Regelendringer 2014 - avstemming

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
User avatar
Lazy Racer
Qualified driver
Posts: 46
Joined: 17 Jun 2008, 18:19

Post by Lazy Racer » 23 Sep 2013, 17:18

Hvis jeg husker riktig så gikk fristen for å stemme ut før sist helg. Med bakgrunn i mange engasjerte innlegg antar jeg at det er en viss nysjerrighet knyttet til resultatet. Fint om styret kunne opplyse om dette og om hva styret vil innstille på overfor Bilsportforbundet. Mvh Rolf

User avatar
Holm Jacob Matheson
Class winner!
Posts: 270
Joined: 08 Jun 2004, 08:10
Location: Høvik
Contact:

Bilsportkonferansen 2013

Post by Holm Jacob Matheson » 26 Sep 2013, 20:51

Neste helg arrangeres årets Bilsportkonferanse, her vil seksjonene ha møter spesielt på lørdag. Er det noen som tenker å bruke denne dagen til å følge litt med på hva som skjer fremover (les 2013)?

Jeg har oppgaver i flere seksjoner, men skal forsøke finne tid til å være litt i racingseksjonen. Blir jeg alene!?

Mathis
Fordkjører

User avatar
4takt
Front-row qualifier
Posts: 135
Joined: 10 Mar 2008, 22:48
Location: Ski
Contact:

Post by 4takt » 27 Sep 2013, 21:06

Hei Matthis! Jeg har vært på plass noen ganger tidligere, men er usikker. Påmeldingsfristen gikk ut den 17, men det ser ut som om programmet til Racing fortsatt er hemmelig... Vet du mer enn det man kan søke seg fram til på NBF's sine nettsider? Leter jeg på feil sted?
Tom Herskedal


It ain't over untill the fat lady sings !

User avatar
Holm Jacob Matheson
Class winner!
Posts: 270
Joined: 08 Jun 2004, 08:10
Location: Høvik
Contact:

Post by Holm Jacob Matheson » 28 Sep 2013, 10:07

Hei Tom! Garantert diskusjon vedr sesongen 2014, regelverk , terminliste, løpsformat, mm. Vi kan opplagt ta opp saker som vedr HR. Derfor er det viktig at førere og andre som er opptatt av HR er tilstede. Skal sjekke om det finnes en agenda.
Responsen har vært stor med over 400 påmeldte, derfor vanskelig med overnatting på Lillehammer Hotell, men en fin mulighet er dagsbesøk lørdag. En melder seg på via nettet på bilsport.no.
Mathis
Fordkjører

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 30 Sep 2013, 13:30

Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
4takt
Front-row qualifier
Posts: 135
Joined: 10 Mar 2008, 22:48
Location: Ski
Contact:

Post by 4takt » 30 Sep 2013, 15:09

8) 8) 8)

Image
Tom Herskedal


It ain't over untill the fat lady sings !

User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Post by Rune R » 30 Sep 2013, 16:04

Tom.
Nå som det ligger an til at jeg endelig skal få kjøre mot Prototype, Gr 5 og GT, da forventer jeg du kommer med noe som flytter seg. Gidder ikke være med om du kommer med helt vanlig kjedelig Vette på 6-700 hk. Gjeeeesp...

User avatar
4takt
Front-row qualifier
Posts: 135
Joined: 10 Mar 2008, 22:48
Location: Ski
Contact:

Post by 4takt » 30 Sep 2013, 17:07

"My thoughts exactly!"

Fireports forgasser ble plutselig kjedelig...

Image

Dessuten enklere å bygge GTP enn Gruppe 4. Dersom jeg ikke husker helt feil, så kjørte en slik IMSA GTP Corvette fra hele Nordic Super Car feltet for noen år siden :D
Tom Herskedal


It ain't over untill the fat lady sings !

User avatar
Thomas
Race Engineer
Posts: 25
Joined: 31 Mar 2004, 15:05
Location: Kolbotn
Contact:

Post by Thomas » 02 Oct 2013, 02:18

Tom,
Hva blir forskjellen ? Det finnes jo ingen biler jeg vet om som går fortere en en Corvette uansett om det er en bigblock eller smallblock, fireporter eller 8 porters sprut på den. Samme om den er i G eller H for den saks skyld.
Sikkert gøy og ligge en runde foran uten konkuranse uansett...om det ikke kommer flere i GT med sånne biler da. Utenlands må du jo konkurrere med dem evt..
Rune,
Du har vel en bil som ikke klasser inn i TC H uansett og noen vinnerbil i I blir det vel neppe, men kjøre og konkurrere med andre kan du jo gjøre alikavel, på samme måte som du gjør nå...
Eller så lurer jeg på om er det noen der ute som kunne tenke seg å klasse inn og bytte Htp på en Lotus Elan til G under 1600 ccm ? det er jo bare og skifte 4 dekk, og da blir det jo en større klasse under 1600 ccm.. Kjempefint...!
Det er jo lov så lenge vi skal blande kort og klasser som fulle sjøfolk !
Regner med at Escort TC ikke blir noen vinnerbil i den klassen heller da så lenge vi blander klasser som vi vil..
Hmmmm. Kanskje noen som klager da også ?
Det var jo derfor det ble skille i F har det blitt sagt her på siden...det var jo så synd på alle i TC F som ikke kunne vinne på grunn av overlegne biler ....
Nei folkens, tenk over saken og la klassene være som de har vært siden begynnelsen og ikke tull med dem som vi har gjort i Norge så lenge jeg kan huske, de faller de bare bort...

User avatar
Dag-Henning Nielsen
Champion!
Posts: 1383
Joined: 23 Mar 2004, 13:13
Location: Oslo
Contact:

Post by Dag-Henning Nielsen » 02 Oct 2013, 08:09

Thomas, hva som er historisk riktig når det gjelder klasseinndeling, har aldri (!) vært noe viktig poeng for styret i HRN da jeg var med der. Vi hadde kun ett mål for øyet ; - flest mulig biler på banen, og færrest mulig sure sjåfører, - med hovedvekt på det første...... :D Jeg mener fortsatt det er styrets viktigste oppgave......

Mulig jeg er litt treg, men hva oppnår du med å klasse en Elan i G ?? Hvem skal den da konkurrere med ? Åååååååå- du er bare litt ironisk.... ?? :D

User avatar
LKE
Champion!
Posts: 640
Joined: 25 Mar 2004, 00:11
Location: Stabekk

Post by LKE » 02 Oct 2013, 10:02

Thomas wrote:Eller så lurer jeg på om er det noen der ute som kunne tenke seg å klasse inn og bytte Htp på en Lotus Elan til G under 1600 ccm ? det er jo bare og skifte 4 dekk, og da blir det jo en større klasse under 1600 ccm.. Kjempefint...!
Det er jo lov så lenge vi skal blande kort og klasser som fulle sjøfolk !
Huff, la oss søke å unngå slik i det åpne rom.

At vi har forskjellige motiver for å kjøre fort med gamle biler er en selvfølge, men la oss unngå at dette blir kopi av hva som har ødelagt andre klasser her hjemme.

Se på hvilken vekst vi har hatt, antall debutanter og hva som er "in the making".
Du og flere andre her, Thomas, påpeker at det ikke kan være noe spennende å drive sin egen sport langt foran andre, og at tett racing er den tiltrekkende faktor.

La oss avvente hva racingseksjonen kommer frem til før vi drar igang byggingen av et team med slike:

Image
Lars Kristian Ekorness
406 03 083

User avatar
4takt
Front-row qualifier
Posts: 135
Joined: 10 Mar 2008, 22:48
Location: Ski
Contact:

Post by 4takt » 02 Oct 2013, 12:11

Eller en slik i F

Image

lekrere enn dette blir det ikke!

Dersom det ikke jeg som har misforstått, kan man med gjennomføring av avstemmingen ovenfor stille med en slik 65 modell på startstreken i F i 2014...

GT biler blir vel som Rune sier et stort gjesp :D

Forøvrig litt problematisk med 100Db. på disse.
Tom Herskedal


It ain't over untill the fat lady sings !

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 02 Oct 2013, 12:15

4takt wrote:
Forøvrig litt problematisk med 100Db. på disse.
Det er både blasfemi og dødssynd med 100dB på en sånn!
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Thomas
Race Engineer
Posts: 25
Joined: 31 Mar 2004, 15:05
Location: Kolbotn
Contact:

Post by Thomas » 02 Oct 2013, 15:52

Jeg undres hva som er feil med å kunne få sånne biler som avbildet her på banen ?
Hadde vært utrolig morsomt spør du meg, det er da rom for alle som vil kjøre gammel bil på bane.. Det er vi vel enige om ?

User avatar
Thomas
Race Engineer
Posts: 25
Joined: 31 Mar 2004, 15:05
Location: Kolbotn
Contact:

Post by Thomas » 02 Oct 2013, 16:29

Dag Henning,
Det du skriver er vel bare en forsterking av hvor feil dette er/har vært.
Utfallet i avstemningen taler vel for seg hva gjelder avstanden mellom styret og medlemmene.
Synd, for når jeg leser vedteketene som du selv har vært med på å utarbeide, så er det jo medlemmenes flertallsbeslutning som skal bedtemme.
Hvorfor gjør mann ikke det da DH?? Hvis du er i tvil, denne avstemningen har klart sagt at man ikke ønsker miks og triks av f.eks GT biler inn i CT klasser når det gleder utregning av NM poeng!
La oss holde oss til app K, slik FIA sin intensjon med HR konseptet alltid har vært og bør være i fremtiden.

Post Reply