Regelendringer 2014 - avstemming
- Lazy Racer
- Qualified driver
- Posts: 46
- Joined: 17 Jun 2008, 18:19
- Holm Jacob Matheson
- Class winner!
- Posts: 270
- Joined: 08 Jun 2004, 08:10
- Location: Høvik
- Contact:
Bilsportkonferansen 2013
Neste helg arrangeres årets Bilsportkonferanse, her vil seksjonene ha møter spesielt på lørdag. Er det noen som tenker å bruke denne dagen til å følge litt med på hva som skjer fremover (les 2013)?
Jeg har oppgaver i flere seksjoner, men skal forsøke finne tid til å være litt i racingseksjonen. Blir jeg alene!?
Mathis
Jeg har oppgaver i flere seksjoner, men skal forsøke finne tid til å være litt i racingseksjonen. Blir jeg alene!?
Mathis
Fordkjører
Hei Matthis! Jeg har vært på plass noen ganger tidligere, men er usikker. Påmeldingsfristen gikk ut den 17, men det ser ut som om programmet til Racing fortsatt er hemmelig... Vet du mer enn det man kan søke seg fram til på NBF's sine nettsider? Leter jeg på feil sted?
Tom Herskedal
It ain't over untill the fat lady sings !
It ain't over untill the fat lady sings !
- Holm Jacob Matheson
- Class winner!
- Posts: 270
- Joined: 08 Jun 2004, 08:10
- Location: Høvik
- Contact:
Hei Tom! Garantert diskusjon vedr sesongen 2014, regelverk , terminliste, løpsformat, mm. Vi kan opplagt ta opp saker som vedr HR. Derfor er det viktig at førere og andre som er opptatt av HR er tilstede. Skal sjekke om det finnes en agenda.
Responsen har vært stor med over 400 påmeldte, derfor vanskelig med overnatting på Lillehammer Hotell, men en fin mulighet er dagsbesøk lørdag. En melder seg på via nettet på bilsport.no.
Mathis
Responsen har vært stor med over 400 påmeldte, derfor vanskelig med overnatting på Lillehammer Hotell, men en fin mulighet er dagsbesøk lørdag. En melder seg på via nettet på bilsport.no.
Mathis
Fordkjører
Tom,
Hva blir forskjellen ? Det finnes jo ingen biler jeg vet om som går fortere en en Corvette uansett om det er en bigblock eller smallblock, fireporter eller 8 porters sprut på den. Samme om den er i G eller H for den saks skyld.
Sikkert gøy og ligge en runde foran uten konkuranse uansett...om det ikke kommer flere i GT med sånne biler da. Utenlands må du jo konkurrere med dem evt..
Rune,
Du har vel en bil som ikke klasser inn i TC H uansett og noen vinnerbil i I blir det vel neppe, men kjøre og konkurrere med andre kan du jo gjøre alikavel, på samme måte som du gjør nå...
Eller så lurer jeg på om er det noen der ute som kunne tenke seg å klasse inn og bytte Htp på en Lotus Elan til G under 1600 ccm ? det er jo bare og skifte 4 dekk, og da blir det jo en større klasse under 1600 ccm.. Kjempefint...!
Det er jo lov så lenge vi skal blande kort og klasser som fulle sjøfolk !
Regner med at Escort TC ikke blir noen vinnerbil i den klassen heller da så lenge vi blander klasser som vi vil..
Hmmmm. Kanskje noen som klager da også ?
Det var jo derfor det ble skille i F har det blitt sagt her på siden...det var jo så synd på alle i TC F som ikke kunne vinne på grunn av overlegne biler ....
Nei folkens, tenk over saken og la klassene være som de har vært siden begynnelsen og ikke tull med dem som vi har gjort i Norge så lenge jeg kan huske, de faller de bare bort...
Hva blir forskjellen ? Det finnes jo ingen biler jeg vet om som går fortere en en Corvette uansett om det er en bigblock eller smallblock, fireporter eller 8 porters sprut på den. Samme om den er i G eller H for den saks skyld.
Sikkert gøy og ligge en runde foran uten konkuranse uansett...om det ikke kommer flere i GT med sånne biler da. Utenlands må du jo konkurrere med dem evt..
Rune,
Du har vel en bil som ikke klasser inn i TC H uansett og noen vinnerbil i I blir det vel neppe, men kjøre og konkurrere med andre kan du jo gjøre alikavel, på samme måte som du gjør nå...
Eller så lurer jeg på om er det noen der ute som kunne tenke seg å klasse inn og bytte Htp på en Lotus Elan til G under 1600 ccm ? det er jo bare og skifte 4 dekk, og da blir det jo en større klasse under 1600 ccm.. Kjempefint...!
