2 x 30 min race for Minier på Kinnekulle Ring!

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply
User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

2 x 30 min race for Minier på Kinnekulle Ring!

Post by Mr Bridger » 12 Aug 2012, 23:24

Den 9.september skal jeg og min nevø kjøre Sprint-race på Kinnekulle Ring med min '69 Mini Jem. Litt artig er det at akkurat denne bilen var med i det aller første løpet som ble arrangert på Kullen høsten 1969. Jeg har til og med en lokalavis fra Skövde som viser denne bilen i startoppstillingen!

Kunne det være av interesse for andre Mini-eiere å være med på løpet? Jeg har avklart med arrangørklubben (BMC Motorsport) at Minier med historiske spesifikasjoner er mer en velkomne til å være med.

Det arrangeres to sprint-race på en dag på 30 minutter hver - med en 4-timers pause mellom dem. (I pausen kjøres det 4 timers race for Mini og andre biler). Startavgiften for de to løpene er kun SEK 1000,- ! En glimrende anledning til å få luftet Minien på en artig bane :)

Interesserte kan ta kontakt med meg på PM eller mail til post[alfakrøll]autoclassic.no

Image

User avatar
Mr Bridger
Polesitter
Posts: 192
Joined: 22 Mar 2004, 15:05
Location: Tønsberg
Contact:

Post by Mr Bridger » 17 Aug 2012, 12:35

Forøvrig; man trenger ikke vognlisens eller andre godkjenninger på bilen for å være med i og med at dette er et klubbrace. Teknisk kontroll tas på bilen på banen.

Post Reply