HTP - en oppdatering
HTP - en oppdatering
Siden vi hadde vår smule HTP-debatt her i første halvdel av februar, og etterspurte homologeringsdokumenter ble oversendt NBF, er vi nå drøyt 3 uker fra første løpet på Våler.
Følgende har i løpet av noe over to måneder skjedd mht HTP for min Imp:
(wait for it)
(wait for it some more)
(keep waiting)
...to be continued.
Følgende har i løpet av noe over to måneder skjedd mht HTP for min Imp:
(wait for it)
(wait for it some more)
(keep waiting)
...to be continued.
Doc
Ja, dessverre så sant. Begynner å bli ganske motløs og oppgitt, har egentlig gått gjennom hele spektret av følelser: Optimistisk, utålmodig, overrasket, forbannet og undrende over at det ikke går an å få ordnet dette, i de ganske snart to årene som det har gått siden jeg søkte.bk wrote:
Sånt virker veldig tærende på motivasjonen.
Jeg legger ned mange timer, og så mye lidenskap, i det å bygge historiske racerbiler med egne hender, og har i hele vinter sett fram til sesongstart med mer spent glede og forventning enn noen gang siden Gruppe C-tiden, særlig etter at Imp'en og jeg begynte å fungere rimelig konkurransedyktig sammen mot slutten av 09.
Men det at det ikke skjer noe fra NBF signaliserer egentlig at de ikke bryr seg om dette i det hele tatt - som om jeg (og endel andre) nærmest er et uønsket hår i suppa. Jeg medgir gjerne at det har sneket seg inn negative tanker om hele racingen de siste ukene, tanker om å droppe alt maset og all aggro, og konsentrere på veibilene mine, C-typen og den 3.8 Mk II som jeg kjøpte før jul.
Jeg hadde representanter fra Vegdirektoratet på verkstedet mitt i Halden igår, 3 mann, for å godkjenne C-typen. Det er ganske tankevekkende at de var veldig entusiastiske - de reiste faktisk fra Oslo ens ærend for denne gamle Le Mans-bilens gjenfødelse.
Jeg skulle jo ønske at NBF - Norges BILSPORTforbund! hadde vist noe i nærheten av samme interessen for å støtte sporten vår, og de fine gamle bilene vi møysommelig plukker ihop.
Jeg begynner å lure på om det er verdt innsatsen.
Doc
Leser med interesse Doc's erfaringer. Det er jo tydelig at dette med HTP ikke er et satsningsområde for NBF. Ville det vært konstruktivt å foreslått et Historisk Utvalg for NBF med kyndige HRN medlemmer som fikk denne oppgaven, slik tekniske kontrollanter tar årskontroll på lisensierte biler?
Vi er jo en ressurs sterk gjeng som sikkert kan ta i et tak her også.
For egen del er HTP ikke største bekymring, men snarere å få tid til å få bilen klar. Motoren er snart klar, men nå kommer det årvisse ritualet med Houston Keels & wheels og oljemesse i Houston, og slik går nå dagan..
Mathis og Åsmund truer med å selge bilen, så noe må vel skje snart..Dessuten er at annet orange lyn dukket opp i "Numedal Street Motors, Kongsberg" og det inspirerer til innsats...
mvh
Vidar S-H
Vi er jo en ressurs sterk gjeng som sikkert kan ta i et tak her også.
For egen del er HTP ikke største bekymring, men snarere å få tid til å få bilen klar. Motoren er snart klar, men nå kommer det årvisse ritualet med Houston Keels & wheels og oljemesse i Houston, og slik går nå dagan..
Mathis og Åsmund truer med å selge bilen, så noe må vel skje snart..Dessuten er at annet orange lyn dukket opp i "Numedal Street Motors, Kongsberg" og det inspirerer til innsats...
mvh
Vidar S-H
Jeg er positiv til å kunne hjulpet i en slik sammenheng, men tror neppe man slipper til i dette hvis man ikke er FIA-ansatt. Vet også at styret står på og gjør det de kan for å hjelpe NBF, men har en mistanke om at kanskje NBF ikke gir HTP så høy prioritet som vi gjerne vil ha.
Det som er viktig er at så snart vi får HTP på biler, så bør vi dele informasjonen med hverandre. Dette letter jo prosessen både for deltakere og NBF. Alle som har spørsmål om HTP til f.eks Mini vil få en kopi av mitt ved forespørsel, og det samme vil garantert gjelde for Imp og Alfa når vi kommer så langt. Jeg fikk for den sakens skyld masse bra hjelp av Edwin når jeg lagde min HTP. Vi får gjøre det beste vi kan!
(Sett inn favoritt-Teletubbie-sitat her!)
Det som er viktig er at så snart vi får HTP på biler, så bør vi dele informasjonen med hverandre. Dette letter jo prosessen både for deltakere og NBF. Alle som har spørsmål om HTP til f.eks Mini vil få en kopi av mitt ved forespørsel, og det samme vil garantert gjelde for Imp og Alfa når vi kommer så langt. Jeg fikk for den sakens skyld masse bra hjelp av Edwin når jeg lagde min HTP. Vi får gjøre det beste vi kan!
