Hvordan bygge FIA historisk - link

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply
User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Hvordan bygge FIA historisk - link

Post by bk » 20 Sep 2004, 18:47

Takk til Knut Aas for tipset! Glimrende web, verd å lese både for nye og "gamle" racere!


http://www.historique.freeserve.co.uk/P ... uction.htm

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 20 Sep 2004, 21:52

Kunne noen pls ha linket meg til den siden i 1990? :shock:

Ok, la oss se, byne på nytt!!! :lol: :lol:
Marius Heggstad MGB68

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 20 Sep 2004, 22:23

Glimrende skrevet og full av nytting info:
Sprints and Hillclimbs:

It's a bit like ' premature ejaculation ' really.

Personally; I prefer the "6 hours of Spa,

compared to the " 32 seconds of Curborough.

But then.... hey! .... I'm that sort of guy.
:lol: :lol: :lol:
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 21 Sep 2004, 08:46

- bare se det bildet av Spitfire'n under "engine & transm. " !!!!!!!! :shock:
"Handling, a bit unpredictable....."
DH

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 21 Sep 2004, 09:48

Spitèn ble heldigvis bedre på senere modeller! :lol:

Men som om jeg ikke har nok med mine Bèr....GT`n har jeg bare en hel del jobb på før den er tilbake på veien,ræsern har bare litt jobb igjen før den er utpå banen igjen.......likevel har jeg plutselig lyst til å starte på ny MGB...(har noen nummeret til en god psykolog,og ekteskapsrådgiver?)....men det mannen sier i artikkelen makes sense to me....ok MGB`n blir aldri like lett som en Elan,motoren blir aldri like hvass som en "Twink",får aldri like mye torque som en 289,ser aldri like bra ut som en Alfa twink og vil aldri ha chassiet til en Europa....

Men,den er jo "resonably competitive,reliable,cheap to run and all sorts of performance parts are readily available....

Vet om en rustfri nevadabil,uten innredning,men med bra motor? uten lakk,men med works HT.....på Alnabru!!! :roll:
Marius Heggstad MGB68

Post Reply