Historiske biler på Vålerbanen
- Holm Jacob Matheson
- Class winner!
- Posts: 270
- Joined: 08 Jun 2004, 08:10
- Location: Høvik
- Contact:
Historiske biler på Vålerbanen
Det nærmer seg sesongens nest siste raceweekend. Totalt er det idag tirsdag 31 historiske biler påmeldt (17 i F/G og 14 i G/H). Dette gjør historisk racing til den største klassen på Vålerbanen til helgen!
Men vi mangler førere/biler som har kjørt tidligere i år, disse er:
Rune Østerud, Lotus Cortina
Lars Petlund, Mustang
2 x Skogrand, Cooper
Per Egil Moseby, Capri (kommer til finalen)
Bent Lundebye, Escort (retter bil etter Rudskogen og kommer hvis mulig!)
Sigve Christensen, Escort
Ove Martin Billerud, Volvo
Tom Ulriksen, Volvo
Et lite tankeekspriment, hadde disse vært påmeldt i helgen ville vi vært hele 39 historiske biler! Det hadde vøri saker!
Arrangøren tar gjerne i mot flere påmeldinger!
Vel møtt!
Holm Jacob
Men vi mangler førere/biler som har kjørt tidligere i år, disse er:
Rune Østerud, Lotus Cortina
Lars Petlund, Mustang
2 x Skogrand, Cooper
Per Egil Moseby, Capri (kommer til finalen)
Bent Lundebye, Escort (retter bil etter Rudskogen og kommer hvis mulig!)
Sigve Christensen, Escort
Ove Martin Billerud, Volvo
Tom Ulriksen, Volvo
Et lite tankeekspriment, hadde disse vært påmeldt i helgen ville vi vært hele 39 historiske biler! Det hadde vøri saker!
Arrangøren tar gjerne i mot flere påmeldinger!
Vel møtt!
Holm Jacob
Fordkjører
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Takk for en supertrivelig helg på Vålerbanen! Vi koste oss selv i regnvær med hyggelige folk og sosialt juge/skryte/rykte/mimreparty akkrurat slik det skal være
Hva Impen angår så ble den lettere modifisert i en racing incident, men Hr. Ramberg er allerede konsulert for å gjøre operasjon. Ellers slet vi med at den gikk varm, så vi måtte dessverre ty til cruise-modus og holde oss under 7000 for å passe på den. Motoren manglet også ca 20% moment og hest i forhold til den blå, så det skal det selvfølgelig tas tak i. Om det bare var mulig å få en time på rulla...
Uansett fikk vi mange verdifulle runder, og lærte masse om oppsett på Impen. Den er fantastisk i svingene
Hva Impen angår så ble den lettere modifisert i en racing incident, men Hr. Ramberg er allerede konsulert for å gjøre operasjon. Ellers slet vi med at den gikk varm, så vi måtte dessverre ty til cruise-modus og holde oss under 7000 for å passe på den. Motoren manglet også ca 20% moment og hest i forhold til den blå, så det skal det selvfølgelig tas tak i. Om det bare var mulig å få en time på rulla...
Uansett fikk vi mange verdifulle runder, og lærte masse om oppsett på Impen. Den er fantastisk i svingene
resultater
Her er alle resultatene:
http://www.motorsport-events.se/resulta ... +August%2F
http://www.motorsport-events.se/resulta ... +August%2F
Lars Kristian Ekorness
406 03 083
406 03 083
Takk for atter en herlig løpshelg. Kameratskapet og miljøet generelt er etter min mening superb!
Det med opptørkende til finale er noe jeg tydeligvis ikke behersker enda. Men nå må det snart bli slutt på akkurat det. Ikke første gang jeg stiller inn kjøretøyet feil i slike forhold. Lørdag bomma jeg med luft-trykk og andre ting, så den finalen ble en heller kjedelig affære for de som hadde håpa på jeg skulle være nærmere Kong Mathis. Trøsta i etterkant var at jeg nok ikke hadde holdt følge uansett. Men det ble en del grubling den natta, og på søndags morgen valgte jeg å gjøre 3 endringer på utstyret. Så lenge en har motorsvakere bil er jo håpet at oppsett er optimalt og at de som er antatt raskere bommer tilsvarende motsatt vei.
Og det var vel litt det som skjedde søndag. Endringene på Kadetten viste seg å være til det bedre, mens Mathis hadde overraskende nok visse utfordringer med stabiliteten på sin bil. For meg ble det en morsom finale hvor jeg, for å si det som det er, oppnådde det som var målet med sesongen; Å kunne være i nærheten i fart med den/de beste. Det ble en finale hvor både jeg og Mathis gjorde noen førerfeil, og en finale hvor den ene hadde litt overtak på den andre i ulike deler av finalen. Jeg beklager at jeg på et tidspunkt tøtsja den rød Forden så det ble bulk i begge bilene, men det hjalp å høre fra Mathis etterpå at det hadde ikke han merka i kampens hete.
