Rudskogen 23-24 August? Fredag?

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
vegar
Polesitter
Posts: 241
Joined: 22 Mar 2004, 16:22
Location: Plankebyen

Post by vegar » 23 Aug 2013, 19:27

vegar wrote:Jeg tenkte å komme en tur på lørdag og titte og juge :)
Noen som hvet hvorfor det ikke er noe kjøring på søndag i hele tatt?? På rudskogen sin hjemmeside står det at det er racing nm fra fredag til søndag, men ikke i følge tidskjemaet :?
Svarer meg selv, det skal være sprint :) Hvordan fungerer et slikt løp? Ser det er åpent for alle. Hadde vært fint å få luftet abarthen :)
Anybody can buy four letters, but legends aren't for sale!

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 27 Aug 2013, 14:57

Takk for triveleg tid saman på Rudskogen. Litt meir travelt er det med 1 dags løp, men du verden som vi kosa oss for det. Teknisk strul, dårleg fart og tider godt bak det eg hadde i 2012, men det betyr i grunnen ikkje all verden. Det må vel kome fleire sjansa etterkvart.

Bildet er frå finale 2 og bildeteksta blir denne:

- Ja så sit eg her da i min gamle Opel. Vi har vore gjennom nokre svingar og andre vil kome. Det var litt rom her på innsida av Forden, men når ein har vorte så gamal som meg.. ja då set ein i gong med konsekvens-utgreiing før ein legg seg inn i tronge smug. Kosa litt med sida på ein kvit Ford i fjor og det beste er vel å ikkje gjenta det same i år. Eller er det det? Skal tru om han sjaføren i raud Ford veit om eg er her? Jaggu ikkje sikker, kanskje er det best å slakke ned og heller spørre i etterkant om han visste eg var der.
Image
Jauda under premieutdelinga spurte eg om han visste det var folk på sida av han. Avgjerda var rett, han visste det ikkje og du skal sjå det ville blitt bulk og striper på ein og ein kvar om eg gjekk inn døra. Du verden kor god tid ein har til å tenke og filosofere i racerbil! 8)

User avatar
Holm Jacob Matheson
Class winner!
Posts: 270
Joined: 08 Jun 2004, 08:10
Location: Høvik
Contact:

Post by Holm Jacob Matheson » 27 Aug 2013, 20:49

Makan til flott bilde Rune!

Ja, det er helt riktig, jeg så deg ikke. Du må ha vært just utenfor min synsvinkel da jeg tørner inn mot apex. Kanskje jeg trenger vinkelbriller!?

Dette er vel et typisk eksempel på en situasjon som kan resultere i nærkontakt. Godt at du unnlot å ta i bruk "rallycrosstakter" Rune, et eksempel til etterfølgelse!
Fordkjører

User avatar
4takt
Front-row qualifier
Posts: 135
Joined: 10 Mar 2008, 22:48
Location: Ski
Contact:

Post by 4takt » 27 Aug 2013, 22:16

Hvinkelbriller??? Hva med denne

Image

Du resonerer og skriver fint Rune! Tenk om du hadde hatt 16 ventiler 8)
Tom Herskedal


It ain't over untill the fat lady sings !

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 27 Aug 2013, 22:43

Hehe tøffe speil Tom!
Joda 16V hadde sikkert vært artig det også, men vet du hva? Det hadde kanskje ikke vært så artig som det er i dag.
Rudskogen sist helg, ja der blir jo møre-pakken frakjørt av en enda bedre pakke. Jeg syns faktisk det er vel så morsomt å ikke være best, ja det høres tullete ut, men jeg mener det faktisk. Ok om jeg klarte å likevel vinne, ja så er jo det kanskje aller kjekkest som underdog, tilstår det men poenget mitt er et anna.
Når starten går og BDG biler bare drar fra i det lampa slokker, det er da jeg syns dette er på det morsomste. For derfra starter the noble art of get the best out of what you got! Jeg må performe mitt aller ytterste for i det hele tatt være i nærheten, jeg må strekke grenser på bremsepunkt, overstige grenser for å lære, tenke gjennom hva i all verden er det jeg holder på med gjennom en sving osv osv...
Eksempel på de morsomste løpa jeg har kjørt er f x når jeg starter i spor 5 på Karlskoga. Ja sist starta jeg 9 og måtte kjempe meg forbi sterkere Porsche osv, DET var gøy det.
16V kommer nok aldri til denne familien, og jeg lever godt med det.

