Regelendringer 2014 - avstemming
- Dag-Henning Nielsen
- Champion!
- Posts: 1383
- Joined: 23 Mar 2004, 13:13
- Location: Oslo
- Contact:
Thomas, det kan faktisk hende at hva hver enkelt fører har som agenda, kan være på tvers av hva styret har....Styret har fått et mandat, og må få lov å mene og utøve det styret tror er best for "bevegelsen" historisk racing.
Det styret som kan klare å tilfredsstille hver enkelt fører, ville jeg gjerne like å se......... Jeg tillater meg å tvile på objektiviteten hos den enkelte fører, for det har vel historien vist oss ;- at den dreier seg aller mest om egen posisjon......ikke ? ( - jeg har for øvrig ikke vært med å utarbeide retningslinjene..... )
Ny tanke : La alle kjøre ? - ja . gjerne det, men kanskje vi i samme slengen skulle droppe NM ? - lage vår egen "Historiske Cup" , premiere som vi vil på en hyggelig høstfest ? Kanskje det vil øke bredden hos oss ?
Hvorfor ? - jo, for da er det ikke så farlig om du blir "fryst ut" av mainstream, slik som vil være tilfellet med flere av våre "eldste" deltakere hvis delingen etter forslaget får gjennomslag.....
- og Thomas , jeg har full respekt for flertallsbeslutninger, stemmer man over et forslag, så er det et bindende resultat som fremkommer, ingen tvil om det.
Det styret som kan klare å tilfredsstille hver enkelt fører, ville jeg gjerne like å se......... Jeg tillater meg å tvile på objektiviteten hos den enkelte fører, for det har vel historien vist oss ;- at den dreier seg aller mest om egen posisjon......ikke ? ( - jeg har for øvrig ikke vært med å utarbeide retningslinjene..... )
Ny tanke : La alle kjøre ? - ja . gjerne det, men kanskje vi i samme slengen skulle droppe NM ? - lage vår egen "Historiske Cup" , premiere som vi vil på en hyggelig høstfest ? Kanskje det vil øke bredden hos oss ?
Hvorfor ? - jo, for da er det ikke så farlig om du blir "fryst ut" av mainstream, slik som vil være tilfellet med flere av våre "eldste" deltakere hvis delingen etter forslaget får gjennomslag.....
- og Thomas , jeg har full respekt for flertallsbeslutninger, stemmer man over et forslag, så er det et bindende resultat som fremkommer, ingen tvil om det.
Dag-Henning Nielsen wrote:Thomas, det kan faktisk hende at hva hver enkelt fører har som agenda, kan være på tvers av hva styret har....Styret har fått et mandat, og må få lov å mene og utøve det styret tror er best for "bevegelsen" historisk racing.
Det styret som kan klare å tilfredsstille hver enkelt fører, ville jeg gjerne like å se......... Jeg tillater meg å tvile på objektiviteten hos den enkelte fører, for det har vel historien vist oss ;- at den dreier seg aller mest om egen posisjon......ikke ? ( - jeg har for øvrig ikke vært med å utarbeide retningslinjene..... )
Ny tanke : La alle kjøre ? - ja . gjerne det, men kanskje vi i samme slengen skulle droppe NM ? - lage vår egen "Historiske Cup" , premiere som vi vil på en hyggelig høstfest ? Kanskje det vil øke bredden hos oss ?
Hvorfor ? - jo, for da er det ikke så farlig om du blir "fryst ut" av mainstream, slik som vil være tilfellet med flere av våre "eldste" deltakere hvis delingen etter forslaget får gjennomslag.....
- og Thomas , jeg har full respekt for flertallsbeslutninger, stemmer man over et forslag, så er det et bindende resultat som fremkommer, ingen tvil om det.
"Edwin Lliker"
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
Er det ikke slik da...
FiA har utviklet reglene i Appendiks K slik at historiske biler kan bli brukt til konkurranser i henhold til et regelverk som ivaretar datidens spesifikasjoner og forhindrer modifisering av ytelse og oppførsel som kan oppnås ved å ta i bruk moderne teknologi. Historiske konkurranser er helt enkelt ikke en oppskrift på hvordan man skal oppnå TROFEER. Det er en gren hvor en av hovedingrediensene er KJÆRLIGHETEN til biler og bilers historie. Historisk Motorsport muliggjør den aktive feiringen av bilhistorien.
Sterke ord...
Jeg er en av de som elsker biler, og har en stor kjærlighet for Corvette. Corvetten kommer i 2014! og i hvilken klasse jeg skal delta er ubetydelig 2500+ er fair og helt ok!
Problemet med historisk i dag er at noen er mer opptatt av NM poeng enn trivsel og feiringen av bilhistorien.
En av mine beste opplevelser innen racing var under oppstart av feltet på Norrkjøping Grand Prix INNENDØRS! "slik er lyden i paradis". Det var i 1987 og jeg var mek på Stig Johnsons McLaren M1C. Motoren i denne ble tatt ut og 40.000 skiftet eier. Motoren sitter i Corvetten i dag.
