Igjen forslag om tur til et storløp litt sørafor!
Igjen forslag om tur til et storløp litt sørafor!
Jeg tar sjansen på igjen å dra frem et forslag om tur til stort løp på bane for gåsehud.
Som noen vet kjørte jeg Oldtimer Festivalen på Nürburgring i 2012, det samme gjorde Mads og Edwin i 2013. Torbjørnsen & Co skal kjøre i England neste år, andre nordmenn har allerede kjørt der noen sesonger og nå lufter jeg et forslag om tur til SPA!
http://www.roadbook.be/spasummerclassic/en/index.html
Etter hva jeg kan se kjøres det 3 classic løp på Spa i sesongen, men kun dette Spa Summer Classic i Juni har en lengde på finaler som jeg finner interessant. 2 x 30 min. Dato for 2014 er ikke lagt ut, men setter inn denne tråden så flere kan tenke over om det hadde vært artig med en liten kolonne sørover.
Som noen vet kjørte jeg Oldtimer Festivalen på Nürburgring i 2012, det samme gjorde Mads og Edwin i 2013. Torbjørnsen & Co skal kjøre i England neste år, andre nordmenn har allerede kjørt der noen sesonger og nå lufter jeg et forslag om tur til SPA!
http://www.roadbook.be/spasummerclassic/en/index.html
Etter hva jeg kan se kjøres det 3 classic løp på Spa i sesongen, men kun dette Spa Summer Classic i Juni har en lengde på finaler som jeg finner interessant. 2 x 30 min. Dato for 2014 er ikke lagt ut, men setter inn denne tråden så flere kan tenke over om det hadde vært artig med en liten kolonne sørover.
Last edited by Rune R on 30 Oct 2013, 08:23, edited 1 time in total.
Atle, la oss dra Belgia praten over til denne tråden.
Du er en årvåken fyr og har sett mer enn jeg la merke til i første omgang. Jeg tenkte å kjøre "Belgian Historic Cup" med 2 x 30 min finaler. I farten så jeg ikke alternativet du kommer med "Spa Ardennes Challenge", som er finaler på 45 minutter med innlagt depot-stopp. Dette gir mulighet for å fylle bensin og vi slipper å bygge om til gigantiske tanker.
Liker godt at du vurderer å være med Atle, jeg vet jammen ikke om jeg får det til selv, men jo flere som henger seg på jo større sjanse blir det for at noen drar.
I dag ble jeg gjort oppmerksom på at å leie en bilfrakter slett ikke trenger å være så kostbart. Kanskje får vi til felles transport av løpsbiler og dermed langt enklere utfordring mtp logistikk.
Du er en årvåken fyr og har sett mer enn jeg la merke til i første omgang. Jeg tenkte å kjøre "Belgian Historic Cup" med 2 x 30 min finaler. I farten så jeg ikke alternativet du kommer med "Spa Ardennes Challenge", som er finaler på 45 minutter med innlagt depot-stopp. Dette gir mulighet for å fylle bensin og vi slipper å bygge om til gigantiske tanker.
Liker godt at du vurderer å være med Atle, jeg vet jammen ikke om jeg får det til selv, men jo flere som henger seg på jo større sjanse blir det for at noen drar.
I dag ble jeg gjort oppmerksom på at å leie en bilfrakter slett ikke trenger å være så kostbart. Kanskje får vi til felles transport av løpsbiler og dermed langt enklere utfordring mtp logistikk.
Jeg så det med hjula ,men det er jo en bagatell ?...går kanskje litt saktere, men ikke dramatisk. Dessuten, det er jo likt for alle. Hadde vært moro med en tur hvis ingen vil kjøpe Escort, da bruker vi'n opp i utlandet.
Hva koster bilfrakter da ? Er det med eller uten sjåfør ? Har lov å kjøre en sånn jeg, men jeg har ingen..
Hva koster bilfrakter da ? Er det med eller uten sjåfør ? Har lov å kjøre en sånn jeg, men jeg har ingen..
- Fossil Racing
- Race winner!
- Posts: 365
- Joined: 22 Aug 2005, 18:57
- Location: Oslo
Re: Igjen forslag om tur til et storløp litt sørafor!
Team Fossil Racing planlegger å avslutte 2014 med 1 times løp i U2TC eller Masters Historic på Spa i slutten av september. Tror det blir en opplevelse.Rune R wrote:Jeg tar sjansen på igjen å dra frem et forslag om tur til stort løp på bane for gåsehud.
Som noen vet kjørte jeg Oldtimer Festivalen på Nürburgring i 2012, det samme gjorde Mads og Edwin i 2013. Torbjørnsen & Co skal kjøre i England neste år, andre nordmenn har allerede kjørt der noen sesonger og nå lufter jeg et forslag om tur til SPA!
Etter hva jeg kan se kjøres det 3 classic løp på Spa i sesongen, men kun dette Spa Summer Classic i Juni har en lengde på finaler som jeg finner interessant. 2 x 30 min. Dato for 2014 er ikke lagt ut, men setter inn denne tråden så flere kan tenke over om det hadde vært artig med en liten kolonne sørover.[/img]
Team Fossil Racing
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Vidar
Ford Cortina GT 1965 Historisk rally Gr. 2 kl. F
Cortina 1965 (Lotus TwinCam) Historisk racing F/CT 8
Terminliste og årets ulike løp på Spa ligger på nett.
For min del synes Spa Summer Classic 27-29 Juni å være det mest interessante.
http://www.spasummerclassic.com/en/index.html
Det kjøres 10 ulike løp den helga, og uten å ha studert alt for nøye tror jeg Belgian Historic Cup har et format som passer bra.
http://www.spasummerclassic.com/en/race1.html
Practice : 30 minutes • Race : 2 x 30 minutes.