(Sett inn favoritt-Teletubbie-sitat her!)
Vi i styret forstår godt folks frustrasjon.
Dag sendte på vegne av styret sist mandag sendt et brev (mail) til racing seksjonen i NBF.
Der forklarte vi situasjonen og frustrasjonen til medlemmene.
Vi har også som Vidar S-H foreslår tilbudt å hjelpe til for å få fortgang med HTP.
Vi melder tilbake så snart vi får en tilbakemelding.
Dag sendte på vegne av styret sist mandag sendt et brev (mail) til racing seksjonen i NBF.
Der forklarte vi situasjonen og frustrasjonen til medlemmene.
Vi har også som Vidar S-H foreslår tilbudt å hjelpe til for å få fortgang med HTP.
Vi melder tilbake så snart vi får en tilbakemelding.
Greia er vel at man selv må følge opp NBF, jevnlig, for å sjekke status/progress på HTP-papiret.... jeg har vanskelig for å tro at det kommer mye godt ut av å "mase" om det her.
Er fullt klar over (og helt enig i) at det ikke burde være slik.... men sånn er det nå, dessverre.
Selv fikk jeg mine papirer på 3 uker i fjor og er optimist nok til å tro at det går like greit i år også (ny klasse = nye papirer).
Min anbefaling er å ***ringe*** NBF/Jensen -- jevnlig. Det er ialle fall min plan.... men først må ny motor på plass....
Er fullt klar over (og helt enig i) at det ikke burde være slik.... men sånn er det nå, dessverre.
Selv fikk jeg mine papirer på 3 uker i fjor og er optimist nok til å tro at det går like greit i år også (ny klasse = nye papirer).
Min anbefaling er å ***ringe*** NBF/Jensen -- jevnlig. Det er ialle fall min plan.... men først må ny motor på plass....
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
Mulig det fungerer for deg. Jeg har helt andre ting å gjøre i min arbeidstid enn å "ringe Jenssen jevnlig".Sandman wrote:Greia er vel at man selv må følge opp NBF, jevnlig, for å sjekke status/progress på HTP-papiret.... jeg har vanskelig for å tro at det kommer mye godt ut av å "mase" om det her.
Er fullt klar over (og helt enig i) at det ikke burde være slik.... men sånn er det nå, dessverre.
Selv fikk jeg mine papirer på 3 uker i fjor og er optimist nok til å tro at det går like greit i år også (ny klasse = nye papirer).
Min anbefaling er å ***ringe*** NBF/Jensen -- jevnlig. Det er ialle fall min plan.... men først må ny motor på plass....
Takk til Henning for klargjøring fra styret i HRN, jeg er fullt inneforstått med at styret ikke har noen måte å påvirke NBF på, og at dere gjør hva dere kan.
Doc
- Fossil Racing
- Race winner!
- Posts: 365
- Joined: 22 Aug 2005, 18:57
- Location: Oslo
GRATULERER ! Håper motivasjonen fortsatt er stigende slik at Ketil får en Imp eller to å bryne seg på.bk wrote:Da har vi fått i havn HTP på én stk Imp (den blå) etter et par sparringer med Paris. Takk til alle som bidro for å få dette i mål!
One down, one to go...og hvis noen funderer på å bygge Imp stiller jeg (og fatter) som ressurspersoner med glede!
God sommer !
Team Fossil Racing
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
En gladnyhet fra Stressless Racing.
Nå svinger det skikkelig inne på Bryn hos NBF for tiden.
Komplett godkjent HTP på 5 arbeidsdager fra jeg sendte søknad til Jan Egil
på vårt siste gröna BMC-objekt
(Eneste kommentaren jeg måtte argumentere litt for var 15'' hjul)
Way to go! En takk til DH også.
Nå svinger det skikkelig inne på Bryn hos NBF for tiden.
Komplett godkjent HTP på 5 arbeidsdager fra jeg sendte søknad til Jan Egil
på vårt siste gröna BMC-objekt
(Eneste kommentaren jeg måtte argumentere litt for var 15'' hjul)
Way to go! En takk til DH også.
Lars Kristian Ekorness
406 03 083
406 03 083
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
- da er også HTP godkjent for Lars Petlund og Vegard Mære, og Geir Hagen ligger også rett rundt hjørnet.
Morten Schønheiders nye bilder er sendt Paris, så da begynner det virkelig å flaske seg! Når Doc får foretatt de siste justeringene på den oransje/hvite Imp'en er vi faktisk nesten helt ajour..!!!!
Morten Schønheiders nye bilder er sendt Paris, så da begynner det virkelig å flaske seg! Når Doc får foretatt de siste justeringene på den oransje/hvite Imp'en er vi faktisk nesten helt ajour..!!!!