Page 1 of 4

E-Type

Posted: 11 Feb 2008, 21:26
by Vegard
Tror jeg må overtale pappe til å kjøpe denne. Nydelig bil, med riktige specs. I tillegg var prisen forholdsvis edruelig også:

http://www.finn.no/finn/car/object?finn ... l&tot=null

Noen som kjenner bilen? Ser det er malplassert NSK-merke bakpå

Posted: 12 Feb 2008, 08:43
by Henning
Hvorfor malplassert ?
Det er forøvrig 2 NSK-merker synlig på det siste bildet...

Posted: 12 Feb 2008, 08:52
by Dag-Henning Nielsen
Enig i at prisen synes bra......Dersom du kan leve med en +2 synes det å være et bra eksemplar.......
Henning har tatt fram detektiv-settet sitt, og "spottet" et jubileumsmerke i bakvinduet....But of course, my dear Watson.....!

DH

Posted: 12 Feb 2008, 09:17
by Henning
Bilen ser pen ut med eller uten NSK-merker :wink:
2+2 utgaven har gjerne blitt omsatt lavere enn 2 seteren.
Personlig synes jeg derfor ikke den er spesielt rimelig.
Thore Songe-Møller har en slik, og kan kanskje si noe mer om verdi ?

Posted: 12 Feb 2008, 13:51
by TSM
2+2 er for oss som ikke vil bli forvekslet med varbil :D Når det gjelder priser på jaguar 2+2 så varierer det fra 100 til 350.Den på fin. ser jo kjempe bra ut.Tror ikke prisen er så veldig feil,så sant det ikke er en "amerikaner" da.Da ville jeg styrt unna :wink:

Posted: 12 Feb 2008, 16:43
by Dag-Henning Nielsen
- hvorfor det Thore ? - har det noe med avgassrensing å gjøre ?? - eller rare blinklys etc. i alle bauer og kanter ? ( Er jo LHD, så da kan det vel spøke.....)

DH

Posted: 12 Feb 2008, 17:14
by Henning
Thore Songe-Møller wrote:2+2 er for oss som ikke vil bli forvekslet med varbil :D
Mens noen fundamentalister påstår:
Bil med baksete = buss :lol:

Posted: 12 Feb 2008, 17:18
by Vegard
Jeg tror ikke jeg så bra nok på den bilen der. Jeg forsto det slik at serie 1,5 var toseter? Pappa vil ha V12, men taket og lykter er jo så stygt på 2+2. Beklager Tore ;)
Er det Serie 1 som gjelder da?

Grunnen til at merket er malplassert, er fordi det er et orange moderne merke på en klassiks fin bil, derfor!

Posted: 12 Feb 2008, 18:55
by Impracing
Vegard wrote:Jeg tror ikke jeg så bra nok på den bilen der. Jeg forsto det slik at serie 1,5 var toseter? Pappa vil ha V12, men taket og lykter er jo så stygt på 2+2. Beklager Tore ;)
Er det Serie 1 som gjelder da?

Grunnen til at merket er malplassert, er fordi det er et orange moderne merke på en klassiks fin bil, derfor!
Er du sikker på at han vil ha en E-type med AUTOMAT?

Sacre bleu....

Posted: 12 Feb 2008, 19:18
by Vegard
Waddaya mean? Den der er jo manuell....

Posted: 12 Feb 2008, 19:48
by Peder Nielsen
Fytti katta!
Griselekker bil altså :!:
Får robbe sparebøssa til Sofie! :lol:

Posted: 13 Feb 2008, 08:58
by TSM
V12 er en serie III Vegard.2+2 kom i 65 som serie I,gikk over i 1.5 i i midten av 67.V 12 kom kun med automat på 2+2 tror jeg.

Posted: 13 Feb 2008, 15:45
by Henning
Men tidlige serie 1,5 kom med lukkede frontlykter.

Posted: 13 Feb 2008, 16:11
by TSM
Det er jeg litt usikker på.Min er en tidlig 67 og det som går fram av rammenr. er at det er en serie I med åpne lykter.Det er den eneste forskjellen på min og en 66.Så vidt jeg vet fikk serie II nye brytere invendig og nye bremsekalipper(store)Det er de synlige tingene,men jeg kan selsagt ta feil.

Posted: 13 Feb 2008, 16:15
by Henning
Vegard wrote: Grunnen til at merket er malplassert, er fordi det er et orange moderne merke på en klassiks fin bil, derfor!
Hovedfargene er orange og lysblått.
Ikke ulikt Gulf-fargene. Høres det bedre ut da ? :wink: