Revival Deutche Rennsportmeisterschaft

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 13 Aug 2012, 17:57

LØRDAG:
Jeg skrev en lengre rapport i forumet etter finalen lørdag, bare for å oppleve en errormelding og at alt forsvant. Vel da prøver vi nå, noe i etterkant. Jeg hører meg selv gjenta det, men må igjen gnage om hvor tøff jeg syns denne festivalen er. Etter hva jeg hørte er det klart en av de mest besøkte arrangement ved ringen. Jeg trodde ikke på det da de sa det var 60000 innom der i 2010, men nå begynner jeg å skjønne. Arrangementet tar hele arenaen og det er svart med folk. Det var da heller ikke vanskelig å merke en var kommet i Kadett land. Makan til interesse, og var jo litt gøy det.
Feltet jeg startet i heter altså Revival Deutsche Rennwagen Meisterschaft. De samler ulike klasse r og i feltet var vi vel 41. Jeg kvalet inn som nr 31.
Å bare tage hvad man haver og dra ned ti...l ringen for kappkjøring,vil jo naturlig nok føre med seg visse erfaringer. Utveksling i bakaksel var for lett, og Svenskene som hadde kjørte her før hadde selvsagt bytta dreving. Kadetten gikk tom en god stund før enden av flere strekker, så her fikk den kjørt seg så det holder. Som bildene viser startet jeg lørdag i nærheten av bl.a. den gule Camaroen (gamlebilen til Thomas Nielsen) fra Sverige. Han kjører også slicks her, og det ble en morsom fight mellom meg, han, en CSL Alpina og en del flere godsaker. Jeg var forbi Camaroen 2 ganger men måtte til slutt slippe. Ca halveis i løpet ble det for mye understyring og det irriterte jo en smule. Først lenge etter finalen skjønte jeg hvorfor, punktering! Uansett ufatelig gøy og be lørdag nr 24 i feltet og 3 i klassen. 30 min i den varmen på full gass, vel jeg var ganske tom ved målgang. Lite med servo, lite med aircon, men masse veigrep og deilige slicks. Så til de grader akkurat slik det skal være.

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 13 Aug 2012, 18:00

SØNDAG.
Denne gang ble det ikke punktering, og panseret blåste heller ikke opp og ble Kirketårn. På sparebluss vis snudde jeg bak-slicksa på felgen og bytta det punkga dekket foran med et nytt. Denne gang hadde jeg startspor ved sida av min Svenske venn Jürg Bächi (70), som kjørte den andre Opelen som fantes i løpet. Han har en nydelig 72 Commodore crossflow som alltid får stor oppmerksomhet på ringen. Jeg skal forsøke å gjøre historien kort. Porschen som stod foran meg på griden kjørte på meg i inngang til første sving etter at han tydelig ikke likte jeg bremsa meg forbi på yttern. Se bilde. De første rundene ble jeg liggende i hekker på Jürg, og han ble kanskje litt stressa av det… ettersom han var litt for varm på grøten i 3. runde og snurra ved egen hjelp foran meg. Myggan ble...forresten også truffet av en Porsche og snurra i denne finalen. Jeg fikk denne gang gleden av å kappkjøre med noen RS Porscher i flere runder. Hehe, må bare oppleves, tilstår glatt det er deilig å merke frustrasjonen til de karene i råe racerbiler når de ikke blir kvitt den litte dumme Kadetten. Jeg var i ferd med å miste hekken da det slapp på fullt i 5. opp Schumacher sjikana, men etter å ha roa ned litt hadde jeg ingen nesten ulykker. Bare pure, svett deilig deilig racing på flat fjøl. Å se målflagget etter slike «lange» finaler på skikkelig racerbane er ubeskrivelig. Bare de som er innafor denne aktiviteten vil kanskje forstå. Jeg ble nr 17 av de 36 som stilte Søndag, og nr 2 i klassen. Men denne helga handla det ikke om plassering, derimot om en for meg brutalt god motorsport-opplevelse.

I tillegg til meg kjørte både Billerud og Kjetil Bolneset i Galaxie sammen med Blomquist og gjengen. Der ble det mye teknisk strul. Flere andre Svensker kjørte også, nevner Bengtsson Capri, Myggan, Kaiser, Østberg, han med det blå Corvetten osv....

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 13 Aug 2012, 18:02

Flere bilder: http://sdrv.ms/QiNCTw

Image

Bavaria
Mid-fielder
Posts: 67
Joined: 28 Nov 2008, 19:25
Location: Nesodden

Post by Bavaria » 15 Aug 2012, 10:35

Gratulerer med 2. plassen Rune. Det hørtes ut fra den lille smakebiten du la ut på Youtube at Kadetten fikk kjørt seg.

Likte bildegalleriet ditt også, spesielt bilde der mor ligger på alle 4 og vasker felger. Tenker du betalte dyrt for den servicen der :lol:

Geir...

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 15 Aug 2012, 22:28

Knalldyrt Geir, men måru så måru.
Her et lite klipp tatt av en kompis som dukka opp. http://youtu.be/zbD2n2aGrE4

Post Reply