Det nye formatet for 2014

Snakk om stort og smått vedrørende Historisk Racing
Post Reply
User avatar
Rune R
Site Admin
Posts: 588
Joined: 14 Dec 2010, 10:59

Det nye formatet for 2014

Post by Rune R » 17 Feb 2014, 14:20

Slik jeg leser dette http://www.historisk-racing.no/?ItemID=1633 så vet vi fortsatt ikke om det blir deling av poeng beregningen for NM mellom GT og CT. Det vi derimot vet er at periode I og J kan kjøre, og at Gr 5 og Prototype kan komme i alle perioder hvor disse finnes.
Bør vi forberede litt hvordan vi håndterer det?
Forvirringen har til nå vært stor for speaker og publikum, svært få skjønner noe av hvem som kjører mot hvem i våre finaler. Svenskene forsøkte å skille G og H biler med egne farger i frontrute banner, og det hjalp vel litt. Men om det var forvirrende før, så må det vel bli enda værre nå.
Ja det er mulig dette er å problematisere noe som ikke blir et problem før vi ser slike biler komme, men jeg tror vi gjør lurt i å forberede hva slike endringer faktisk kan bety.
Om Gr 5 biler vinner i G, det samme skjer i H og kanskje i I, da blir det fort til at bilene som faktisk kjemper om NM ikke er særlig langt fremme i feltet. Det vil fort også bety at vinner av NM klasse IKKE kommer på pall for selve løpet, selv om vedkommende vant sin NM klasse.
For vår finale blir det egen pall for G o/1600, egen pall for G u/1600, egen pall for H, egen pall for I og egen pall for J.

Skal vi la alt dette bare ligge til vi ser om det blir en utfordring? Ja mulig det, men da bør også det være et bevisst valg!

User avatar
Vegard
Champion!
Posts: 1300
Joined: 22 Mar 2004, 15:09
Location: Nidaros
Contact:

Post by Vegard » 17 Feb 2014, 15:06

Kanskje alle bare burde kjøre biler som kan ta totalseier? Jeg tror det er enklest.

Da får vi Minier og Escorter. Trenger vi mer da? 8)

User avatar
Sandman
Site Admin
Posts: 1722
Joined: 16 Mar 2004, 19:18
Location: Langhus

Post by Sandman » 17 Feb 2014, 16:00

Slik jeg leser brevet fra Racingseksjonen, så vil klasseindelingen være som i 2013 - dvs G-H Std og GT kjører om samme poeng.
Edwin Solheim
1964 Austin Mini Cooper S
Life begins @ 6000 rpm!

Post Reply