BAKKELØP i 2012?
BAKKELØP i 2012?
Jeg er kontaktet av en person som er involvert i en av rundene for neste års NM i bakkeløp. Denne runden blir kjørt ikke langt fra Røros og det er snakk om 100% asfalt.
Arrangøren planlegger et "prøveløp" for å tune seg inn til NM runden.
I denne sammenheng vil gjerne arrangøren lufte for HR miljøet om et slik bakkeløp kan settes offisielt inn på også HR terminlisten.
Personlig syns jeg tanken er forlokkende.
På generell basis, hva syns andre?
Arrangøren planlegger et "prøveløp" for å tune seg inn til NM runden.
I denne sammenheng vil gjerne arrangøren lufte for HR miljøet om et slik bakkeløp kan settes offisielt inn på også HR terminlisten.
Personlig syns jeg tanken er forlokkende.
På generell basis, hva syns andre?
I'm in!! Røros er jo bare et realt Gaza-steinkast fra oss!
Last edited by Vegard on 29 Oct 2011, 10:26, edited 1 time in total.
- Holm Jacob Matheson
- Class winner!
- Posts: 270
- Joined: 08 Jun 2004, 08:10
- Location: Høvik
- Contact:
Oh yes, hillclimb er jo en historisk gren!! Stiller meg i en lang rekke (!) og sier JA, jeg er klar!
Fikk historisk med i NM runden i Lysgårdsbakken på Lillehammer (knall asfaltbakke) for tre-fire år siden. her var historisk med to år på rad.
Min personlige mening er klar, klart vi skal ha med et asfaltbakkeløp i det norske historiske mesterskapet.
Hilsen en med 246 bakkeløp på samvittigheten! (HJ)
Fikk historisk med i NM runden i Lysgårdsbakken på Lillehammer (knall asfaltbakke) for tre-fire år siden. her var historisk med to år på rad.
Min personlige mening er klar, klart vi skal ha med et asfaltbakkeløp i det norske historiske mesterskapet.
Hilsen en med 246 bakkeløp på samvittigheten! (HJ)
Fordkjører
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
- Holm Jacob Matheson
- Class winner!
- Posts: 270
- Joined: 08 Jun 2004, 08:10
- Location: Høvik
- Contact:
Snakket med seksjonsleder Svein Jacobsen i går, han kunne fortelle at det er kommet henvendelse fra noen "historiske" førere som kan tenke seg å kjøre bakkeløp. Han er meget klar for å motivere arrangører til å ta med en FIA historisk klasse.
Løpet i Trøndelag ser dessverre ikke ut til å bli noe av, men det kjøres asfaltbakke på Norefjell helgen før Velodromen. Dessverre ikke bra timing for oss som skal over grensen helgen etter.
Jo Birger, det kan være langt å kjøre for så å få noen få kilometer i racerbilen, men f - - - pine det er kvalitet på den kjøringen du får. Gå (krabbe) bakken før start, studere sving for sving (ikke en gang, men flere ganger til du kjenner at den "sitter"), vurdre inn- og utganger, inner- og yttersvinger, veidekke, valg av gir osv, og så i bilen med "maksimum" attack og kanskje til og med kjenne at forbredelsene går "live". Etter kanskje bare en kilometer kjørt blir du sittende i bilen å kjenne det vibrerer i kroppen etter å ha den "helt ut"! Du føler deg rett og seltt utladet, en herlig følelse. Dette er sprint på sitt beste, jeg for min del "bare må ha det!
Løpet i Trøndelag ser dessverre ikke ut til å bli noe av, men det kjøres asfaltbakke på Norefjell helgen før Velodromen. Dessverre ikke bra timing for oss som skal over grensen helgen etter.
Jo Birger, det kan være langt å kjøre for så å få noen få kilometer i racerbilen, men f - - - pine det er kvalitet på den kjøringen du får. Gå (krabbe) bakken før start, studere sving for sving (ikke en gang, men flere ganger til du kjenner at den "sitter"), vurdre inn- og utganger, inner- og yttersvinger, veidekke, valg av gir osv, og så i bilen med "maksimum" attack og kanskje til og med kjenne at forbredelsene går "live". Etter kanskje bare en kilometer kjørt blir du sittende i bilen å kjenne det vibrerer i kroppen etter å ha den "helt ut"! Du føler deg rett og seltt utladet, en herlig følelse. Dette er sprint på sitt beste, jeg for min del "bare må ha det!
Fordkjører
Mathis du får jammen sagt det, nesten så eg satt med puls etter det innlegget der.
Eg har i kveld vore i kontakt med sjefen bak bakkeløpet på Støren, Arild Solberg. Han kan opplyse at det kjem til å bli kjørt bakkeløp i denne traseen som planlagt 28/7. Det er rett at det kanskje ikkje vert NM runde, men det er ingen tvil om at Arild ser på det som ein skikkelg høgdare om historisk blir med i løpet!
Arrangør blir Solberg MSE og NMK Støren. Vi snakka visst her om eit av dem råeste bakkeløpsanlegg og fasciliteta som finnes. Målgang er i ein nedlagt militærleir bygd på 90 talet. Det betyr m.a. overnattingsplass for iallefall 50 pers!
Var det nokon som sa langt? Vel, eg tillater meg å nemne at vi frå Møre har over 6 tima ned til Våler og mellom 8 og 9 til Rudskogen. Kremt kremt...
Eg har i kveld vore i kontakt med sjefen bak bakkeløpet på Støren, Arild Solberg. Han kan opplyse at det kjem til å bli kjørt bakkeløp i denne traseen som planlagt 28/7. Det er rett at det kanskje ikkje vert NM runde, men det er ingen tvil om at Arild ser på det som ein skikkelg høgdare om historisk blir med i løpet!
Arrangør blir Solberg MSE og NMK Støren. Vi snakka visst her om eit av dem råeste bakkeløpsanlegg og fasciliteta som finnes. Målgang er i ein nedlagt militærleir bygd på 90 talet. Det betyr m.a. overnattingsplass for iallefall 50 pers!
Var det nokon som sa langt? Vel, eg tillater meg å nemne at vi frå Møre har over 6 tima ned til Våler og mellom 8 og 9 til Rudskogen. Kremt kremt...
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Dette løpet blir i år kjørt som rent oppvisningsløp. Bakkens lengde er 1400m og det er kun asfalt. I prinispp kan alle med lisensiert lukket bil stille. Anlegget er vel en nedlagt militær sak og fasciliteter er high end.
De som står bak arrangementet vil kjøre et slik test løp før de bestemmer seg om de er NM kandidat eller ikke.
De som står bak arrangementet vil kjøre et slik test løp før de bestemmer seg om de er NM kandidat eller ikke.
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact: