NEZ Landskamp

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply
User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

NEZ Landskamp

Post by Rune R » 28 Jan 2013, 11:23

Regner med denne henvendelsen også er mottatt av HRN.

http://rhkswe.org/forum/index.php?topic=1146.0

Interessant?

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 28 Jan 2013, 13:40

Etter å ha lest gjennom den saken, ser jeg det sikkert er tvilsomt om dette er kommet HRN i hende per dato. De skriver jo:
Iden är att vi (RHK och HRF) arrangerar serien tillsammans med Gellerosen och Ahvenisto tävlingar Om ni godkänner dessa, kan regler sen skickas till våra Danska och Norska kolleger.
Vel, tanken er kanskje god, men min mening er at dette er tvilsom strategi.
Skal en ha håp om brukbar deltagelse fra land i North European Zone (NEZ), så bør et NEZ mesterskap bestå av kun 1 løp per år! Å kjøre det over 2 helger, her foreslått Gelleråsen og Ahvenisto, vil kun føre til at bare Svensker og Finner deltar i mesterskapet. Jeg har ingen tro på at mange Norske og Danske utøvere i HR drar på 2 slike langturer i sesongen.

Derimot et NEZ mesterskap på omgang mellom NEZ nasjoner, det ser jeg for meg som et gangbart alternativ. Da kan du planlegge, neste år går NEZ der eller der osv..

Om det med noe større enn NM er såpass lite interessant at vi ikke bryr oss, ja så er det jo greit det også. Men vi kan vel kanskje enes om at det er fryktelig morro når det er skikkelig mange på løp! Status og kamp om å vinne trenger ikke være hovedfokus denne gangen heller.

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 28 Jan 2013, 13:50

Vi hadde jo NEZ med SHM for noen år siden, men dessverre ingen Classic & Sportscar Meeting lenger :(

Sverige: Velodromloppet GP
Finland: Grand Race
Danmark: CHGP
Norge: 3 runder på Rudskogen tidlig lørdag morgen.

:lol:
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

Post Reply