Det er jo lov så lenge vi skal blande kort og klasser som fulle sjøfolk !
Regner med at Escort TC ikke blir noen vinnerbil i den klassen heller da så lenge vi blander klasser som vi vil..
Hmmmm. Kanskje noen som klager da også ?
Det var jo derfor det ble skille i F har det blitt sagt her på siden...det var jo så synd på alle i TC F som ikke kunne vinne på grunn av overlegne biler ....
Nei folkens, tenk over saken og la klassene være som de har vært siden begynnelsen og ikke tull med dem som vi har gjort i Norge så lenge jeg kan huske, de faller de bare bort...
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Thomas, hva som er historisk riktig når det gjelder klasseinndeling, har aldri (!) vært noe viktig poeng for styret i HRN da jeg var med der. Vi hadde kun ett mål for øyet ; - flest mulig biler på banen, og færrest mulig sure sjåfører, - med hovedvekt på det første...... Jeg mener fortsatt det er styrets viktigste oppgave......
Mulig jeg er litt treg, men hva oppnår du med å klasse en Elan i G ?? Hvem skal den da konkurrere med ? Åååååååå- du er bare litt ironisk.... ??
Mulig jeg er litt treg, men hva oppnår du med å klasse en Elan i G ?? Hvem skal den da konkurrere med ? Åååååååå- du er bare litt ironisk.... ??
Huff, la oss søke å unngå slik i det åpne rom.Thomas wrote:Eller så lurer jeg på om er det noen der ute som kunne tenke seg å klasse inn og bytte Htp på en Lotus Elan til G under 1600 ccm ? det er jo bare og skifte 4 dekk, og da blir det jo en større klasse under 1600 ccm.. Kjempefint...!
Det er jo lov så lenge vi skal blande kort og klasser som fulle sjøfolk !
At vi har forskjellige motiver for å kjøre fort med gamle biler er en selvfølge, men la oss unngå at dette blir kopi av hva som har ødelagt andre klasser her hjemme.
Se på hvilken vekst vi har hatt, antall debutanter og hva som er "in the making".
Du og flere andre her, Thomas, påpeker at det ikke kan være noe spennende å drive sin egen sport langt foran andre, og at tett racing er den tiltrekkende faktor.
La oss avvente hva racingseksjonen kommer frem til før vi drar igang byggingen av et team med slike:
Lars Kristian Ekorness
406 03 083
406 03 083
Eller en slik i F
lekrere enn dette blir det ikke!
Dersom det ikke jeg som har misforstått, kan man med gjennomføring av avstemmingen ovenfor stille med en slik 65 modell på startstreken i F i 2014...
GT biler blir vel som Rune sier et stort gjesp
Forøvrig litt problematisk med 100Db. på disse.
lekrere enn dette blir det ikke!
Dersom det ikke jeg som har misforstått, kan man med gjennomføring av avstemmingen ovenfor stille med en slik 65 modell på startstreken i F i 2014...
GT biler blir vel som Rune sier et stort gjesp
Forøvrig litt problematisk med 100Db. på disse.
Tom Herskedal
It ain't over untill the fat lady sings !
It ain't over untill the fat lady sings !
Dag Henning,
Det du skriver er vel bare en forsterking av hvor feil dette er/har vært.
Utfallet i avstemningen taler vel for seg hva gjelder avstanden mellom styret og medlemmene.
Synd, for når jeg leser vedteketene som du selv har vært med på å utarbeide, så er det jo medlemmenes flertallsbeslutning som skal bedtemme.
Hvorfor gjør mann ikke det da DH?? Hvis du er i tvil, denne avstemningen har klart sagt at man ikke ønsker miks og triks av f.eks GT biler inn i CT klasser når det gleder utregning av NM poeng!
La oss holde oss til app K, slik FIA sin intensjon med HR konseptet alltid har vært og bør være i fremtiden.
Det du skriver er vel bare en forsterking av hvor feil dette er/har vært.
Utfallet i avstemningen taler vel for seg hva gjelder avstanden mellom styret og medlemmene.
Synd, for når jeg leser vedteketene som du selv har vært med på å utarbeide, så er det jo medlemmenes flertallsbeslutning som skal bedtemme.
Hvorfor gjør mann ikke det da DH?? Hvis du er i tvil, denne avstemningen har klart sagt at man ikke ønsker miks og triks av f.eks GT biler inn i CT klasser når det gleder utregning av NM poeng!
La oss holde oss til app K, slik FIA sin intensjon med HR konseptet alltid har vært og bør være i fremtiden.