Velodromloppet

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 19 Jun 2012, 12:56

Holm Jacob Matheson wrote: Barrie "Whizzo" Williams er invitert av HRN til å kjøre........og fortelle om sine ca 1500 race gjennom et langt liv i forferdelig mange forskjellige biler. Han er utrolig bak rattet og en fantastisk utadvendt person. Mads Gjerdum har velvillig stilt sin Cooper S til disposisjon, tror de norske førerne skal følge godt med i speilene om 14 dager!
Hadde en flott fight med Whizzo på Brands Hatch på Søndag under The Mini Festival - og den mannen kan ratte Mini! Jeg trodde jeg bremset sent inn i Paddock Hill Bend - men den gang ei - Whizzo kom som en rakett på inner'n!

Skal bli morsomt å se hvordan han kjører på Rudskogen.

Selv har jeg parkert motor'n i England for sommer'n.... etter 11 feilfrie timer med full gass så er det på tide med en skikkelig gjennomgang.
Stiller derfor opp som mekaniker for Mads / Whizzo. Gleder meg.
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 20 Jun 2012, 14:18

Kindset og Østbråten kom ikke i mål i søndagens finale.
Noen som vet hvorfor?

User avatar
Fossil Racing
Race winner!
Posts: 365
Joined: 22 Aug 2005, 18:57
Location: Oslo

Post by Fossil Racing » 20 Jun 2012, 16:12

Rune R wrote:Kindset og Østbråten kom ikke i mål i søndagens finale.
Noen som vet hvorfor?
Fikk ikke bilen til å gå rent, det puttret og skjøt ut av eksosen.
Slitert med stift-tenningen. Har ny Aldon fordeler men den må være produsert i Kina. Er allerede i gang med å sette opp ny fordeler og grovjustere tenning, håper å komme på rullene hos Tom H til uken, slik at det blir friskere start på Skogen.
Team Fossil Racing
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 20 Jun 2012, 17:56

Fossil Racing wrote:
Fikk ikke bilen til å gå rent, det puttret og skjøt ut av eksosen.
Slitert med stift-tenningen. Har ny Aldon fordeler men den må være produsert i Kina. Er allerede i gang med å sette opp ny fordeler og grovjustere tenning, håper å komme på rullene hos Tom H til uken, slik at det blir friskere start på Skogen.
Har du sjekket at det er en bra rotor? Det er langt mellom kvalitetsdelene! Våre er kjøpt hos Switune, en av de få som har bra reservedeler til Lucas-fordelerene.
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 20 Jun 2012, 18:14

Problemet er nyere repro fordelere - they suck buksevann!
Finn deg en Lucas 43/45D av litt årgang og sett den opp med stifter, kondensator og rotor som jeg tipset deg om. Pass også på å få tak i et godt lokk... (helst NOS Lucas) Har sett flere nyere lokk hvor kullstiften i midten har blitt slitt helt ned.

Jeg fant en "NOS" Lucas 45D når jeg bygget min motor... så langt har den gått 11 timer og over 490 runder på full gass - uten feil :)
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

Post Reply