Det var en og annen tilskuer som kom bort og lurte på om jeg var blitt litt i overkant snill på mine gamle dager, hvorfor prøvde jeg ikke hardere liksom? Vel, da jeg startet med HR spurte jeg på forumet hvordan kjøredisiplinen var i miljøet. Svaret kom fort at dette handler om gentlemans racing. I denne finalen betydde dèt i praksis at jeg lot være å dytte litt på Mathis da han la seg i sperrespor og kjørte trangt. Den som ligger først har sin fulle rett å kjøre trangt eller stenge døra tidlig, og den som kommer bak må fint la være å brøyte seg plass.
Jeg syns søndagen på Våler ble kjempemorsom, måtte det komme flere slike.
Det med opptørkende til finale er noe jeg tydeligvis ikke behersker enda. Men nå må det snart bli slutt på akkurat det. Ikke første gang jeg stiller inn kjøretøyet feil i slike forhold. Lørdag bomma jeg med luft-trykk og andre ting, så den finalen ble en heller kjedelig affære for de som hadde håpa på jeg skulle være nærmere Kong Mathis. Trøsta i etterkant var at jeg nok ikke hadde holdt følge uansett. Men det ble en del grubling den natta, og på søndags morgen valgte jeg å gjøre 3 endringer på utstyret. Så lenge en har motorsvakere bil er jo håpet at oppsett er optimalt og at de som er antatt raskere bommer tilsvarende motsatt vei.
Og det var vel litt det som skjedde søndag. Endringene på Kadetten viste seg å være til det bedre, mens Mathis hadde overraskende nok visse utfordringer med stabiliteten på sin bil. For meg ble det en morsom finale hvor jeg, for å si det som det er, oppnådde det som var målet med sesongen; Å kunne være i nærheten i fart med den/de beste. Det ble en finale hvor både jeg og Mathis gjorde noen førerfeil, og en finale hvor den ene hadde litt overtak på den andre i ulike deler av finalen. Jeg beklager at jeg på et tidspunkt tøtsja den rød Forden så det ble bulk i begge bilene, men det hjalp å høre fra Mathis etterpå at det hadde ikke han merka i kampens hete.
Det var en og annen tilskuer som kom bort og lurte på om jeg var blitt litt i overkant snill på mine gamle dager, hvorfor prøvde jeg ikke hardere liksom? Vel, da jeg startet med HR spurte jeg på forumet hvordan kjøredisiplinen var i miljøet. Svaret kom fort at dette handler om gentlemans racing. I denne finalen betydde dèt i praksis at jeg lot være å dytte litt på Mathis da han la seg i sperrespor og kjørte trangt. Den som ligger først har sin fulle rett å kjøre trangt eller stenge døra tidlig, og den som kommer bak må fint la være å brøyte seg plass.
Jeg syns søndagen på Våler ble kjempemorsom, måtte det komme flere slike.
Jeg vil også takke for en fantastisk helg, og samtidig beklage for at jeg gjorde kvalifiseringen "vanskelig". Det som skjedde var altså at en slange til oljekjøleren sprakk. Jeg kjørte rundt på glatta og tenkte:" Nå er det sikkert en Ford som har havarert motoren", men så viste det seg at det var meg selv
Å starte fra pole var en ny og egentlig fin følelse. Jeg kunne ta den første svingen med visshet om at det ikke var noen andre som kunne krølle til den første svingen. Det ble fort mye Minier i speilet og når Elanen snurret rett foran meg ble det travelt gitt. Det ble veldig vanskelig å komme forbi Morten, takk for et rått race!!!
Et av mine artigste race ever.
Lørdag...Enda mer travelt. Minier overalt, Elan i veien igjen...
Jeg har sjelden vært med på mer close racing. Klarte å klinke til Mads litt, beklager det, tror videoen fra Edwin får bekrefte om det var min feil. Er redd for det
Mistet bremsene etter 6 runder slik at jeg måtte pumpe.
Håper Ed har dette på video, fra førersetet var dette en helt episk race-helg
Bilen trenger definitivt noen justeringer siden jeg er 2sek senere enn i fjor, men det er jo utelukkende min egen feil!
Thanks!
Å starte fra pole var en ny og egentlig fin følelse. Jeg kunne ta den første svingen med visshet om at det ikke var noen andre som kunne krølle til den første svingen. Det ble fort mye Minier i speilet og når Elanen snurret rett foran meg ble det travelt gitt. Det ble veldig vanskelig å komme forbi Morten, takk for et rått race!!!
Et av mine artigste race ever.
Lørdag...Enda mer travelt. Minier overalt, Elan i veien igjen...
Jeg har sjelden vært med på mer close racing. Klarte å klinke til Mads litt, beklager det, tror videoen fra Edwin får bekrefte om det var min feil. Er redd for det
Mistet bremsene etter 6 runder slik at jeg måtte pumpe.
Håper Ed har dette på video, fra førersetet var dette en helt episk race-helg
Bilen trenger definitivt noen justeringer siden jeg er 2sek senere enn i fjor, men det er jo utelukkende min egen feil!
Thanks!