2005-sesongens klargjøringsstadium

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply
IB
Pitcrew
Posts: 16
Joined: 11 Apr 2004, 17:21
Location: Moelv
Contact:

2005-sesongens klargjøringsstadium

Post by IB » 30 Sep 2004, 23:33

Hei igjen.

Etter mye mas og slit og god hjelp fra Edwin er nå bildene av BMW'n klare for offentliggjøring. Slik så altså vogna ut under Dressmann-Cup da Snøggkøyrarlaget var aktive midt på nittennittitallet. Vi hadde to nynorskdelegater i teamet og måtte da ha et troverdig navn i den retning.
Sitat svensk speaker: *Dom kør inte spesielt snabbt, men dom har et snyggt namn.* Jeg kan love at det var mye moro. :lol: Bildene er forøvrig fra Karlskoga.

Bilen er uansett en -71 2002 av USA-utgave som jeg kjøpte i 1988. Den hadde da en Tii motor og var registrert og i daglig drift. Strippet så bilen helt ned for oppbygging til rallycross i 1989. Ble lei av all karosserifix etter kun en sesong og ettersom motoren også sa heftig takk for alt :cry:, ble det vedtatt bruksendring. Snøggkøyrarlaget stimet sammen av slekt og bekjente, og vi bygde om for asfaltbruk og satte inn en snillere motor.

Vi kjørte noen få løp med maksimal morofaktor og kom til og med på TV3 Motorsport i noen sekunder med følgende kommentar fra Henning Isdal: *....og så er Snøggkøyrarlaget, godt navn forøvrig, skikkelig ute og sykler. Kanskje de bør gjøre noe med oppsettet på denne BMW'en.* Vel, oppsettet er det samme ennå, så mye gjenstår for optimal fart. Optimal moro derimot.........

Nå står den altså i 23 varmegrader ute på lageret her og støver ned. Junior er inni av og til for å prøvedure høylydt, men nå skal låta få en annen lyd. Hvis det blir stille en stund fra meg her på forumet er det fordi jeg driver med mekaniske sysler :D. Skal prøve å oppdatere litt nå og da.


Image
Image
Ingolf Brudeli
-------------------------------------
BMW - Freude auch am racing
-------------------------------------

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 02 Oct 2004, 14:42

Hyggelig å se IB! Detta blir gromt! Keep us up to date!

User avatar
Peder Nielsen
Class winner!
Posts: 261
Joined: 30 Apr 2004, 15:47
Location: Borgen, Norway
Contact:

Post by Peder Nielsen » 05 Oct 2004, 23:15

Fahrfreude!!!!! :D
'72 Volvo 142-110 DL
'91 Ducati 906 Paso
'13 Volkswagen Polo GT
'14 Volvo V60-R design AWD

Post Reply