Page 1 of 1

Nytt fra FIA

Posted: 11 Dec 2013, 14:31
by Vegard

Posted: 11 Dec 2013, 16:39
by vegar
Hvor mye koster toppen til Swiftune?? Og hva er egentlig poenget med å reprodusere noe som er såpass enkelt å få tak i??

Posted: 11 Dec 2013, 19:12
by TSM
vegar wrote:Hvor mye koster toppen til Swiftune?? Og hva er egentlig poenget med å reprodusere noe som er såpass enkelt å få tak i??
http://www.swiftune.com/NewsArticle/136 ... -head.aspx

Posted: 11 Dec 2013, 20:46
by atle
Jøss, hadde de CNC maskiner i 1963, ikke rart Mini gjorde det bra da.. :roll:
Det står jo svart på hvitt at den er FORBEDRET på flere punkter, bl.annet kjøling, i tillegg til CNC maskinering. Er ikke det et konkurransefortrinn, så veit ikke jeg...burde ikke være så mye prat om H-eller I- beam råder,eller litt for heftige stålveiver heller da:...eller forbedrede Lotus vannpumper...eller bare LITT bedre vippearmer i en Falcon...
Men,..kjenner man de rette folka og er flink i lobbyen, så går vel alt an..

Posted: 11 Dec 2013, 22:22
by Impracing
vegar wrote:Hvor mye koster toppen til Swiftune?? Og hva er egentlig poenget med å reprodusere noe som er såpass enkelt å få tak i??
Beit meg merke i at FIA godkjenner toppen for "960 Cooper S"...
Når ble den modellen klasset, tro?

Posted: 12 Dec 2013, 09:51
by Vegard
atle wrote:Jøss, hadde de CNC maskiner i 1963, ikke rart Mini gjorde det bra da.. :roll:
Det står jo svart på hvitt at den er FORBEDRET på flere punkter, bl.annet kjøling, i tillegg til CNC maskinering. Er ikke det et konkurransefortrinn, så veit ikke jeg...burde ikke være så mye prat om H-eller I- beam råder,eller litt for heftige stålveiver heller da:...eller forbedrede Lotus vannpumper...eller bare LITT bedre vippearmer i en Falcon...
Men,..kjenner man de rette folka og er flink i lobbyen, så går vel alt an..
Denne bør vel da være lov til neste år?

http://www.burtonpower.com/cylinder-hea ... fp800.html

Posted: 17 Dec 2013, 15:16
by bk
Heh, toppen fra Swift koster mer enn motoren jeg kjørte med i 3 år :)

Lurer også på hva "less proneto cracking" er. Må være kjipt med mye proneto cracking ivaffal :lol:

Posted: 17 Dec 2013, 15:17
by bk
men vi må for all del ikke kjøre med B1-blokk i Impene! Det er nemlig juks! :roll:

Posted: 17 Dec 2013, 15:51
by Impracing
bk wrote:Heh, toppen fra Swift koster mer enn motoren jeg kjørte med i 3 år :)

Lurer også på hva "less proneto cracking" er. Må være kjipt med mye proneto cracking ivaffal :lol:
"Proneto cracking" medfører raskt behov for "walleto cracking...open"

Posted: 17 Dec 2013, 18:23
by Vegard
Impracing wrote:
bk wrote:Heh, toppen fra Swift koster mer enn motoren jeg kjørte med i 3 år :)

Lurer også på hva "less proneto cracking" er. Må være kjipt med mye proneto cracking ivaffal :lol:
"Proneto cracking" medfører raskt behov for "walleto cracking...open"
....som ofte medfølger "budgeto cracking"?

Posted: 18 Dec 2013, 08:52
by atle
Imp folka er jo kjent for å jukse.....det går rykter om BÅDE feil blinklysglass OG dørlåser !!! :lol: :lol:
Da er ikke en 'litt forbedra' topp noe å snakke om ?? :wink:

Posted: 18 Dec 2013, 12:48
by Impracing
atle wrote:Imp folka er jo kjent for å jukse.....det går rykter om BÅDE feil blinklysglass OG dørlåser !!! :lol: :lol:
Da er ikke en 'litt forbedra' topp noe å snakke om ?? :wink:
:lol: :lol: :lol: