NorgesCup og klasser?

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply
User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

NorgesCup og klasser?

Post by bk » 31 Aug 2004, 20:14

Er jeg på bærtur eller gis det kun poeng for totalplassering i historisk fra NBFs side i år?

http://www.bilsport.no/poeng2004/Racing_NCup_kl4_04.htm

Vel, for moro skyld så skal jeg klistre sammen et excel ark basert på klasser :)

User avatar
jeb
Mid-fielder
Posts: 90
Joined: 25 May 2004, 10:40

Post by jeb » 31 Aug 2004, 20:33

Enig med deg - det ser ut som totalplassering................
Spennende hvis du lager et "ordentlig" ark.
Forstår ikke helt hvorfor vi da får keramikk, klapp og heder?

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 31 Aug 2004, 21:48

Ihht. NBF's egne regler og invitasjon så er det skjemaet de har lagt ut vel helt feil...

I NBF's egne regler for Norges Cupen i år, står det:

"Poengberegningen foretas av NBF. Den fører som oppnår høyest poengsum i sin Norges Cup-klasse blir Cup vinner.
Den i klassen som oppnår best plassering på konkurransens resultatliste, tildeles 20 poeng. Ved poenglikhet mellom to eller flere førere, avgjøres rekkefølgen på grunnlag av deltakerens tellende løp, gjennom antall seire, andreplasser osv. Er det fortsatt likhet, skal resultatet fra siste tellende Norges Cup-runde være avgjørende, evt. nest siste osv.

NC-klasse 4 benytter samme poengskala og fremgangsmåte, men det gis poeng separat for plassering innen hver kategori (over/under 1600 ccm), der den fører uansett kategori som oppnår flest poeng blir NC-vinner."


Jeg skrev til NBF om dette før racet på Rudskogen og fortalte hva problemet var og at jeg håpet de kunne rette dette etter helgens løp - slik at ting var i orden før siste løp. Ser visst ikke ut som om de har klart det, så jeg får vel mase litt mer :evil:
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

Post Reply