FiA har utviklet reglene i Appendiks K slik at historiske biler kan bli brukt til konkurranser i henhold til et regelverk som ivaretar datidens spesifikasjoner og forhindrer modifisering av ytelse og oppførsel som kan oppnås ved å ta i bruk moderne teknologi. Historiske konkurranser er helt enkelt ikke en oppskrift på hvordan man skal oppnå TROFEER. Det er en gren hvor en av hovedingrediensene er KJÆRLIGHETEN til biler og bilers historie. Historisk Motorsport muliggjør den aktive feiringen av bilhistorien.
Sterke ord...
Jeg er en av de som elsker biler, og har en stor kjærlighet for Corvette. Corvetten kommer i 2014! og i hvilken klasse jeg skal delta er ubetydelig 2500+ er fair og helt ok!
Problemet med historisk i dag er at noen er mer opptatt av NM poeng enn trivsel og feiringen av bilhistorien.
En av mine beste opplevelser innen racing var under oppstart av feltet på Norrkjøping Grand Prix INNENDØRS! "slik er lyden i paradis". Det var i 1987 og jeg var mek på Stig Johnsons McLaren M1C. Motoren i denne ble tatt ut og 40.000 skiftet eier. Motoren sitter i Corvetten i dag.
Tom Herskedal
It ain't over untill the fat lady sings !
It ain't over untill the fat lady sings !
- Lazy Racer
- Qualified driver
- Posts: 46
- Joined: 17 Jun 2008, 18:19
Ojsann!4takt wrote:
En av mine beste opplevelser innen racing var under oppstart av feltet på Norrkjøping Grand Prix INNENDØRS! "slik er lyden i paradis". Det var i 1987 og jeg var mek på Stig Johnsons McLaren M1C. Motoren i denne ble tatt ut og 40.000 skiftet eier. Motoren sitter i Corvetten i dag.
http://youtu.be/FKOki34YkK4
- Lazy Racer
- Qualified driver
- Posts: 46
- Joined: 17 Jun 2008, 18:19
Her er den offisielle teksten i norsk versjon av FIA Appendix K, ref www.bilsport.no (uten forkleinelse for Toms versjon, som er helt utmerket);
PRINSIPPER OG FORKORTELSER
1.1 FIA har formet reglene i Appendix K slik at historiske biler kan benyttes i konkurranser under et regelverk som bevarer deres spesifikasjoner for perioden, og forhindrer modifiseringer i ytelse og oppførsel som kan oppstå gjennom utnyttelse av moderne teknologi. Historiske konkurranser er ikke bare et ny måte å oppnå trofeer på, det er en fullstendig egen gren hvor ett vesentlig element er troskap ovenfor bilene og deres historie. Historisk motorsport muliggjør en aktiv feiring av bilens historie.
PRINSIPPER OG FORKORTELSER
1.1 FIA har formet reglene i Appendix K slik at historiske biler kan benyttes i konkurranser under et regelverk som bevarer deres spesifikasjoner for perioden, og forhindrer modifiseringer i ytelse og oppførsel som kan oppstå gjennom utnyttelse av moderne teknologi. Historiske konkurranser er ikke bare et ny måte å oppnå trofeer på, det er en fullstendig egen gren hvor ett vesentlig element er troskap ovenfor bilene og deres historie. Historisk motorsport muliggjør en aktiv feiring av bilens historie.
Tom,
Hvorfor kan du ikke svare på spørsmål angående sammenlignbare prestasjoner på din GT bil i forhold til resten av CT bilene i G eller H, istedenfor å lime inn bilder av biler som vi ikke har råd til selv om vi spleiser alle mann, teksten du har tatt fra Racing NM har vel alle lest før.
Utfordringen vi har her nå, er det jo like greit at styret kan ta seg av, siden vi har hatt en avstemning på disse spørsmålene, bare tull å bruke energi på dette synes jeg når styret bestemmer til slutt uansett.
Når det gjelder NM så er vel dette en konkuranse, der vi faktisk har et mål om å komme først til mål, tidskjøring osv. kanskje jeg tar feil, men sånn har det i alle fall vært i de 40 årene jeg har drevet med dette.
Hvorfor kan du ikke svare på spørsmål angående sammenlignbare prestasjoner på din GT bil i forhold til resten av CT bilene i G eller H, istedenfor å lime inn bilder av biler som vi ikke har råd til selv om vi spleiser alle mann, teksten du har tatt fra Racing NM har vel alle lest før.
Utfordringen vi har her nå, er det jo like greit at styret kan ta seg av, siden vi har hatt en avstemning på disse spørsmålene, bare tull å bruke energi på dette synes jeg når styret bestemmer til slutt uansett.
Når det gjelder NM så er vel dette en konkuranse, der vi faktisk har et mål om å komme først til mål, tidskjøring osv. kanskje jeg tar feil, men sånn har det i alle fall vært i de 40 årene jeg har drevet med dette.
