Forslag endring reglement

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply
User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Forslag endring reglement

Post by Rune R » 11 Apr 2013, 11:37

Det har kommet meg for øret at 5 stk fremmet forslag om regelendring på møtet i går. Antallet 5 er vel ikke tilfeldig, ettersom da er en pliktig å holde avtemming.
Jeg regner med disse 5 ikke vil ha noe i mot at alle vi andre også får høre hva forslaget faktisk er.

Kan noen være vennlig å legge det på nett?

Helst også inkl argumentasjon for hvorfor forslaget kommer, altså hva som blir forventet positiv effekt.

User avatar
Thomas
Race Engineer
Posts: 25
Joined: 31 Mar 2004, 15:05
Location: Kolbotn
Contact:

Post by Thomas » 11 Apr 2013, 14:42

Hei Rune, jeg skjønner ikke problemet ditt, det vi har forespurt er jo bare at regelendringer som ble vedtatt for 2012 sesongen blir gjennomført.
Det at styret ikke har laget saksliste med vedlegg i forbindelse med møteinnkallelsen , må du nesten ta med dem.

Se vedtak: http://www.historisk-racing.no/?ItemID=1533

Thomas

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 11 Apr 2013, 15:02

La oss håpe mine evt problemer aldri blir en del av offentlig diskusjon på forum :D
Men du skjønte nok litt, for her skriver du i basic at dere har bare foreslått at det som en gang var vedtatt skal gjennomføres. Og det er jeg enig i kan ikke være for mye å be om. Da er vel det kanskje litt i samme ånd som at avgjørelsen om stående start også gjennomføres slik det en gang ble bestemt.

Vel, siden det er kommet til nye og at vi bør ha respekt for at ikke alle kan stille i møter på hverdags-kvelder, kan det være for mye å be om argumentasjonen for at en vil ha disse tiltak gjennomført?

User avatar
Thomas
Race Engineer
Posts: 25
Joined: 31 Mar 2004, 15:05
Location: Kolbotn
Contact:

Post by Thomas » 11 Apr 2013, 15:46

Til din informasjon Rune så ble det stemt over stående start i går, og om jeg ikke husker feil så ble det stemt med 25 stemmer for rullende og 6 stemmer for stående start. Sikkerheten er et stort tema når det blir kjørt så mye forskjellige biler i samme heat.. Jeg synes også stående start er et konkurranse moment, men har vært vitne til Myggan bli påkjørt bakfra etter at han ble stående i starten av en Amazon som kom fra 10 startledd og kjørte på han....hadde Myggan hatt venstre styrt bil hadde vi ganske sikkert hatt en deltager mindre... Den dagen det er så mange av oss at vi har samme type biler til start i samme heat, da skjønner du..

Thomas

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 11 Apr 2013, 16:17

Flott, da er vi ferdig med stående start forslaget. At argumentasjonen kommer frem hvorfor det bikket ene eller andre veien er akkurat sånn det skal være og hva jeg etterlyser. Om jeg er uenig eller ikke er uvesentlig. Det er HRN som er viktig.
Aller best er det om argumentasjonen kommer på nett FØR noen av oss går i et lokale for å stemme. Det er på denne måten flest mulig kan være med i prosessen og ikke minst forstå hvorfor ting blir som de blir.

Tips: Start alltid med hva det er en vil oppnå med et forslag. Flere potensielle deltagere? Mer rettferdig konkurranse? Osv.. Altså hva bør veie tyngst og ikke.

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 12 Apr 2013, 12:08

Om eg berre får skryte litt av svært godt og informativt møtereferat.

User avatar
Thomas
Race Engineer
Posts: 25
Joined: 31 Mar 2004, 15:05
Location: Kolbotn
Contact:

Deling av klasser for neste år.

Post by Thomas » 06 Aug 2013, 13:01

På sist HR møte ble det enighet om at det skulle utarbeides et forslag til fremtidig deling av GT og Standardbil for 2014, eventuelt om det fortsatt skal være som i dag. Dette slik at medlemmene av HR skulle kunne stemme over dette i god til før NBF sin frist for innsending av forslag til regel endringer for 2014, den 1.september 2013.
http://bilsport.no/forslag-til-regelendringer-for-2014/
Jeg kan ikke se at dette har blitt tatt opp av styret, hverken på HR forumet, eller at det er innkalt til møte. Det er under en måned til denne fristen går ut, og det er viktig at styret kommer på banen og følger opp dette med flertallsavstemning, og får frem en avgjørelse innen denne fristen. Det kunne jo være en god ide’ å holde dette møtet under løpet på Rudskogen den 23-24 august, da vil jo også de som kjører dette løpet, og som kommer langveis fra også kunne delta på møtet.

Hva skjer kjære styre?

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 13 Aug 2013, 11:24

Hoy der.
Styret har samtrede i morgen onsdag 14.
Der vil nettopp det du nevner Thomas bli tatt opp.

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 14 Aug 2013, 22:40

Nettopp hjemkommet fra styremøte.
Det vil bli innkalt til medlemsmøte under løpet på Rudskogen.
Vi legger opp til å samles kort tid etter tidskval på lørdag formiddag.
Nærmere informasjon vil bli sendt ut i løpet av et par dager.

User avatar
kadettsprint
Mid-fielder
Posts: 76
Joined: 13 Dec 2007, 15:06

Post by kadettsprint » 01 Sep 2013, 14:50

hvordan gikk det med medlemsmøtet og avstemningen på Rudskogen
60+ åring fra Fredrikstad med kat.F til 1000ccm.

Post Reply