Er jeg på bærtur eller gis det kun poeng for totalplassering i historisk fra NBFs side i år?
http://www.bilsport.no/poeng2004/Racing_NCup_kl4_04.htm
Vel, for moro skyld så skal jeg klistre sammen et excel ark basert på klasser
NorgesCup og klasser?
Ihht. NBF's egne regler og invitasjon så er det skjemaet de har lagt ut vel helt feil...
I NBF's egne regler for Norges Cupen i år, står det:
"Poengberegningen foretas av NBF. Den fører som oppnår høyest poengsum i sin Norges Cup-klasse blir Cup vinner.
Den i klassen som oppnår best plassering på konkurransens resultatliste, tildeles 20 poeng. Ved poenglikhet mellom to eller flere førere, avgjøres rekkefølgen på grunnlag av deltakerens tellende løp, gjennom antall seire, andreplasser osv. Er det fortsatt likhet, skal resultatet fra siste tellende Norges Cup-runde være avgjørende, evt. nest siste osv.
NC-klasse 4 benytter samme poengskala og fremgangsmåte, men det gis poeng separat for plassering innen hver kategori (over/under 1600 ccm), der den fører uansett kategori som oppnår flest poeng blir NC-vinner."
Jeg skrev til NBF om dette før racet på Rudskogen og fortalte hva problemet var og at jeg håpet de kunne rette dette etter helgens løp - slik at ting var i orden før siste løp. Ser visst ikke ut som om de har klart det, så jeg får vel mase litt mer
I NBF's egne regler for Norges Cupen i år, står det:
"Poengberegningen foretas av NBF. Den fører som oppnår høyest poengsum i sin Norges Cup-klasse blir Cup vinner.
Den i klassen som oppnår best plassering på konkurransens resultatliste, tildeles 20 poeng. Ved poenglikhet mellom to eller flere førere, avgjøres rekkefølgen på grunnlag av deltakerens tellende løp, gjennom antall seire, andreplasser osv. Er det fortsatt likhet, skal resultatet fra siste tellende Norges Cup-runde være avgjørende, evt. nest siste osv.
NC-klasse 4 benytter samme poengskala og fremgangsmåte, men det gis poeng separat for plassering innen hver kategori (over/under 1600 ccm), der den fører uansett kategori som oppnår flest poeng blir NC-vinner."
Jeg skrev til NBF om dette før racet på Rudskogen og fortalte hva problemet var og at jeg håpet de kunne rette dette etter helgens løp - slik at ting var i orden før siste løp. Ser visst ikke ut som om de har klart det, så jeg får vel mase litt mer
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!