Sorry Thomas! har ikke oppfattet at du har stilt meg noen spørsmål. Når jeg har: Bremset Motor, Veid Bil, Prøvekjørt, og utbedret feil, så kan jeg svare! Blokka er Støpejern 96 Kg naken datostemplet 1970. Topper, veiv og innsug er orginale og datostemplet Juni 1969. Ventilstørrelse er Std Ventiler er std ca 56/48mm
Det er vel dette du sammenlikner med!
Roadsport Vålerbanen 2005
Artig dersom du har rett... 14" bremseskiver med Wilwood 6 stemplede calippere rundt om, 335/30-18 Hoosier P-Metric, Vinge, Splitter og Rodeck alu Block med 18 grader topper bare var for looks!
Det er vel dette du sammenlikner med!
Roadsport Vålerbanen 2005
Artig dersom du har rett... 14" bremseskiver med Wilwood 6 stemplede calippere rundt om, 335/30-18 Hoosier P-Metric, Vinge, Splitter og Rodeck alu Block med 18 grader topper bare var for looks!
Tom Herskedal
It ain't over untill the fat lady sings !
It ain't over untill the fat lady sings !
Men det er feil Thomas.Thomas wrote:
Utfordringen vi har her nå, er det jo like greit at styret kan ta seg av, siden vi har hatt en avstemning på disse spørsmålene, bare tull å bruke energi på dette synes jeg når styret bestemmer til slutt uansett.
Det er slett ikke styret i HRN som bestemmer.
Vi har videresendt resultatene fra avstemmingen til RACs.
Det er de som til syvende og sist avgjør hvilke, om noen, endringer som skal gjennomføres.
Tom,
Du klarer jo ikke å svare på spørsmålet uansett, det er vel ikke første gang det har blitt trimmet en Corvette ....og du er vel ikke noe særlig dårligere på sånne motorer en det vi kjenner av fra før...?
Og jeg er sikker på at stempler veiv og ventiler var noe du fant borte i en boks på lageret fra 1970 de også det er ikke det jeg spør etter....
Du klarer jo ikke å svare på spørsmålet uansett, det er vel ikke første gang det har blitt trimmet en Corvette ....og du er vel ikke noe særlig dårligere på sånne motorer en det vi kjenner av fra før...?
Og jeg er sikker på at stempler veiv og ventiler var noe du fant borte i en boks på lageret fra 1970 de også det er ikke det jeg spør etter....
- Lazy Racer
- Qualified driver
- Posts: 46
- Joined: 17 Jun 2008, 18:19
Apropos det med NM, klasser og premiering; her er et par klipp fra forumet på
RHKs hjemmeside (gjelder SSM):
Kul ! Men dom borde lära sig att få till den fria träningen bättre, sen kan man ju tycka att det är lite snålt att inte kunna ha några priser vid prisutdelningen. Med över 300 startande (900 000:-) så borde blivet en slant till några "bucklor"
Om någon nu bryr sig om gamla bucklor i låtsassilver o plast så har jag ett hundratal liggande i blandade valörer i några flyttlådor, sedan långloppsåren.
Omgravering till egna lämpliga meriter får man lösa själv...
En viss interesse har det jo at det største racingarrangementet i Scandinavia ikke deler ut premier. Er det derfor det er så få nordmenn der?
Rolf (som deltok på årets SSM med to andreplasser i klassen, men altså ingen premier)
RHKs hjemmeside (gjelder SSM):
Kul ! Men dom borde lära sig att få till den fria träningen bättre, sen kan man ju tycka att det är lite snålt att inte kunna ha några priser vid prisutdelningen. Med över 300 startande (900 000:-) så borde blivet en slant till några "bucklor"
Om någon nu bryr sig om gamla bucklor i låtsassilver o plast så har jag ett hundratal liggande i blandade valörer i några flyttlådor, sedan långloppsåren.
Omgravering till egna lämpliga meriter får man lösa själv...
En viss interesse har det jo at det største racingarrangementet i Scandinavia ikke deler ut premier. Er det derfor det er så få nordmenn der?
Rolf (som deltok på årets SSM med to andreplasser i klassen, men altså ingen premier)
- Mr Bridger
- Polesitter
- Posts: 192
- Joined: 22 Mar 2004, 15:05
- Location: Tønsberg
- Contact:
I såfall ville jeg kunne være med også med min Mini Jem (som vel gikk i klassen sports prototype på 60-tallet). +1 deltaker der altsåVegard wrote:Dette er jo en glimrende idé for å få med biler som ikke er helt "innenfor". Når folk innser hvor artig det er kan de jo enten bygge om eller bytte bil.bk wrote:Gjesteklasse for alle rariteter inntil det er nok biler til å gi poeng i egne klasser?
Tenker berre...
Ja til å få fler biler på banen!
Ikke alle er så forbannet opptatt av poeng.