E-Type

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 03 May 2008, 00:39

Nå begynner virkelig prisen å være riktig :)

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... .svl=Bilde

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 03 May 2008, 09:16

Vegard wrote:Nå begynner virkelig prisen å være riktig :)

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... .svl=Bilde
Da er det vel bare å løpe....

User avatar
TSM
Polesitter
Posts: 237
Joined: 15 Aug 2006, 11:02
Location: Lommedalen

Post by TSM » 03 May 2008, 23:52

Løp og kjøp................. : :?: Trodde det det var histrisk mini det handler om Vegard.Hvor har det blitt av gløden for 1275 gt`n og historisk racing :roll:
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 04 May 2008, 08:25

Yup. Syntes du kan gi bort Aqua-Lene til meg siden du ikke bryr deg om henne lenger (din polygamist) så kan du få GM V6'en på verkstedet og putte den i en gatebil-mini...

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 04 May 2008, 23:24

Ajajajaj gutter, rolige nå... Se hva jeg har gjort!

Image

Lene er inne i varmen igjen. Riktignok er det en stund siden hun har vært på "vift" men hun har pallplass i garasjen!

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 05 May 2008, 14:23

Montere - ikke demontere!

Hva er planen? Kvassere sylinderhode eller skal du til med den derre juksetoppen med for mange høl ut?

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 05 May 2008, 14:51

Bilen har stått i snart ett år. Tenkte bare å vippe av toppen for å se at det ikke var fullt av rust :) Det så meget bra ut, så nå skal jeg:

1. Sjekke at toppen er tett, og montere den.
2. Sørge for at bilen starter hver gang, og er kjørbar (dvs at jeg må fikse noe drit med girmekanismen)
3. Justere hjulene slik at de peker noenlunde dit de bør
4. Rase ned Østerdalen og til PG for å få den justert som den bør.
5. Leke meg.

( Inni her et sted må jeg vel ta den med til biltilsynet og få noen skilter også)

Greit?

User avatar
TSM
Polesitter
Posts: 237
Joined: 15 Aug 2006, 11:02
Location: Lommedalen

Post by TSM » 05 May 2008, 15:17

Skilter :?:
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 05 May 2008, 15:32

- no added value, just added weight...... :lol:

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 05 May 2008, 15:38

Thore Songe-Møller wrote:Skilter :?:
Ja, da kan jeg teste, prøvekjøre og leke meg i nærområdet ;)

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 25 Feb 2010, 22:06


User avatar
TSM
Polesitter
Posts: 237
Joined: 15 Aug 2006, 11:02
Location: Lommedalen

Post by TSM » 26 Feb 2010, 18:34

Og du er klar til å by :roll:
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 27 Feb 2010, 09:11

Thore Songe-Møller wrote:Og du er klar til å by :roll:
1275GT til salgs ;)

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 09 Mar 2010, 21:15


User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Post by Impracing » 10 Mar 2010, 09:35

Homologert? No way....det er veldig rart at en XJR-13 motor skulle dukke opp i Tyskland, ettersom fabrikken hadde sitt svare strev med å overhale originalmotoren i bilen. De, av alle, burde vel ha visst det, om en originalmotor befant seg hos importøren i Tyskland...merkelig.
Vet at det har vært transplantert XJ-40 topper på V12 produksjonsblokka, og i gr C-tiden kjørte Walkinshaw med twin-cam topper på den blokka uten suksess, etpar ggr...motoren ble for tung oppe, og gav et (ennå) høyere tyngdepunkt enn single-cam originalen. Men jeg har aldri sett bilder, eller nærmere beskrivelse av den motoren. Kan det være en sånn en? Ser ikke ut til at verken svinghul eller sump er beregnet på midtmotorbil...?
Mystisk!
Doc

Post Reply