Nytt fra FIA

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply
User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Nytt fra FIA

Post by Vegard » 11 Dec 2013, 14:31


vegar
Polesitter
Posts: 241
Joined: 22 Mar 2004, 16:22
Location: Plankebyen

Post by vegar » 11 Dec 2013, 16:39

Hvor mye koster toppen til Swiftune?? Og hva er egentlig poenget med å reprodusere noe som er såpass enkelt å få tak i??
Anybody can buy four letters, but legends aren't for sale!

User avatar
TSM
Polesitter
Posts: 237
Joined: 15 Aug 2006, 11:02
Location: Lommedalen

Post by TSM » 11 Dec 2013, 19:12

vegar wrote:Hvor mye koster toppen til Swiftune?? Og hva er egentlig poenget med å reprodusere noe som er såpass enkelt å få tak i??
http://www.swiftune.com/NewsArticle/136 ... -head.aspx
68 Austin Cooper S / 69 Lotus Europa S2

atle
Polesitter
Posts: 241
Joined: 22 Apr 2009, 16:27

Post by atle » 11 Dec 2013, 20:46

Jøss, hadde de CNC maskiner i 1963, ikke rart Mini gjorde det bra da.. :roll:
Det står jo svart på hvitt at den er FORBEDRET på flere punkter, bl.annet kjøling, i tillegg til CNC maskinering. Er ikke det et konkurransefortrinn, så veit ikke jeg...burde ikke være så mye prat om H-eller I- beam råder,eller litt for heftige stålveiver heller da:...eller forbedrede Lotus vannpumper...eller bare LITT bedre vippearmer i en Falcon...
Men,..kjenner man de rette folka og er flink i lobbyen, så går vel alt an..

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Post by Impracing » 11 Dec 2013, 22:22

vegar wrote:Hvor mye koster toppen til Swiftune?? Og hva er egentlig poenget med å reprodusere noe som er såpass enkelt å få tak i??
Beit meg merke i at FIA godkjenner toppen for "960 Cooper S"...
Når ble den modellen klasset, tro?
Doc

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 12 Dec 2013, 09:51

atle wrote:Jøss, hadde de CNC maskiner i 1963, ikke rart Mini gjorde det bra da.. :roll:
Det står jo svart på hvitt at den er FORBEDRET på flere punkter, bl.annet kjøling, i tillegg til CNC maskinering. Er ikke det et konkurransefortrinn, så veit ikke jeg...burde ikke være så mye prat om H-eller I- beam råder,eller litt for heftige stålveiver heller da:...eller forbedrede Lotus vannpumper...eller bare LITT bedre vippearmer i en Falcon...
Men,..kjenner man de rette folka og er flink i lobbyen, så går vel alt an..
Denne bør vel da være lov til neste år?

http://www.burtonpower.com/cylinder-hea ... fp800.html

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 17 Dec 2013, 15:16

Heh, toppen fra Swift koster mer enn motoren jeg kjørte med i 3 år :)

Lurer også på hva "less proneto cracking" er. Må være kjipt med mye proneto cracking ivaffal :lol:
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
bk
Site Admin
Posts: 1545
Joined: 16 Mar 2004, 14:12

Post by bk » 17 Dec 2013, 15:17

men vi må for all del ikke kjøre med B1-blokk i Impene! Det er nemlig juks! :roll:
Birger Knutsen,
Webmaster www.historisk-racing.no
1971 Sunbeam Imp / 65 Morris Cooper S

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Post by Impracing » 17 Dec 2013, 15:51

bk wrote:Heh, toppen fra Swift koster mer enn motoren jeg kjørte med i 3 år :)

Lurer også på hva "less proneto cracking" er. Må være kjipt med mye proneto cracking ivaffal :lol:
"Proneto cracking" medfører raskt behov for "walleto cracking...open"
Doc

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 17 Dec 2013, 18:23

Impracing wrote:
bk wrote:Heh, toppen fra Swift koster mer enn motoren jeg kjørte med i 3 år :)

Lurer også på hva "less proneto cracking" er. Må være kjipt med mye proneto cracking ivaffal :lol:
"Proneto cracking" medfører raskt behov for "walleto cracking...open"
....som ofte medfølger "budgeto cracking"?

atle
Polesitter
Posts: 241
Joined: 22 Apr 2009, 16:27

Post by atle » 18 Dec 2013, 08:52

Imp folka er jo kjent for å jukse.....det går rykter om BÅDE feil blinklysglass OG dørlåser !!! :lol: :lol:
Da er ikke en 'litt forbedra' topp noe å snakke om ?? :wink:

User avatar
Impracing
Champion!
Posts: 715
Joined: 26 Mar 2004, 20:59
Location: Halden
Contact:

Post by Impracing » 18 Dec 2013, 12:48

atle wrote:Imp folka er jo kjent for å jukse.....det går rykter om BÅDE feil blinklysglass OG dørlåser !!! :lol: :lol:
Da er ikke en 'litt forbedra' topp noe å snakke om ?? :wink:
:lol: :lol: :lol:
Doc

Post Reply