User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

Rudskogen

Post by LKE » 29 Aug 2013, 00:19

Takk for en strålende kort-helg på Rudskogen til dere alle!

Har jo vært på Rudskogen i regnvær tidligere, men aldri kjørt der før, men... for en bane!!
- og for et vær vi hadde. En hyggelig gest til de mange debutantene.

Av ovennevnte grunn prioriterte vi en del testing på fredag, men dertil tilhørende 360 graders snurring i "Angsten" på første stint :)

Etter dette var det bare å nyte banen med herlige svinger, mange muligheter på alternative sporvalg og søken etter optimal apex-touch.

Dekk hadde vi lite av, og med 8000 rpm 2-3 sekunder nedover bakken - med stadig mindre rullediameter etter hvert som de små CR65'ene ble tilnærmet slicks, fikk jeg ikke full glede av min planlagte rolle som gladiator inn i "Angsten".... :wink:

I alle fall, jeg hadde full glede av å "bruke opp" Cooper'en i mange runder med en særs herlig fight med Jan Hroar og Edwin!
Ser frem til å bygge en borg av små biler foran den raske Elanen ved neste anledning :twisted:


Etter 4!! stygge bomgiringer med påfølgende tapte meter til de foran i race 1, må jeg nok tørrtrene mer før neste deltakelse.

Spesielt stor takk til en generasjon opp, som er full av entusiasme og iver under og over bilen, som rådgiver, sparringspartner og pådriver for å få dette til å gå i hop, selv men en labb som p.t. ikke egner seg til slik....

Hadde aldri trodd at Rudskogen var en Minibane, men med 1.45.5 som bestetid, er det liten tvil om at Stressless Racing gjerne gjør dette igjen :!:

Forresten; selv om Rudskogen nå beviselig egner seg for Minier også, lurer jeg fælt på hvorfor Edwinmannen bedriver hagearbeid med sin her;

Image

Racinghilsen LKE
Lars Kristian Ekorness
406 03 083

atle
Polesitter
Posts: 241
Joined: 22 Apr 2009, 16:27

Post by atle » 29 Aug 2013, 08:36

Ja det blir tøffe tak til året hvis jeg noen gang skulle rekke å bygge ferdig Escort 1300....
Det er iallefall godt at Escort 1300 er klasset både med turbo og lystgass !! :lol: :lol:

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 29 Aug 2013, 10:54

- og med 16 ventiler...... :roll:

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Re: Rudskogen

Post by Sandman » 30 Aug 2013, 08:27

LKE wrote:
Forresten; selv om Rudskogen nå beviselig egner seg for Minier også, lurer jeg fælt på hvorfor Edwinmannen bedriver hagearbeid med sin her;

Image
:oops: Vel...ehhh.. 'Det var grønt på begge sider og det ble smalere og smalere - så jeg valge den mykeste veien!' :D :D
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Re: Rudskogen

Post by Vegard » 30 Aug 2013, 09:52

Sandman wrote: :oops: Vel...ehhh.. 'Det var grønt på begge sider og det ble smalere og smalere - så jeg valge den mykeste veien!' :D :D
:lol:

Henning
Champion!
Posts: 747
Joined: 24 Mar 2004, 19:09
Location: Hosle

Post by Henning » 03 Sep 2013, 18:14

Blitt religiøs Edwin ?
Valgte den smale sti..

Post Reply