Formell tone + jenter på banen

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

BRM V16

Post by Impracing » 22 Sep 2004, 17:57

Rasler litt i minne-disken akkurat nå, Henning....går ut fra at du har BRM-opptaket som fulgte med CD'n i boka "Into the Red"? Var så heldig å være på Coy's festivalen på Silverstone i 1999, der hadde de svære problemer med å fyre Nick Masons V16, men så fikk vi se ingen ringere enn The Pampas Bull, Jose Froilan Gonzales, kjøre etpar runder i en annen V16 (i original lyst eplegrønn, var vel bilen til Wheatcroft) komplett med ventilert papp-hjelm.*Det* var et time-warp, selv på de gudløse omgivelsene som dagens Ecclestonerte Silverstone består av...
Men altså, makan til lyd når alle fyrer i harmoni (ikke svært ofte det skjer).
Tenk for et ambisiøst prosjekt med teknologi fra 1950...og tenk for en pakke dynamitt det kunne blitt med elektronisk sprut og motorstyring....
Ellers ser jeg Edwin slår frampå med tanke på antrekk på et av "våre" arrangementer også....hva med gratis adgang til dem som kommer i biler fra før 1971 og/eller er korrekt antrukket for denne epoken? Vi trenger å tilby publikum en opplevelse for å dra dem til banen, kanskje det å være en del av showet kunne trekke folk her hjemme også? Hva med å kombinere et løp med sportsvogns treff, merketreff, marked....er det noe vi kan lære og ta i bruk av Goodwood-suksessen? Kankje jeg drømmer, men kunne historisk stå på egne ben i framtiden, evt i samarbeide med Søta Bror? Skulle så gjerne se at noen klarte å dra litt folk til banene, det funker for "gatebil", det funker i andre land....hva kan *vi* gjøre?
Doc

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 22 Sep 2004, 18:14

Sitter å smiler for meg selv når du foreslår sportsvogns treff, merketreff, marked etc. kombinert med løp.
Og det fordi jeg allerede leker med tanken på å få til noen slikt.
Rolf og jeg har blitt enige om å legge frem en komplett plan med budsjett for styret i NSK.
Vi kommer tilbake når vi har mer kjøtt på beinet.
Blir det noe av, kan vi trenge hjelp og ideer....

User avatar
jeb
Mid-fielder
Posts: 90
Joined: 25 May 2004, 10:40

Post by jeb » 22 Sep 2004, 21:08

Jeg smiler jeg også,,,,,,,,,,,,,,,,,nå er det faktisk en stabil masse på ca. 15 biler som kjører historisk racing i Norge !!!! Helt utrolig !!!

Det ville være utrolig moro om klassen og tilhørende aktiviteter kunne utvikles. Rudskogen ville jo være det mest sentrale anlegget, men
psykologisk er det nok en sperre å kjøre ut av Oslo for å besøke
noe publikum kanskje bare har litt interesse for.

Vi skulle fått til et eller annet i Oslo sentrum som en "teaser", men
Oslo Racing Festivals konkurs har vel lagt dette engasjementet litt dødt?
Her var det millioner av kroner i omløp og luftige planer.
Hva med en modell ala Copenhagen Grand Prix?
Vi kan jo invitere HKH Joachim til løpet :lol: Da er vi sikret publisitet!

Jon-Even
Pitcrew
Posts: 19
Joined: 01 Jun 2004, 14:57
Contact:

Post by Jon-Even » 22 Sep 2004, 23:19

Gatebil (uten sammemligning forøvrig) trekker 12-15000 mennesker til Rudskogen.... over 20000 var på Våler.

Halve Østfold er tapesert med plakater, annonsering i lokalavisene og andre medier.

Når det er NM runde i asfaltracing... ikke en plakat nede ved avkjøringen engang. Virker som om noen sentrale organer ikke er interessert i at det skal komme folk å se på engang spør du meg...

JE

User avatar
Tine Hallre
Grease monkey
Posts: 14
Joined: 22 Sep 2004, 23:20
Location: Larvik
Contact:

PASS OPP, VI JENTER VIL OGSÅ LEKE!!

Post by Tine Hallre » 22 Sep 2004, 23:38

Heisann Mattis!

Du lurte på om det ikke var noen jenter i dette forumet. Vel, her er jeg! 8) Og ikke en hvilken som helst jente, det er faktisk DU som sannsynligvis har æren for at jeg har blitt bitt av bil-basillen.

Jeg husker bare glimt fra den dagen jeg var med mamma (Torhild) og Monty for å se på bakkeløp. Monty ordnet med at jeg fikk sitte på en kort tur i rally-bilen din. Det var en særdeles stor opplevelse tydeligvis, da du ble lille Tines store rally-helt. Jeg husker jeg fikk et signert bilde av deg i julegave eller noe (Monty hadde vel muligens en finger med i spillet der også?). Dette bildet hang lenge over sengen min :D Jeg ser det for meg fremdeles.

Jeg fikk vel aldri takket deg ordentlig, så takk skal du ha! Hehe. Vi ses, jeg er jo vervet til miljøet :wink:
Cheers

Tine Hallre
Team Alpine-to-be

User avatar
Tine Hallre
Grease monkey
Posts: 14
Joined: 22 Sep 2004, 23:20
Location: Larvik
Contact:

Ensom...?

Post by Tine Hallre » 22 Sep 2004, 23:58

Er jeg ENESTE jenta her?

Oi. Betyr dette at jeg må rekruttere venninner? Selvom jeg tviler på at noen av de har interesse av å vite at en bladsøker er et redskap som måler gnistgapet mellom elektrodene nederst på tennpluggen.

Det gikk nettopp opp for meg hvor skummel jeg er...

Kan se ut som om jeg må fortsette å være ensom kvinneforkjemper i dette mannsdominerte miljøet.

"Ka du tru? Ska vi sloss?" :twisted:
Cheers

Tine Hallre
Team Alpine-to-be

User avatar
Marius
Polesitter
Posts: 243
Joined: 22 Mar 2004, 17:21
Location: haslum

Post by Marius » 23 Sep 2004, 11:03

Velkommen Tine! :D
Det spillet ikke så stor rolle hvorvidt dine veninner ikke er helt stødige på dette med bruk av bladfølere etc,for jenter med kjøredress og hjelm,virker oftest som fluepapir på de fleste mekanikere.....(wonder why :lol: )
Hjelp finnes etter all sannsynlighet ganske nær!

Jon-Even! Fiat "herregårdsvogn"med 2,3liters rekkesekser,er jo det naturlige valg.DET hadde vært ekvipasjen! Hadde en Corgi Tour de France ekvipasje i min barndom,denne ble raskt utstyrt med henger og ræserbil....
Selv brukte jeg LandRover 109stw som trekkvogn til MGB`n i mange år,og fikk flere ganger ekvipasje prisen i RHK..Sixpence og oilskin..Rather...
Marius Heggstad MGB68

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 23 Sep 2004, 11:21

Ja Tine tror du er første jenta på forumet.
Har et forslag til deg:
Du er Alpine-Renault fan.
Henning J. har 2 stk, men vil ikke kjøre på bane.
Spør om å få låne en av han til å kjøre historisk racing :D
Hmm kanskje de ikke er gamle nok...bilene altså.

Har forresten en cd med alle bildene fra Rally Viking challenge til deg.

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 23 Sep 2004, 11:27

Jon-Even wrote:Vi satser på tidsriktig trekkvogn til Giuliaen.
Valgene nå består av BMW 3.0 s, 1964 Fiat 2300, 1972 Chevrolet c10 Suburban three door, eller 1974 E12 BMW 525 med M535 motor.

Men andre forslag mottas med takk.

MB C-klasse eller Mondeo blir liksom litt feil...:-)

JE
Er nå veldig svak for 3,0 s jeg da. Vokste opp med å tjuvlåne fars '76 3,0 s....oohhh det var tider 8) (brukte hatt for å se gammel nok ut)
Har forresten vært nære på å kjøpe 3,0 si et par ganger.
Er en nydelig en til salgs nå..........

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 23 Sep 2004, 11:33

- når kommer den første biltransporteren bassert på Commer/Bedford lastebil-chassis?? - eller i verste fall Transit ?? Mathis og jeg hadde noen deilige drømmestunder på Goodwood om en slik transporter lakkert i BRG m/ gullskrift...... :D Jeg bare spør ; Hadde det vært værst !!???!!
DH

User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

Post by LKE » 23 Sep 2004, 13:15

ref - utfordringen med transportkjøretøy.

Vi har prøvd veldig mye på denne fronten. Nå senest i sommer med lånt lastebil som var helt konge, men ikke helt historisk.

Vurderte en periode i sommer campern til doc, pga US-ford :) - videre har vi sett på store lastebiler, store busser, chaparal-hengere, US pickups osv.

Dette er ikke så lett. Tar man i betraktning at vi skal ha 4 netter på banen neste år, blir pris pr natt ofte spenstig.

Siden vi skal ha med (minimum) 2 biler neste år, kombinert med rekruttering av mekanikere (f.o.m 3 år) - har vi nå funnet en gammel (ikke gammel nok...) -77 MB LP913 på hestemarked.no. Denne kan vi få mustangen inni + en bil på henger, mini-mc, bensin, dekk, samt koke, sove, tv, drikke, ljuge etc i.

Den er veteran om et par år, så da må vi jo stæsje denne opp til HR. Den så jo lik ut noen år før.

Tar gjerne innspill på design av denne - kan hvis ønskelig gi rimelig bra signaleffekt på E6 :)

Mitt problem er at jeg nyser & snufser så snart jeg entrer dette jernet (pga hester/allergi), så en reall julerengjøring må til.

mvh
Gammern & LKE
Last edited by LKE on 24 Sep 2004, 09:11, edited 1 time in total.

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 23 Sep 2004, 13:36

Litt nysgjerrig på prisen da det ser ut som det følger med både et koselig hvitt hus og et eldre uthus.... :D

User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

Post by LKE » 23 Sep 2004, 13:38

Ja - og en seng...

Småbruket var som du ser ikke historisk nok, så vi lot det stå igjen :)

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 23 Sep 2004, 13:49

Men det fulgte med i prisen ???
Sikker på at du ikke har betalt en ørliten tanke for mye ?
:lol:

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 23 Sep 2004, 14:26

På Malta gikk det mange Bedford/transit fra 60-tallet, i perfekt stand. hmm. Har vært inne på tanken selv! Men vi kommer antageligvis med en lastebil til året. Får gjøre en god "kamo" jobb på den!

Resten av Topic: JA!
Jeg har masse "bad-taste" greier ettersom jeg foretrekker 60/70-tallets stil, ikke noe problem 8)

Post Reply