The Norkring Belgian Historic Cup 2014 is open to all vehicles until the end of 1976:
Class 1 : FIA Historic Technical Passport (PTH)
Class 2 : National Technical Passport (NTP)
Class 5 : Guest
For min del synes Spa Summer Classic 27-29 Juni å være det mest interessante.
http://www.spasummerclassic.com/en/index.html
Det kjøres 10 ulike løp den helga, og uten å ha studert alt for nøye tror jeg Belgian Historic Cup har et format som passer bra.
http://www.spasummerclassic.com/en/race1.html
Practice : 30 minutes • Race : 2 x 30 minutes.
The Norkring Belgian Historic Cup 2014 is open to all vehicles until the end of 1976:
Class 1 : FIA Historic Technical Passport (PTH)
Class 2 : National Technical Passport (NTP)
Class 5 : Guest
Meg bekjent så må man fra 2014 ha internasjonal lisens for deltagelse i alle races/raceserier som kjører race i flere land.. (mao: U2TC, Masters, FIA, NKHTGT, etc)atle wrote:Må man da ha internasjonal lisens ? Vidar og Ketil må ha det i England, da er det masse legegreier involvert.
Kravene til internasjonnal lisens varierer avhengig av alder:
http://bilsport.no/uploads/informasjon_ ... lisens.pdf
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!
-
- Grease monkey
- Posts: 14
- Joined: 02 Aug 2012, 21:18
- Location: Frogner
Hei gutta. Jeg er gjerne behjelpelige med å skaffe ansatt rabatt på Color line hvis dette er interresant. Det er vel en 20 - 25 % rabatt. Alle monner drar ihvertfall hvis man kjører med biltralle eller stor biltransporter. Jobber ikke selv på Color men er en god nabo av de fra terminalen ved siden av. Bare gi beskjed om dette er interresant. TLF 92026590. Parkeringav biler før, under og etter avreise kan også ordnes.
-
- Mid-fielder
- Posts: 85
- Joined: 23 Nov 2005, 22:57
Det må nok internasjonal kjørelisens til. Det har NBF fortalt meg.
Du må da ha legeatest. Her er det blant annet spesielt strenge krav til synet. Du må se bedre enn en ørn hvis du ikke skal kjøre med briller! Det er strengere krav til synet her enn for førerkort til buss og tungt vogntog. EKG er også påkrevet. Er du gammel, og det mener de du er hvis du er over 45 år, må du ha arbeids EKG. Det koster Kr. 4065,- på Volvat legesenter! Hvis du har god tid og har en grei lege som skriver ut henvisning kan du ta dette hos det offentlige (Oslo Hjerteklinikk). Her koster det bare kr.450,-. Jeg skal dit i neste uke. Kanskje Doc kan fortelle oss hvordan dette fåregår og hvor mye vi må slite?
Men her i Norge er det andre boller. Her kan du altså kjøre racerbil selv om du har hvit stokk og bruker førerhund, og har kropp med alle de skavanker som sikkert bare Doc vet om at finnes. Det vel ikke så farlig på Våler og Rudskogen da. Det er jo godt å vite når dere må løfte meg inn i Abarthen og passe førerhunden når jeg er ute på banene her hjemme om noen år.
Ellers er vi godt i rute med Cortina Lotusen til Vidar. Den har fått en grundig overhaling og oppgradering. Oppretting måtte også til etter at den ble skadet med undertegnede bak rattet på trening Våler siste løp i fjor. Nå gjenstår det stort sett bare å sette sammen ny diff. med sperre med høyere utveksling for å møte de lange rakstrekkene som er på banene der ute i verden.
Men du verden som vi ser frem til denne sommeren med kjøring utenfor gamlelandet. Men det skal nok måkes litt mere snø først.
Hilsen Ketil
Du må da ha legeatest. Her er det blant annet spesielt strenge krav til synet. Du må se bedre enn en ørn hvis du ikke skal kjøre med briller! Det er strengere krav til synet her enn for førerkort til buss og tungt vogntog. EKG er også påkrevet. Er du gammel, og det mener de du er hvis du er over 45 år, må du ha arbeids EKG. Det koster Kr. 4065,- på Volvat legesenter! Hvis du har god tid og har en grei lege som skriver ut henvisning kan du ta dette hos det offentlige (Oslo Hjerteklinikk). Her koster det bare kr.450,-. Jeg skal dit i neste uke. Kanskje Doc kan fortelle oss hvordan dette fåregår og hvor mye vi må slite?
Men her i Norge er det andre boller. Her kan du altså kjøre racerbil selv om du har hvit stokk og bruker førerhund, og har kropp med alle de skavanker som sikkert bare Doc vet om at finnes. Det vel ikke så farlig på Våler og Rudskogen da. Det er jo godt å vite når dere må løfte meg inn i Abarthen og passe førerhunden når jeg er ute på banene her hjemme om noen år.
Ellers er vi godt i rute med Cortina Lotusen til Vidar. Den har fått en grundig overhaling og oppgradering. Oppretting måtte også til etter at den ble skadet med undertegnede bak rattet på trening Våler siste løp i fjor. Nå gjenstår det stort sett bare å sette sammen ny diff. med sperre med høyere utveksling for å møte de lange rakstrekkene som er på banene der ute i verden.
Men du verden som vi ser frem til denne sommeren med kjøring utenfor gamlelandet. Men det skal nok måkes litt mere snø først.
Hilsen Ketil
TEAM FOSSIL RACING
Ketil
Abarth 1000 TC
Ketil
Abarth 1000 TC