
Joined: 27 Sep 2005, 00:30
Location: Oslo

Post by oyvind » 15 Feb 2008, 22:59

Vegard wrote:Kongsberg, Kongsvinger, det er nå i samma gata! ;)
Langt ifra. Kongsvinger er syd for Våler banen i Braskereidfors :wink:
Øyvind Gunnarsjaa
68 mini pickup

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 16 Feb 2008, 09:35

oyvind wrote:
Vegard wrote:Kongsberg, Kongsvinger, det er nå i samma gata! ;)
Langt ifra. Kongsvinger er syd for Våler banen i Braskereidfors :wink:
Det er vel Kongsberg også...
bare mye lenger vest :lol:

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Post by Impracing » 16 Feb 2008, 11:04

Sandman wrote:Jeg stemmer JA - for en "Hardtop" Lightweight Special... Hvem vet... kanskje vi kan klare å lurer Gregor Fisken til å ta en tur til CSM... Er'n riktig snill så kan han få ta med seg'n Pirro også! ;) :shock:
Hadde vært gromt med en skikkelig Jag på banen her hjemme. En MkII 3.8 hadde gjort seg i F. Lightweight E-typer kan jo nybygges og få HTP, men prisen hadde gjort et bra innhogg i statsbudsjettet...

Har snakket med Rob Beere om rigging av MkII, og med Tony Williams, far til Grant W som kjører Mk I "BUY 1" ex-Coombs bilen.(Far bygger bil, Rob B bygger motor, og sønn Grant kjører.) Overraskende lite å gjøre med selve bilen, men de har en veldig sterk motor. Et sånt prosjekt frister, men ligger nok en stund inn i framtida isf.....Birg og jeg har prosjektkø på verkstedet, som alltid. Og så har jeg nettopp bytta min kjære 306GTI etter 8 års samliv og har fortsatt litt sorg og savn.
Doc

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 17 Feb 2008, 23:45

Impracing wrote:
Sandman wrote:Jeg stemmer JA - for en "Hardtop" Lightweight Special... Hvem vet... kanskje vi kan klare å lurer Gregor Fisken til å ta en tur til CSM... Er'n riktig snill så kan han få ta med seg'n Pirro også! ;) :shock:
Hadde vært gromt med en skikkelig Jag på banen her hjemme. En MkII 3.8 hadde gjort seg i F. Lightweight E-typer kan jo nybygges og få HTP, men prisen hadde gjort et bra innhogg i statsbudsjettet...

Har snakket med Rob Beere om rigging av MkII, og med Tony Williams, far til Grant W som kjører Mk I "BUY 1" ex-Coombs bilen.(Far bygger bil, Rob B bygger motor, og sønn Grant kjører.) Overraskende lite å gjøre med selve bilen, men de har en veldig sterk motor. Et sånt prosjekt frister, men ligger nok en stund inn i framtida isf.....Birg og jeg har prosjektkø på verkstedet, som alltid. Og så har jeg nettopp bytta min kjære 306GTI etter 8 års samliv og har fortsatt litt sorg og savn.
Har FIA fått skikk på MKII papirene?
Husker da Johan Solman (Han som bygde lightweight E av Tennesee-dragsteren)skulle premiærekjøre sin 3,8 MkII,så fikk han den ikke opp i FIA vekt,og det eneste han hadde lettet var å ta ut setene.
De la inn sementblokker i bagasjen og boltet fast en BMC A-blokk på passasjerplassen...da ble Widenborg fornøyd nok.... :shock:

Vi trenger helt klart Jagger....No real satisfacion without.... :oops: :wink:

Du behøver vel ikke å være såå lei deg Doc,så vidt jeg har forstått har ikke Puggen reist så langt at du ikke skulle få ta en liten kjøretur i ny og ne.....og gratulerer med ny "småkvikk franskmann".. 8)
Marius Heggstad MGB68

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 18 Feb 2008, 15:41

Hadde vært hyggelig med en lightweight E-type, bare du slipper å komme foran den inn i første sving..... :? Glemmer ikke CHGP i 2006 der en ellers hyggelig engelskmann i lightweight E ikke klarte å skrubbe for Støhrmanns lekre Lotus 11 som retarderte kongelig etter langstrekket.....Voldtatt Lotus 11 er et sørgerlig syn........Trodde nesten WW2 skulle bryte ut igjen.......!! Hva var det jeg skulle si.... ; Jo, lovlige E-type bremser er dårlige bremser ! - det sa iallefall en skamfull Ängländer......

DH

User avatar
TSM
Polesitter
Posts: 237
Joined: 15 Aug 2006, 11:02
Location: Lommedalen

Post by TSM » 28 Feb 2008, 13:47

Dag-Henning Nielsen wrote:- hvorfor det Thore ? - har det noe med avgassrensing å gjøre ?? - eller rare blinklys etc. i alle bauer og kanter ? ( Er jo LHD, så da kan det vel spøke.....)

DH
Det som er med "amerikaneren" er at folket på øya trodde at USA var California.Dermed droppet de å rustbehandle/ grunne karosseriet for å spare penger.E-typen har jo en del skumle steder det setter seg rust.Så når disse bilene kom tilbake til Europa så var det mange som fikk seg en overaskelse etter hvert.Med den luftfuktigheten vi har her kan man jo bare tenke seg hvordan det kunne gå. :wink:
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2

Post Reply