HTP

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Post by Impracing » 13 Aug 2012, 20:26

LKE wrote:
Mr Bridger wrote:Det er nettopp det som er feil Lars Kristian! Noen får Htp på en uke, mens andre får ikke uansett hvor mye man maser. Hvorfor i all verden er det slik?
“You can't change the past, but you can ruin the present by worrying about the future" :wink:
What about the present being the worry....

Det er nettopp den uforståelige og uforusigbare behandlingstiden som er Tores poeng. Tydelig at du og enkelte andre får ordnet ting raskt og ukomplisert, mens andre må vente og vente. For meg tok det fra juni 2009 til desember 2011, og jeg forstår at enkelte har hatt den samme erfaringen.
Jeg kan rett og slett ikke begripe at det kan være akseptabelt at det er slik - og at ingen synes å være i stand til å gjøre noe som helst med det.
Og Tores sak gjelder ikke en sjeldenhet, det gjelder en Mini, det må da være ren plankekjøring å få fram det nødvendige når det gjelder den bilen.
Doc

User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

htp issue

Post by LKE » 13 Aug 2012, 22:15

Misforstå meg gjerne....

Også jeg var gjennom en htp-prosess som tok over 12 mnd, så jeg kan gjerne synliggjøre diskrepansen om behov.

Motivet mitt var ikke å stemme i "hylekoret" (pardon my French....), men snarere å tilby bistand for å få bilen på banen.

Ser nå at dette ble feil avkjørsel ut av rundkjøringen.... :roll:
Lars Kristian Ekorness
406 03 083

User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

oppdatering

Post by LKE » 28 Aug 2012, 14:22

Ser nå ut til at det kan hjelpe at "noen" bistår av og til..... 8)
(ikke meg nå)

http://forum.autoclassic.no/phpbb3/view ... =7&t=14839

La oss håpe det kommer en Cooper S til på finaleløpet :)
- eller hva Rolv/Tore?
Lars Kristian Ekorness
406 03 083

User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Mr Bridger » 29 Aug 2012, 13:50

Ja, nå har jeg nettopp hatt besøk av en meget fornøyd Htp-innehaver her! Papirbunken kom med posten i går, så nå er alt fryd og gammen :)

Planen er nå å få vognlisens på bilen, og så blir den sannsynligvis avregistrert (den er brukt som gatebil nå i påvente av godkjenningen), Hilo's og andre justerbare duppedingser skal byttes ut igjen, og så blir den å se på banen til neste sesong. Denne høsten har far&sønn Skulbru 3 løp igjen i 4-timersserien i Sverige, så tid/finanser strekker ikke helt til historisk i år.

Takk for all hjelp til dem som har jobbet i kulissene for å få fortgang i dette. I samme rennet har en Lotus Cortina i Vestfold plutselig fått "los" på Htp-papirene :D

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 29 Aug 2012, 15:18

Avregistreres og fjerne Hi-Los? Why?

User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Mr Bridger » 29 Aug 2012, 23:03

Tja, akkurat avregistreringen er uvesentlig, men det var vel for å poengtere at bilen nå ikke blir noen gatebil lenger, men heller optimaliseres for banebruk. Når det gjelder HILO's; trodde ikke det var lov?

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 04 Nov 2012, 23:30

Det hadde vært enklere om vi kjørte Skoda....Der er det inkludert.

Image[/img]

User avatar
Rochstad Auto Sport
Race Engineer
Posts: 24
Joined: 18 Mar 2005, 14:01
Location: Asker/Singapore

HTP

Post by Rochstad Auto Sport » 09 Jan 2013, 05:03

Endelig fått HTP godkjent fra FIA for min BMW 2800CS

En stor takk til Ketil Thorbjørnsen og alle andre som har
gjort det mulig

Hilsen
Lasse :D

[/img]
Lasse Rochstad

Fossil Driver
Mid-fielder
Posts: 85
Joined: 23 Nov 2005, 22:57

Nytt HTP

Post by Fossil Driver » 29 Jun 2013, 19:52

Da har det nye HTP skjemaet fra FIA blitt sendt ut, og det skal brukes fra nå. Forskjellen er at det er på 26 sider med en del nye spørsmål, men ikke alle sidene skal fylles ut for de bilene vi stort sett kjører. Det er også flere bilder som skal være med for dokumentasjon. Jeg regner med at Birger legger det ut på på HRN hjemmesiden.

For de som spesielt interesserte og som synes det haster er det bare å sende en mail til meg ketil.thorbjornsen@gmail.com. så får dere dette elektronisk fra meg. Jeg kan også svare på spørsmål på tlf. 90064499

HTP har en gyldighet på 5 år (sier FIA). Veldig mange av våre går ut etter sesongen 2014. Alle HTP som var fra 2010 og tidligere fikk også 5 nye år fra da. Hvordan vi skal behandle dette når vi nærmer oss utløpsåret vil jeg komme tilbake på senere.

Sommer hilsen fra Ketil
TEAM FOSSIL RACING
Ketil
Abarth 1000 TC

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 01 Jul 2013, 08:23

...og da er det au å finne på heimesidå!

http://www.historisk-racing.no/?ItemID=1584
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

Post Reply