Page 2 of 4

Posted: 14 Feb 2008, 08:44
by Vegard
Nei, egentlig ikke ;)

Ok, Så denne er helt grei da Tore? Går jo an å sette på lykteglass for de siste fire kmh i toppfart, eller blir man lynsjet på vårmønstringen da?

Denne er kanskje bedre?

http://cgi.ebay.co.uk/Jaguar-E-Type-Rac ... dZViewItem

Posted: 14 Feb 2008, 09:42
by TSM
Vegard wrote:Nei, egentlig ikke ;)

Ok, Så denne er helt grei da Tore? Går jo an å sette på lykteglass for de siste fire kmh i toppfart, eller blir man lynsjet på vårmønstringen da?

Denne er kanskje bedre?

http://cgi.ebay.co.uk/Jaguar-E-Type-Rac ... dZViewItem
Kjøper du denne Vegard,så blir du helt konge.E-Type i historisk har vi ikke enda. :D
På Vårmønstringen blir alle lynsjet :shock:

Posted: 14 Feb 2008, 17:59
by spitfire
Vegard wrote:Nei, egentlig ikke ;)

Ok, Så denne er helt grei da Tore? Går jo an å sette på lykteglass for de siste fire kmh i toppfart, eller blir man lynsjet på vårmønstringen da?

Denne er kanskje bedre?

http://cgi.ebay.co.uk/Jaguar-E-Type-Rac ... dZViewItem
Den var lekker :D
Ketil

Posted: 14 Feb 2008, 19:14
by Impracing
Kamdekslene sladrer om noen som ikke har helt peiling. Og hele konseptet
vakler litt imo, rå motor med alle moderne mods.con. som ikke er historisk korrekt, ultralettet karosseri (som langt på vei ekskluderer veibruk) og
moderne bremser....men smale eikehjul som ikke har sjans til å få alle de kreftene ned i bakken. Ikke historisk racerbil men en halvveis historisk look
trackday car...ikke rart det er litt trøbbel å selge den.

Posted: 14 Feb 2008, 19:17
by Impracing
Vegard wrote:Waddaya mean? Den der er jo manuell....
V12 ble bare levert som automat....en riktig feit boulevard cruiser, milelangt
fra det E-typen var da den kom. Og stålplatefelger...yecchh!

OK, OK, jeg kan historien om Group 44....men det var ikke den bilen Jaguar bygde - det var den de skulle ha bygget!

Posted: 14 Feb 2008, 20:38
by Sandman
Jeg stemmer JA - for en "Hardtop" Lightweight Special... Hvem vet... kanskje vi kan klare å lurer Gregor Fisken til å ta en tur til CSM... Er'n riktig snill så kan han få ta med seg'n Pirro også! ;) :shock:

Posted: 14 Feb 2008, 22:54
by Vegard
Joa Doc, men en Serie3 kan vel være en coool bil det også? Lurer på om det blir Kongsbergtur neste helg. Kan bli artig det ;)

Posted: 15 Feb 2008, 10:44
by André Sæthern
kongsberg?

Posted: 15 Feb 2008, 18:24
by Vegard
Kongsberg, Kongsvinger, det er nå i samma gata! ;)

Posted: 15 Feb 2008, 22:59
by oyvind
Vegard wrote:Kongsberg, Kongsvinger, det er nå i samma gata! ;)
Langt ifra. Kongsvinger er syd for Våler banen i Braskereidfors :wink:

Posted: 16 Feb 2008, 09:35
by Henning
oyvind wrote:
Vegard wrote:Kongsberg, Kongsvinger, det er nå i samma gata! ;)
Langt ifra. Kongsvinger er syd for Våler banen i Braskereidfors :wink:
Det er vel Kongsberg også...
bare mye lenger vest :lol:

Posted: 16 Feb 2008, 11:04
by Impracing
Sandman wrote:Jeg stemmer JA - for en "Hardtop" Lightweight Special... Hvem vet... kanskje vi kan klare å lurer Gregor Fisken til å ta en tur til CSM... Er'n riktig snill så kan han få ta med seg'n Pirro også! ;) :shock:
Hadde vært gromt med en skikkelig Jag på banen her hjemme. En MkII 3.8 hadde gjort seg i F. Lightweight E-typer kan jo nybygges og få HTP, men prisen hadde gjort et bra innhogg i statsbudsjettet...

Har snakket med Rob Beere om rigging av MkII, og med Tony Williams, far til Grant W som kjører Mk I "BUY 1" ex-Coombs bilen.(Far bygger bil, Rob B bygger motor, og sønn Grant kjører.) Overraskende lite å gjøre med selve bilen, men de har en veldig sterk motor. Et sånt prosjekt frister, men ligger nok en stund inn i framtida isf.....Birg og jeg har prosjektkø på verkstedet, som alltid. Og så har jeg nettopp bytta min kjære 306GTI etter 8 års samliv og har fortsatt litt sorg og savn.

Posted: 17 Feb 2008, 23:45
by Marius
Impracing wrote:
Sandman wrote:Jeg stemmer JA - for en "Hardtop" Lightweight Special... Hvem vet... kanskje vi kan klare å lurer Gregor Fisken til å ta en tur til CSM... Er'n riktig snill så kan han få ta med seg'n Pirro også! ;) :shock:
Hadde vært gromt med en skikkelig Jag på banen her hjemme. En MkII 3.8 hadde gjort seg i F. Lightweight E-typer kan jo nybygges og få HTP, men prisen hadde gjort et bra innhogg i statsbudsjettet...

Har snakket med Rob Beere om rigging av MkII, og med Tony Williams, far til Grant W som kjører Mk I "BUY 1" ex-Coombs bilen.(Far bygger bil, Rob B bygger motor, og sønn Grant kjører.) Overraskende lite å gjøre med selve bilen, men de har en veldig sterk motor. Et sånt prosjekt frister, men ligger nok en stund inn i framtida isf.....Birg og jeg har prosjektkø på verkstedet, som alltid. Og så har jeg nettopp bytta min kjære 306GTI etter 8 års samliv og har fortsatt litt sorg og savn.
Har FIA fått skikk på MKII papirene?
Husker da Johan Solman (Han som bygde lightweight E av Tennesee-dragsteren)skulle premiærekjøre sin 3,8 MkII,så fikk han den ikke opp i FIA vekt,og det eneste han hadde lettet var å ta ut setene.
De la inn sementblokker i bagasjen og boltet fast en BMC A-blokk på passasjerplassen...da ble Widenborg fornøyd nok.... :shock:

Vi trenger helt klart Jagger....No real satisfacion without.... :oops: :wink:

Du behøver vel ikke å være såå lei deg Doc,så vidt jeg har forstått har ikke Puggen reist så langt at du ikke skulle få ta en liten kjøretur i ny og ne.....og gratulerer med ny "småkvikk franskmann".. 8)

Posted: 18 Feb 2008, 15:41
by Dag-Henning Nielsen
Hadde vært hyggelig med en lightweight E-type, bare du slipper å komme foran den inn i første sving..... :? Glemmer ikke CHGP i 2006 der en ellers hyggelig engelskmann i lightweight E ikke klarte å skrubbe for Støhrmanns lekre Lotus 11 som retarderte kongelig etter langstrekket.....Voldtatt Lotus 11 er et sørgerlig syn........Trodde nesten WW2 skulle bryte ut igjen.......!! Hva var det jeg skulle si.... ; Jo, lovlige E-type bremser er dårlige bremser ! - det sa iallefall en skamfull Ängländer......

DH

Posted: 28 Feb 2008, 13:47
by TSM
Dag-Henning Nielsen wrote:- hvorfor det Thore ? - har det noe med avgassrensing å gjøre ?? - eller rare blinklys etc. i alle bauer og kanter ? ( Er jo LHD, så da kan det vel spøke.....)

DH
Det som er med "amerikaneren" er at folket på øya trodde at USA var California.Dermed droppet de å rustbehandle/ grunne karosseriet for å spare penger.E-typen har jo en del skumle steder det setter seg rust.Så når disse bilene kom tilbake til Europa så var det mange som fikk seg en overaskelse etter hvert.Med den luftfuktigheten vi har her kan man jo bare tenke seg hvordan det kunne gå. :wink: