Hei ser att det går ut innbydelse for København Claccic

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply
Torkill
Grease monkey
Posts: 10
Joined: 05 Sep 2011, 11:59
Location: asker

Hei ser att det går ut innbydelse for København Claccic

Post by Torkill » 26 Apr 2013, 22:40

Hei Ser att det er en klasse som heter Standard og GT fra 176-1981

Hvor kan jeg lese om reglemang,

Ove Thorkildsen Fiat X1/9 Abarth Replica ,

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 06 May 2013, 11:12

Hei! 76-81 er FIA Appendiks K periode H. I Danmark kjører de både med HTP (som er påkrevd i Norge) men også etter nasjonal vognbok, men den kjenner jeg ikke godt til. Begge deler i tillegg til vanlig vognlisens.

Jeg ville sjekke med arrangøren eller forumet på hms.dk om startmuligheter i København, om du ikke har HTP for din bil er nok det en litt tidkrevende prosess som jeg anbefaler at du setter igang så kjapt som mulig.

Mer info om HTP-prosess finner du her: http://www.historisk-racing.no/?CatID=1207

Hadde vært gromt med en X1/9 i feltet, gjerne en Dallara :D
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

Stians
Grease monkey
Posts: 11
Joined: 26 May 2006, 16:14

Post by Stians » 20 May 2013, 22:31

Hei
Vi har kjørt både i Aarhus og København uten endelig HTP, men bilen må selvsagt forholde seg til regelverket. De har større fokus på disse to arrangementene at de primært skal være oppvisningsløp og de er glade for alle påmeldinger så de ser nok gjennom fingrene mtp. HTP.
Send en mail til CHGP og forklar hva du har. Jeg hadde med vognlisens/førerlisens og HTP-søknaden som var ok i CHGP i fjor sommer og i CRAA i Århus sist helg. Jeg hadde et omfattende uhell i Aarhus og skal ikke kjøre i CHGP, men det skal minst 2 andre biler fra RJK.

Mvh
Stian S
Alfa Romeo GTAm1750

Post Reply