HTP

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

HTP

Post by Mr Bridger » 21 Nov 2011, 22:37

Hvor lang tid på forhånd må man søke om HTP for i det hele tatt ha en mulighet til å ha den i hånd FØR påfølgende sesong? Vi har en Minisjåfør her i Arendal som har ventet siden 15.mai på sin HTP. Det virker litt sånn at det er den som skriker høyest som får først? Er dette noe å ta tak i for styret i HRN mon tro? Jeg har en mistanke om at det ikke er hos FIA skoen trykker, men på et lite kontor i Oslo... :)

Og så lurer jeg litt på hva som kvalifiserer til at man får lov til å starte selv om ikke HTP er på plass? Er det nok at søknaden er inne? Jeg planlegger nemlig å kjøre litt til neste år så det er kjekt å vite hvordan det funker.

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 22 Nov 2011, 10:08

Tore, mitt velmenende råd : Søk så fort du kan, - når bilen er klar-, og følg opp Jan Egil på forbundet . Mannen har mye å gjøre, men tåler at du "maser" innenfor høflighetens grenser. Styret har videre en dialog med Jan Egil, med håp om at flere av de søknadene som sendes inn er så korrekte som mulig før de går i posten. Det vil trolig lette arbeidet både for medlemmene og Jan Egil.
Det er meningsløst å vente med søknaden, dersom bilen er klar.

DH

User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Mr Bridger » 28 Nov 2011, 15:04

Bilen min er ikke ferdig ennå, så jeg får nok vente litt. Min kamerat som søkte midt i mai, fikk ganske fort vite at "alt ser greit ut", men har fremdeles ikke fått noe svar.

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 29 Nov 2011, 09:03

- som sagt, ring Jan Egil og spør hvor det blir av den....... :D

User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Mr Bridger » 01 Dec 2011, 09:32

Jupp. Det er gjort ganske mange ganger nå, men det hjelper svært lite er jeg redd. Sist ble det lovet at han iallefall skulle ha den klar i november, men i dag er det vitterlig blitt desember.

Beklager at jeg "sutrer" om dette, men det tærer faktisk på innsatsviljen til karen som har bygget denne flotte bilen, og når man i tillegg hører om folk som har søkt htp på Mini senere og fått den igjennom for lenge siden så virker det for meg som det er noe galt med "systemet".

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 01 Dec 2011, 09:52

Jeg har holdt meg unna denne diskusjonen da jeg fikk HTP forholdsvis kjapt/sent (avhenging av om du sammenligner med de som har ventet i årevis eller hva som er normal svartid fra et profesjonelt forbund) men jeg kan bekrefte at det er folk som IKKE bygger ferdig bilene sine på grunn av at de ikke gidder problematikken med å vente på HTP.

Er det noe vi kan gjøre med dette? Ikke bare på enkeltsaker, men generelt? Vi kan jo ikke ha det sånn..... :roll:

User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Mr Bridger » 02 Dec 2011, 11:46

Det var akkurat det jeg tenkte at det hadde vært fint å få en liten diskusjon rundt dette. Det må jo ikke være slik at et forbund setter en stopper for sine utøvere. Jobben deres må jo være å fremme sporten, ikke begrense og holde igjen entusiastiske utøvere. Regler må selvfølgelig følges, men når reglene følges til punkt og prikke og det åpenbart heller ikke avstedkommer noen synlige resultater, så blir man jo litt matt.

User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Mr Bridger » 13 Mar 2012, 12:03

Søknaden ble altså levert i mai i fjor, og fremdeles intet svar... (bortsett fra lovnader som ikke blir fulgt opp) Kan noen i styret i historisk sparke noen i NBF "bak" for å få litt fremdrift på ting? Det er da flere som har fått Htp etter mai i fjor og som har søkt senere??? Det virker meget tilfeldig hvem som får HTP, og når...

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 15 Mar 2012, 10:39

Hei Tore,

For å kunne følge opp denne saken trenger vi navn (og gjerne biltype) på din kamerat.
Send meg mail på: henning@lehaco.no

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 20 Mar 2012, 13:40

Tore, fint om du kan gi oss navn, så kan vi følge opp...... ?

DH

User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Mr Bridger » 20 Mar 2012, 14:59

Beklager! Lite inne på forumet her :)

Mannen det snakkes om heter Rolv Skulbru og har denne bilen under her:

Siden siste innlegg har Rolv ringt til NBF på nytt, og denne gangen ble han lovet at alt skulle være ferdig før påske. Vi venter i spenning...

Image

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 20 Mar 2012, 15:39

Flott, hold meg oppdatert, er du grei ! :D

User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Mr Bridger » 26 Apr 2012, 12:02

Det har nå gått en god stund siden påske - og fra NBF er det stille som i graven. Det er nå snart ett år siden bilen stod ferdig og det ble søkt om Htp! Eieren av bilen er lei av å mase og vurderer å selge...

tom tech
Grease monkey
Posts: 4
Joined: 28 Jan 2012, 12:59

Post by tom tech » 29 Apr 2012, 07:59

HTP tar jammen tid her på berget, snakket med en svenske han fortalte at en HTP søknad der tok ca 3 uker å få svar på, der kom det en representant fra SBF og så på bil og tok bilder.
Har en Alan Mann MKI Cortina kopi som det ble levert inn HTP søknad i jule tider men ikke noe svar på denne , og det er snart start på Våler.
Noen må virkelig ta ansvar snart, ikke rart det er et dårlig start felt, folk mister jo totalt interessen når det skal være så tidkrevende å få HTP på plass, etter det en ser her, så er det jo tilfeller at HTP tar ca 1 år å få i box,
Så det blir vel sesong start på Lotusen i 2013 !!!!

Hilse en meget frustrert bilbygger, og ikke minst eier som har lagt ned mye penger og tid på bilen.

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 29 Apr 2012, 08:29

Ikke lest forsiden? 8)

Vi minner om ny prosedyre vedr ny søknad om HTP (se egen info). Det er imidlertid en gjort en tillempning; Er det levert inn en førstegangsøknad på en bil hvor det ventes på HTP, gis det anledning til å kjøre nasjonale løp medbrakt kopi av kladden samt en bekreftelse fra NBF v/Jan Egil Jenssen på at søknad er mottatt! Det betinges at bilen er "historisk riktig". Dette gjelder også Velodromloppet på Karlskoga.

Post Reply